AFDAC-LB (Low Budget)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
heb je niet een windows 7 of 8 pc waar je hem even aan kan hangen om te testen?
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Zo, de volhouder wint ....
toch - via http://www.ma-config.com - twee updates gevonden van de Realtek High Definition Audio card die in dit pctje zit, in totaal toch zo'n 250 MB. En hop, ik doe in device manager een scan naar hardware changes en zonder morren vindt ie de goeie driver voor die USB-audio player.
En zo zijn we weer blij en gelukkig en kunnen we lekker veel muziekjes draaiein vanaf onze mediaserver.
toch - via http://www.ma-config.com - twee updates gevonden van de Realtek High Definition Audio card die in dit pctje zit, in totaal toch zo'n 250 MB. En hop, ik doe in device manager een scan naar hardware changes en zonder morren vindt ie de goeie driver voor die USB-audio player.
En zo zijn we weer blij en gelukkig en kunnen we lekker veel muziekjes draaiein vanaf onze mediaserver.
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
knuisje, vraagje ivm de volumeregeling. Ooit al gedacht om die per kanaal instelbaar te maken? Het zou het vergelijken van bronnen (usb tgo cd bvb) vergemakkelijken denk ik, omdat je dan heel eenvoudig de volumes kan gelijk zetten.
Muziek van mediaserver komt binnen via de usb-ingang, muziek van de cdspeler via een toslink. De muziek afkomstig van de cdspeler klinkt - zonder het volume van de eindversterker aan te passen natuurlijk - duidelijk luider dan via de usbingang. Volume van de AFDAC-LB staat op 99, en in de pc staat het volume ook op max. Aparte volumeregeling per kanaal zou toelaten om de volumes gelijk te trekken.
Muziek van mediaserver komt binnen via de usb-ingang, muziek van de cdspeler via een toslink. De muziek afkomstig van de cdspeler klinkt - zonder het volume van de eindversterker aan te passen natuurlijk - duidelijk luider dan via de usbingang. Volume van de AFDAC-LB staat op 99, en in de pc staat het volume ook op max. Aparte volumeregeling per kanaal zou toelaten om de volumes gelijk te trekken.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Volgens mij is dat een kwestie van aanpassingen in de firmware.
LB heeft er dus niks mee te maken...
Lekker belangrijk.
LB heeft er dus niks mee te maken...
Lekker belangrijk.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Verklaar je nader, ik heb wat Latijn gehad, maar bij humilus moet aan hop,dus bier denken. Ook niet onaardig liggend op de bank met de poot om hoog.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Waren ze vroeger goedkoper dan ?salautom schreef:weet je wel wat een programmeur kost tegenwoordig?
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
knuisje schreef:Nou begrijp ik waarom je zo gek bent van HiFi Hans.
Anders weten ze allemaal hoe het moet.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Eindelijk!!!
Het was lang wachten, inhouden veel werk en vooral iets kostbaarder dan gepland (mede doordat ik een paar modules V1.2 uit liet fikken...).
Maar mijn Afdac-LB heb ik nu eindelijk gecombineerd met de First One Module V1.3 (van LazyCat DiyAudio).
Ik moet nog aan de slag met de houten zijpanelen maar dat gaat goed komen. Ik ben er echt super blij mee!
R.
Het was lang wachten, inhouden veel werk en vooral iets kostbaarder dan gepland (mede doordat ik een paar modules V1.2 uit liet fikken...).
Maar mijn Afdac-LB heb ik nu eindelijk gecombineerd met de First One Module V1.3 (van LazyCat DiyAudio).
Ik moet nog aan de slag met de houten zijpanelen maar dat gaat goed komen. Ik ben er echt super blij mee!
R.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Mooie behuizing geworden.
Krijgen de koelprofielen wel voldoende lucht circulatie zo?
Krijgen de koelprofielen wel voldoende lucht circulatie zo?
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Inderdaad, best mooi geworden.Kappa7 schreef:Mooie behuizing geworden.![]()
Krijgen de koelprofielen wel voldoende lucht circulatie zo?
Ik denk dat de beperking in ruimte juist meer convectie (stroming) geeft, en dus een soort geforceerde koeling kan worden.
Zou je eigenlijk eens moeten kunnen meten, met en zonder, dan weet je het.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Een geforceerde koeling heeft meestal een ventilator om de stroom op gang te brengen.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Hans bedoelt het z.g schoorsteen effect denk ik. Als er aan de onderkant genoeg ruimte is werkt dit prima.
Mooi ontwerp Xeres, geeft inspiratie om mijn First One af te maken.
Mooi ontwerp Xeres, geeft inspiratie om mijn First One af te maken.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Ik heb een gok genomen met de dichte zijwanden. Ik ga hier gefineerde panelen op bevestigen iets wat ik al heel lang wilde doen. In verband met het budget heb ik de First One gecombineerd met dat idee.
Ik hoop inderdaad op het "schoorsteen" effect. Tot op heden geen problemen maar er nu nog deksel op. Uiteraard zal het deksel grote openingen krijgen.
Nu nog een paar kleine zaken en dan is hij eindelijk klaar.... En kan ik beginnen aan het opleuken van mijn speakers.
R.
Ik hoop inderdaad op het "schoorsteen" effect. Tot op heden geen problemen maar er nu nog deksel op. Uiteraard zal het deksel grote openingen krijgen.
Nu nog een paar kleine zaken en dan is hij eindelijk klaar.... En kan ik beginnen aan het opleuken van mijn speakers.
R.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Zie je in commerciele ontwerpen ook wel vaak, om een 'gladde' buitenkant te houden. Is toch geen klasse A? Gaat wel goed.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Mijn First One speelt nu een paar dagen en ik kan alleen maar zeggen dat ik erg blij ben met het resultaat.
Helaas doet de Afdac-LB "even" minder leuk mee.... de Afdac gaat na lang spelen op "No Lock" als ik de behuizing aanraak?! (touch bediening?? haha). Ik heb op aanraden van Knuisje gekeken naar de Massa etc... ik heb niets vreemds gezien maar dat is wellicht mijn onkunde, echter nu ik hier naar gekeken heb (zaken ook los gehad enzo) is er een brom te horen als ik de Afdac aanzet.
Ach zo blijf je bezig toch?
Het zal uiteraard goed komen en als ik over een paar weken de nieuwe firmware op de Afdac heb zitten (kan ik niet zelf vandaar..) kan ik met mijn AB mijn hele systeem aan/standby schakelen... Aangezien ik hiervoor speelde met Vintage (pre afstandsbediening) spullen draaide vind ik dat best cool!!.
Oh ja ik wilde hier ook graag melden dat ik ernstig tevreden ben met mijn Afdac-LB by Knuisje. (hier zou je dan geloof ik zo'n smilie kunnen plaatsen geloof ik..)
R.
Helaas doet de Afdac-LB "even" minder leuk mee.... de Afdac gaat na lang spelen op "No Lock" als ik de behuizing aanraak?! (touch bediening?? haha). Ik heb op aanraden van Knuisje gekeken naar de Massa etc... ik heb niets vreemds gezien maar dat is wellicht mijn onkunde, echter nu ik hier naar gekeken heb (zaken ook los gehad enzo) is er een brom te horen als ik de Afdac aanzet.
Ach zo blijf je bezig toch?
Het zal uiteraard goed komen en als ik over een paar weken de nieuwe firmware op de Afdac heb zitten (kan ik niet zelf vandaar..) kan ik met mijn AB mijn hele systeem aan/standby schakelen... Aangezien ik hiervoor speelde met Vintage (pre afstandsbediening) spullen draaide vind ik dat best cool!!.
Oh ja ik wilde hier ook graag melden dat ik ernstig tevreden ben met mijn Afdac-LB by Knuisje. (hier zou je dan geloof ik zo'n smilie kunnen plaatsen geloof ik..)
R.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Voor de wangen zou ik massief hout nemen in plaats van gefineerd.Xeres schreef:Ik heb een gok genomen met de dichte zijwanden. Ik ga hier gefineerde panelen op bevestigen iets wat ik al heel lang wilde doen. In verband met het budget heb ik de First One gecombineerd met dat idee.
Ik hoop inderdaad op het "schoorsteen" effect. Tot op heden geen problemen maar er nu nog deksel op. Uiteraard zal het deksel grote openingen krijgen.
Nu nog een paar kleine zaken en dan is hij eindelijk klaar.... En kan ik beginnen aan het opleuken van mijn speakers.
R.
Is veel mooier en gaat niet kapot op de hoeken/fineernaden.
Je kunt de hoeken dan ook nog een radius geven zoals je wilt.
Mooie set wordt het zo!
- pappaleo
- Berichten: 12409
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
En het trekt mooi kromPAD schreef:Voor de wangen zou ik massief hout nemen in plaats van gefineerd.
Is veel mooier en gaat niet kapot op de hoeken/fineernaden.
Je kunt de hoeken dan ook nog een radius geven zoals je wilt.
