pappaleo schreef:Weet ik niet. Hij is van binnen bruin gevlekt.ray5150 schreef:Ruiken ?pappaleo schreef:
Vanavond gaat de zaag er in en dan weet ik het zeker; dat ruik en voel ik wel.![]()
Het is toch geen gebruikte afvoerbuis ?
Moderator: Beheerdersteam
pappaleo schreef:Weet ik niet. Hij is van binnen bruin gevlekt.ray5150 schreef:Ruiken ?pappaleo schreef:
Vanavond gaat de zaag er in en dan weet ik het zeker; dat ruik en voel ik wel.![]()
Het is toch geen gebruikte afvoerbuis ?
pappaleo schreef:Morgen kunnen we beginnen met de montage
Dat liep allemaal weer even anders. Het zelfbeschikkingsrecht in het vrijetijdsdomein is weer sterk onder de maat.pappaleo schreef:Vanavond gaat de zaag er in en dan weet ik het zeker; dat ruik en voel ik wel.
Vooruit dan maar.AatV schreef:Er is een topic waarin overleden gereedschap op respectvolle wijze bijgezet kan worden :
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 2&t=20286l![]()
groet,
Aat
Weet ik. De gebruikte woofer is ook geen woofer, maar een full-range unit. En gaat het niet, dan heb ik alweer een alternatiefje in mijn hoofd (en een volgend project waarbij die mini AMT goed van pas komthannesie schreef:Dat ziet er goed uit Leo, ben benieuwd hoe dat gaat klinken.
In 1 van de laatste Duitse bladen, ik meen K&T stond een vergelijk van die kleine AMT-tjs, niet te laag filteren lijkt het.
En die is klaar. Werkt perfect; met dank aan Pjotr.pappaleo schreef:Nu moet ik echt aan mijn cirkelgeleider verder.
Nee, er komt nog een laagje 4mm MDF op de voorkant (en boven- en onderkant) waarin een cirkel ter grootte van de flens gefreesd is.matjans schreef:Press fit ziet er wel leuker uit, imho
Ga je de ophanging van de tangbands nog infrezen ?
Omdat ik bij het ontwerp een vekeerde woofermaat in mijn hoofd had. De flens was 126mm in plaats van 116mm.Walt schreef:Waarom zijn de zijwanden dubbeldik en de baffle niet?
Groetjes Walter
Inschattingsfoutje; pragmatisch opgelostpappaleo schreef:Alle panelen zijn 12mm multiplex. De voor-, boven- en onderzijde worden nog voorzien van een laagje 4mm MDF omdat dat gelakt of gespoten gaat worden. De zijwanden worden gefineerd, en het was de bedoeling dat daar ook een laagje van 4mm op gelijmd zou worden, maar ik heb me vergist in de grootte van de flens van de woofer (126mm). Om een beetje vlees over te houden, worden de zijwanden nu voorzien worden van nóg een laag multiplex van 12mm. De uitwendige breedte van de kast wordt dus 148mm. De stevigheid van de zijwanden lijdt daar in ieder geval niet onder.![]()
Ja, dat is wel de bedoeling. Maar het zou zomaar met een andere tweet kunnen zijn. Deze stort onder de 5kHz als een baksteen omlaag met nog een fijne bult op de 'knie'. Lijkt wel een natuurlijke afval van 24dB/oct.Chris_T schreef:Is ook alleen maar beter, zoveel mogelijk de paneelresonanties verspreiden.
Met name de zijwanden stralen met hun oppervlak veel af.
Gaan deze speakertjes ook eventueel mee naar de dag des oordeels?
Ja, ik zag dat eer een foutje in mijn vorige post was geslopen, gecorrigeerd.Chris_T schreef:De metingen van de mini-8 AMT zijn helemaal niet verkeerd.
Eigenaardig wel dat er bij 8-10kHz geen dip te bekennen is die wel in de meting van HH en Dayton zelf voorkomt.
Maar de grafieken rood en lila zijn dus met flens?
Dat dacht ik ook al. Ik heb onlangs een verzonken exemplaar gemeten en daar was deze bult wat minder uitgesproken. In de closerangemeting zien we die bult ook niet terug.Chris_T schreef:De W4-655C meet hier verder ook iets anders dan in HH.
De breakup zat daar tegen 7Khz aan en was ietjes milder.
Daarnaast was er ook geen noemenswaardige resonantie op 10kHz.
Het piekje bij 700Hz zou wel eens van de baffle kunnen komen of omdat de woofer niet verzonken is.
Ik had ook closerange metingen gemaakt, die waren nodig voor de burst decay's. Anders zit daar ook diffractie-informatie in. Alleen heb ik als afstand 1 cm aangehouden (echt dichtbij dus).Chris_T schreef:Om er zeker van te zijn dat je niet de effecten van de baffle aan het meten ben, is een dichtbij meting van ca. 5-10cm handig.
Heb je de AMT trouwens met een grote elco in serie gemeten?
Dit soort tweeters zijn namelijk enorm gevoelig voor DC.
Ik wil eigenlijk ook bij een AMT blijven. Maar met 55 euro begeef ik me (qua wedstrijdregels) weer in de gevarenzone. Blijft er 20,50 euro over voor een filter (per kant).Chris_T schreef:Persoonlijk zou ik bij een AMT blijven als de insteek was om het een keer te proberen.
Waar ik zelf mee wil gaan spelen is de Harwood AM20
Vergelijkbare prijs t.o.v. van de AMT9M, maar meet wel iets mooier (zie het tabje 'PDF' van die site).
Heeft ook een kleinere flens, 73x65mm.