Een nieuwe hobby?

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
WilcoE
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 16 aug 2015, 12:14
Locatie: Medemblik

Een nieuwe hobby?

Bericht door WilcoE »

Hoi,

Mijn naam is Wilco, en woon in Medemblik.
In het dagelijkse leven systeembeheerder bij een Cloud Provider in Amsterdam

Zijn er misschien forum leden die in de buurt wonen?

Al enkele maanden lees ik mee met het forum. Sinds vorige week is mijn oude vertrouwde JVC geluid setje overleden. En heb ik dus het idee gekregen om zelf iets te bouwen

Wat? nog geen idee, zit een de LBVS te denken.

Aangezien dit voor het eerst is dat ik iets wil gaan bouwen qua audio, wil ik iets simpel gaan maken misschien wel de LBVS :)
Ik heb ook geen versterker meer hiervoor moet dus ook iets komen, Wat zou een leuke begin versterker zijn wat de LBVS kan aansturen?

Naast deze nieuwe hobby, Heb ik ook een Aquarium staan van 450 liter met mooie tropische vissen...

Groet,
Wilco
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Een nieuwe hobby?

Bericht door AatV »

Welkom Wilco,

Je zult vast wel iets van je gading vinden op dit forum.
Wel beide hobby's goed gescheiden houden! :D

groet,
Aat
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Een nieuwe hobby?

Bericht door rikpost »

AatV schreef:
Welkom Wilco,

Je zult vast wel iets van je gading vinden op dit forum.
Wel beide hobby's goed gescheiden houden! :D

groet,
Aat
Dat is niet perse noodzakelijk.
victoria2.jpg
:mrgreen:

Welkom Wilco :D
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: Een nieuwe hobby?

Bericht door Archie »

Hoi Wilco,

Welkom! Als je net als ik nul ervaring hebt met bouwen, begin erg simpel. Bij het bouwen van de Meiborg mini speakertjes kom ik best veel zaken tegen die heel makkelijk, heel snel, heel fout kunnen gaan. En dan is een plaatje mdf van 8 uurie nog te overzien :)

In alle geval, heel veel plezier gewenst!

Een voorbeeld: het tweede luidsprekertje vastgelijmd. Ik kijk nog eens goed, zie ik twee (2!) openingen voor de drivertjes :boos: :boos:

Was ik ff vergeten dat ik een 120mm plankje tussen de zijkanten heb gezet om de opening passend/open te houden zodat de achterkant er nog in past. Dat was toevallig een verkeerd gezaagd plankje mèt gat..... Ik schrok van 0 tot 100 in een milliseconde met instant angstzweet :lagge:
Bijlagen
Het vordert..!
Het vordert..!
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Een nieuwe hobby?

Bericht door architect »

rikpost schreef:
AatV schreef:
Welkom Wilco,

Je zult vast wel iets van je gading vinden op dit forum.
Wel beide hobby's goed gescheiden houden! :D

groet,
Aat
Dat is niet perse noodzakelijk.
victoria2.jpg
:mrgreen:

Welkom Wilco :D
en dan met vissen erin
victoriabaarzen bijvoorbeeld
WilcoE
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 16 aug 2015, 12:14
Locatie: Medemblik

Re: Een nieuwe hobby?

Bericht door WilcoE »

Hoi Archie,

Schattige speakertjes hoor :)
Waar kan ik het ontwerp vinden?

Het forum staat vol prachtige ontwerpen, maar er is zeker geen centrale plek waar alle tekeningen + informatie zijn opgeslagen?

Groet,
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: Een nieuwe hobby?

Bericht door Archie »

Je kan kijken bij de showcases, een subforum. De speakertje staan hier ook bij http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=15342

(Weet niet of de link werkt) Ze heten eenvoudige hoornreflex luidsprekers. Bij het voorstellen-forum sta ik net onder jou, daarin staat ook al een hoop info erover.

Ik heb gemerkt dat erg veel basistechnieken door vrijwel iedereen beheerst worden. Het wordt al vrij snel erg technisch (voor mij dan als novice) Het is veel zelf uitzoekwerk maar ja, daar leer je wel het meeste van :)

Uitgewerkte bouwtekeningen heb ik nog niet kunnen ontdekken bij het zoeken. Echter dat ligt vooral aan mij omdat ik me telkens bij weer zo' n fascinerend project compleet verlies in wat ik allemaal voor moois tegenkom :lol:

Als je vragen hebt kan je die het beste gewoon op het forum zetten. Men is zeer vriendelijk en behulpzaam heb ik gemerkt :)

Bouw ze!
WilcoE
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 16 aug 2015, 12:14
Locatie: Medemblik

Re: Een nieuwe hobby?

Bericht door WilcoE »

Bedankt! ik heb trouwens via marktplaats Elektor audio specials op de kop kunnen tikken, 6 stuks :)
Staan ook leuke dingen in, en veel dingen die hier ook voorbij komen.

Ik ga eerst maar eens beginnen met die kleine speakers om te testen, aangezien ik ook totaal geen hout gereedschap heb.
Moet ik hiervoor eerst wat zaken kopen. Heb zelfs geen hout klemmen :)
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: Een nieuwe hobby?

Bericht door Archie »

Oh ooh... Je bent nù al een geld-put aan het graven :yeah: :yeah: :yeah:

Een tip: koop het beste gereedschap dat je je kan veroorloven. Dat geeft een leven lang plezier ipv iedere keer weer irritatie :)

Zet em op!
WilcoE
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 16 aug 2015, 12:14
Locatie: Medemblik

Re: Een nieuwe hobby?

Bericht door WilcoE »

Gebruikersavatar
mtb
Berichten: 1299
Lid geworden op: ma 29 dec 2008, 16:44
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Een nieuwe hobby?

Bericht door mtb »

Ook welkom en veel succes.
Dit is ook een leuk (beginners)project, als je straks bas tekort komt.
Gebruikersavatar
Archie
Berichten: 569
Lid geworden op: wo 05 aug 2015, 13:48
Locatie: Tilburg

Re: Een nieuwe hobby?

Bericht door Archie »

Dat is een leuke project mtb! Die ga ik ook eens maken \:D/ Dank voor de tip! En handig ook die link, nu weet ik ook wat een dipool is, woord al zo vaak gezien maar nooit geweten :)
Plaats reactie