NAS
Moderator: Beheerdersteam
NAS
Ik ben al een tijdje op zoek naar een NAS voor mijn muziek bestanden. Nu kom ik deze NAS tegen. Heeft iemand ervaring met deze NAS en is deze te gebruiken in combinatie met een Rpi voor het streamen van muziek? Ik kan namelijk maar weinig vinden over het zelf installeren van software (LMS) op deze NAS, of is dat helemaal niet nodig?
Re: NAS
Bob Zwanikken heeft een aardige verwijzing voor de muziek, en de hoeveelheid muziek die op je NAS komt te staan.Zweitse schreef:Wat zou dan minimaal het geheugen en de kloksnelheid moeten zijn om een NAS te gebruiken voor het streamen met een Rpi? Ik ben niet zo thuis in deze materie
http://www.wifimedia.eu/stronglogitech- ... r-i-3.html
Re: NAS
Daar zit ook weer een heel ander prijskaartje aan, misschien maar gewoon een externe schijf aan de Rpi knopenhannesie schreef:Bob Zwanikken heeft een aardige verwijzing voor de muziek, en de hoeveelheid muziek die op je NAS komt te staan.Zweitse schreef:Wat zou dan minimaal het geheugen en de kloksnelheid moeten zijn om een NAS te gebruiken voor het streamen met een Rpi? Ik ben niet zo thuis in deze materie
http://www.wifimedia.eu/stronglogitech- ... r-i-3.html
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: NAS
Ik zou eigenlijk ook wel willen weten wanneer je voor het streamen van muziek (CD's) net zo goed een gewone harddisk een Raspberry kan hangen. Wat is het voordeel van een NAS is zo'n eenvoudige setup? Met een gewone harddisk kun je via het netwerk toch ook wel vanaf een desktop/laptop CD-bestanden op de harddisk van de Raspberry zetten?
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: NAS
Ik heb een Raspberry Pi 2 als NAS. 50 euro (40 plus 10 euro voeding) en dan heb je een NAS zonder HD en zonder kast.
Wel een hoop dingen die je moet leren. Maar dat vind ik wel leuk. Afgelopen weekeinde LMS er op geïnstalleerd.
Dus je moet een NAS zoeken met tenminste 1GB werkgeheugen. En tenminste iets van 800MHz. Liefst iets met dual cores...of > (Tenminste als je LMS wil gebruiken als server software)
Je kan uiteraard ook gewoon een harde schijf aan je Rpi hangen. (wat gebruik je op je Rpi?) Volumio of iets? In dat geval zou die Lenovo NAS volstaan denk ik.
Wel een hoop dingen die je moet leren. Maar dat vind ik wel leuk. Afgelopen weekeinde LMS er op geïnstalleerd.
Dus je moet een NAS zoeken met tenminste 1GB werkgeheugen. En tenminste iets van 800MHz. Liefst iets met dual cores...of > (Tenminste als je LMS wil gebruiken als server software)
Je kan uiteraard ook gewoon een harde schijf aan je Rpi hangen. (wat gebruik je op je Rpi?) Volumio of iets? In dat geval zou die Lenovo NAS volstaan denk ik.
Laatst gewijzigd door Bas Horneman op ma 02 mar 2015, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: NAS
Je kunt inderdaad de RPI 2 als NAS gebruiken, maar als je dan ook nog eens die USB poort gebruikt als signaalweg naar de DAC word het krapper.
Die nieuwe is duidelijk een stuk sneller 4x 900 MHz i.p.v. 1 x 700.
Dan denk ik aan de andere kant dat dan de Odroid C1 toch wel een concurrent is, zeker als je dat als een NAS gebruikt benut.
En dan is de aansturing ook via MAX2PLAY met een webpagina in te stellen.
Die nieuwe is duidelijk een stuk sneller 4x 900 MHz i.p.v. 1 x 700.
Dan denk ik aan de andere kant dat dan de Odroid C1 toch wel een concurrent is, zeker als je dat als een NAS gebruikt benut.
En dan is de aansturing ook via MAX2PLAY met een webpagina in te stellen.
Re: NAS
Ben wel benieuwd hoe een RPI 'solo' (dus zonder server) FLAC's afspeelt. Dan zal hij er toch flink aan moeten trekken denk ik.Zweitse schreef:Ik heb er nog helemaal niets op staanbeetje tijd tekort. Als ik het zo lees ga ik denk ik gewoon voor een harde schijf aan de Rpi.
Ga ik als ik tijd heb eens mee spelen.
Re: NAS
Op Advies gekocht
De DS215J 2 bay Nas was in de aanbieding bij Alternate een pakket met een Camera en 2 camerapack,s
En het werkt buiten gewoon makkelijk kan niet anders zeggen
Mijn Mediaspeler bij de TV ziet hem ook en ik kan Muziek en Movie,s afspelen
Ook de Raspberry met volumio kan er mee overweg
Ik heb de installatie allemaal fijn laten doen , die Jonge gast genoot daarvan
Ik niet
De DS215J 2 bay Nas was in de aanbieding bij Alternate een pakket met een Camera en 2 camerapack,s
En het werkt buiten gewoon makkelijk kan niet anders zeggen
Mijn Mediaspeler bij de TV ziet hem ook en ik kan Muziek en Movie,s afspelen
Ook de Raspberry met volumio kan er mee overweg
Ik heb de installatie allemaal fijn laten doen , die Jonge gast genoot daarvan
Ik niet
Re: NAS
Die ken ik nog niet maar lijkt mij een nieuwer instap modelletje. Zelf heb een paar jaar nu de ReadyNAS Ultra 2 draaien met 2 WD Red schijven er in. Bevalt prima, tot nu toe geen omkijken naar. Is zuinig, klein en lekker stil. Zit een Intel Atom processor in. Eigenlijk zou ik gaan naar een wat hoger model gaan met een snellere processor. Scheelt je toch behoorlijk in snelheid.
