Kan je je huis zien ?ray5150 schreef:Ja, rustig aan, ben nu verplicht sociaal aan het doen...
Straks weer verse foto's
Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Dat zou een opmerkelijke prestatie zijn, gezien het feit dat ik eerst in Vrederust en daarna vlakbij HS zat.
Anyway, paar foto'tjes :
De nieuwe DC servo.
De hoofdvoeding, en de Zenervoeding :
De aansturing voor de VU meters :
Anyway, paar foto'tjes :
De nieuwe DC servo.
De hoofdvoeding, en de Zenervoeding :
De aansturing voor de VU meters :
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Ray in Vrederust
, contradictio enz
Mooi stel printen
, behalve de laatste
,veel te groot
.
Anne
Mooi stel printen
Anne
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Paar elko'tjes op een printje gefrobeld...
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Layout voor de peak led detector gemaakt.
Iemand hier nog iets op of aan te merken ?
Iemand hier nog iets op of aan te merken ?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Alweer die vreselijke printkroonstenen! 
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
En alweer zo grootds23man schreef:Alweer die vreselijke printkroonstenen!
En draadbruggen
Anne
Laatst gewijzigd door Ah!buis op zo 26 jul 2015, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Dat doe ik om jou te zieken.ds23man schreef:Alweer die vreselijke printkroonstenen!
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
En die zijn nu eens niet eens nodig.Ah!buis schreef:En draadbruggen![]()
Je kunt makelijk onder R1 en R2 door met je printbaan
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Ray maakt zich er met een Jantje van Leiden vanaf!
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Zou ie gisteren die kant opgewaaid zijn ?ds23man schreef:Ray maakt zich er met een Jantje van Leiden vanaf!
Anne
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
En dan heeft de opamp geen GND meer, of de boel komt te dicht bij elkaar, met kans op sluiting.Kappa7 schreef:En die zijn nu eens niet eens nodig.Ah!buis schreef:En draadbruggen![]()
Je kunt makelijk onder R1 en R2 door met je printbaan
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
De massa komt van twee kanten daar, kan dus wel.Doet 'r niet zoveel toe, de ontkoppeling is toch een puinhoopray5150 schreef:En dan heeft de opamp geen GND meer, of de boel komt te dicht bij elkaar, met kans op sluiting.Kappa7 schreef:Je kunt makelijk onder R1 en R2 door met je printbaan
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Waarom maak je er geen stackable printje van samen met de Vu metersturing? Scheelt een hoop kroonstenen!
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Wat zeuren jullie nou over draadbruggen en wat jullie wel, of niet mooi vinden. Het is Ray zijn printje.
Ray, ik zou C1, C3 en R6 onder elkaar plaatsen en C4 naar links. Dan de footprint van Q1 groter maken, dan kan het groundvlak onder Q1 doorlopen en staat Q1 ook wat stabieler. Die footprint is nu wel erg klein. C1 komt dan directer over de voedingspinnen van de comparator. Voor het andere kanaal vergelijkbaar dan uiteraard.
Ray, ik zou C1, C3 en R6 onder elkaar plaatsen en C4 naar links. Dan de footprint van Q1 groter maken, dan kan het groundvlak onder Q1 doorlopen en staat Q1 ook wat stabieler. Die footprint is nu wel erg klein. C1 komt dan directer over de voedingspinnen van de comparator. Voor het andere kanaal vergelijkbaar dan uiteraard.
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Zulke lijntjes heb ik al 's eerder getrokken
.Niet echt de bedoeling van ontkoppel c's
.
Anne
Anne
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
En dat allemaal om een led'je af en toe te laten branden.
@Pjotr, ik zal eens kijken of ik het of kan aanpassen zoals jij aangeeft.
@Pjotr, ik zal eens kijken of ik het of kan aanpassen zoals jij aangeeft.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Hopelijk branden ze de komende kerstdagen......... 
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Nou nee, eigenlijk liever nietds23man schreef:Hopelijk branden ze de komende kerstdagen.........
Anne
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Als dat gebeurt hebben we een goed feestjeds23man schreef:Hopelijk branden ze de komende kerstdagen.........
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Het heeft wel iets komisch, een ingewikkelde led sturing met de bedoeling om een led NIET te laten brandenray5150 schreef:En dat allemaal om een led'je af en toe te laten branden.![]()
@Pjotr, ik zal eens kijken of ik het of kan aanpassen zoals jij aangeeft.
Verder Ray, zou nog even goed naar heel je PCB ontwerp kijken, je kunt een stuk beter. En de weerstanden staan nu op 0,4" steek, kan ook best op 0,3" steek.
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Jamaar, hij heeft al zoveel te doenPjotr schreef:Verder Ray, zou nog even goed naar heel je PCB ontwerp kijken, je kunt een stuk beter. En de weerstanden staan nu op 0,4" steek, kan ook best op 0,3" steek.
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
En dan te bedenken dat dit geheel met twee transistoren en een dual opampje gedaan kan worden volgens het KISS principe! 
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Waarom makkelijk doen, als het moeilijk kan?
Inpakken in een bepaalde koolstof houdende materialen kan ook nog.
Inpakken in een bepaalde koolstof houdende materialen kan ook nog.
Re: Overhaulin' : Elektuur Crescendo 1983 Eindversterker.
Dat laatste ben ik geen voorstander van, dan moet je eigenlijk ook van die kleine 1/8e watt weerstandjes gebruiken.Pjotr schreef:Het heeft wel iets komisch, een ingewikkelde led sturing met de bedoeling om een led NIET te laten brandenray5150 schreef:En dat allemaal om een led'je af en toe te laten branden.![]()
@Pjotr, ik zal eens kijken of ik het of kan aanpassen zoals jij aangeeft.![]()
Verder Ray, zou nog even goed naar heel je PCB ontwerp kijken, je kunt een stuk beter. En de weerstanden staan nu op 0,4" steek, kan ook best op 0,3" steek.
Anders ga ik krijgen dat de pootjes zo kort omgebogen moeten worden dat ze zowat uit het keramische huisje scheuren/barsten.
Deze layout is trouwens echt niet zomaar in elkaar geflanst, zitten best wel een aantal uren in...
