Dat wordt dus natrekken iedere zoveel tijd! Kan em evt met Bruce Lee vastzetten, was ook vooral als oefening bedoeld. Daarbij ga ik er vanuit dat het hout gaat werken dus liever dat er hier speling op komt dan dat het ganse werkblad uit plooi raakt
(De temperatuur in de kamer waar die komt te staan is ook vrij constant, alsmede de schommelingen in luchtvochtigheid. Vermits er niet al teveel bloed zweet en tranen aan te pas komen will it all well loose walken )
Haast overheen gekeken, maar ik stuitte op een bericht dat al over de bouw van de luidspreker gaat. Hoe gaat het daarmee Wilco? Maak je al vorderingen en kom je er een beetje uit met de pasvorm?
WilcoE schreef:
Het koste wat tijd, tijd die ik eigenlijk niet had ivm feestjes.
Maar hier zijn wat foto's van 1 redelijke complete speaker.
Ik ben er nog niet uit of hij goed is. Heb het idee dat er iets niet klopt aan het bassreflex kanaal.
En kwam erachter dat de zijkanten aan de voorkant wat meer ruimte over hebben. Tevens kan de speaker wel wat meer naar beneden denk ik.
Haast overheen gekeken, maar ik stuitte op een bericht dat al over de bouw van de luidspreker gaat. Hoe gaat het daarmee Wilco? Maak je al vorderingen en kom je er een beetje uit met de pasvorm?
Jazeker, ze zitten in elkaar en staan op mijn werkkamer geluid te produceren
Werk vandaag thuis, dus vandaag hele dag speakers aan met geluid.
Ze moeten nog wel afgewerkt worden en ik moet even wat randjes weg werken.
Met de bovenfrees denk ik
Een gatenzaag is wel leuk, maar je hebt eigenlijk nooit de maat die precies past (persoonlijk vind ik het rotdingen). Je moet dan toch met een rattestaart of rasp en schuurpapier aan de slag. In dat geval kun je het gat net zo goed met een decoupeerzaag of schrobzaag uitzagen en met het eerder genoemde gereedschap op maat brengen. Of je investeert in een bovenfrees, maar dat is wel een wat grotere uitgave die je moet kunnen verantwoorden.
Een gatenzaag is wel leuk, maar je hebt eigenlijk nooit de maat die precies past (persoonlijk vind ik het rotdingen). Je moet dan toch met een rattestaart of rasp en schuurpapier aan de slag. In dat geval kun je het gat net zo goed met een decoupeerzaag of schrobzaag uitzagen en met het eerder genoemde gereedschap op maat brengen. Of je investeert in een bovenfrees, maar dat is wel een wat grotere uitgave die je moet kunnen verantwoorden.
Das een black&decker toch, die oranje? Mooi, nostalgie! Het futuristische plastieken 'The Jetsons' ding ken ik niet, wazzda??
Die B&D boormachines zijn onverslijtbaar, heb er een van bijna een jaar of veertig, ook oranje en regelbaar.
Nog steeds in gebruik ondanks alle nieuwere die ik heb. Wel een paar keer uit elkaar gehaald om schoon te maken, vooral de tandwielkast wil nog weleens vollopen met rommel die in het vet vast gaat zitten.
De bovenkant en onderkant van de speakers zijn niet helemaal gelijk, hoe kan ik deze het beste gelijk maken?
Ik dacht ik doe het met de bovenfrees... geen goed idee dus ben nu maar aan het schuren
Iemand een goeie tip hoe je dit heel mooi gelijk krijgt, dus geen randjes van eventueel de zijkanten
Ik zie nu pas dat het de Meiborgjes betreft .... dan is bovenstaande constructie misschien niet helemaal de juiste omdat je weinig draagvlak hebt en de frees mogelijk snel gaat kantelen. Misschien is het beter om de frees in een tafel te monteren en de kast over de frees te bewegen, twee glijplanken aan de zijkant bevestigen (lijmklemmen) en rustig baantjes trekken over de stationaire frees. Wel oppassen dat je de glijplanken niet helemaal wegfreest
Hier is een soortgelijke methode: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... g#p1651729
Als je deze methode wel aandurft dan wil ik wel een schetje voor je maken, kun je niet eens wat foto's plaatsen van de crime scene