De Jagusch filters zijn heel fijn in te regelen met de verschillende aftakkingen op de autoformer kan ik mooi de top hoorn aanpassen aan het laag
de draaiknop kan ik het cross-over punt mee instellen zeg maar de overlap van de tophoorn over het laag afval
dat is allemaal duidelijk en goed op het gehoor in te stellen
volgens Werner Jagusch de maker van dit filter moet gewoon plus op plus en min op min
maar het ompolen van de tophoorn klinkt eigenlijk ook niet verkeerd.
met mijn meet geval xtz pro kan ik het ook niet zo goed beoordelen.
Wat is een goede test om te beoordelen of de phase tussen woofer en top hoorn op zijn best staat
de spreekspelen staan in lijn recht boven elkaar als start punt dat is eigenlijk al een mooi begin.
als ik de top hoorn klinkt het iets dunner maar ook wat preciezer
als ik beide gelijk aansluit klinkt het voller maar het lijkt wel of er iets teveel overlap is dat ik niet weg gedraaid krijg met de potmeter op het filter.
ik merk wel dat er meer diepte werking is in het geluid.
dit zou de goede aansluiting moeten zijn maar op de 1 of andere manier is het geluid een beetje te vol en loopt te veel in elkaar over
ik denk dat mijn xtz ook niet zo nauwkeurig meet en mijn meet kunsten ook niet geweldig zijn
het gehoor laat vaak grote verschillen horen die amper waarneembaar zijn op de freq. curves
en andersom ook grote uitschieters met meten vallen in de praktijk best mee.
Mijn blauwe hoorns zijn door Bert doppenberg gemeten en afgeregeld in mijn kamer
Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik zelf iets bouw waar een filter in gebruikt word
het is nog niet zo makkelijk merk ik
ik heb ook wat veel energie op zo'n 200 hertz dat zal mijn kamer zijn
Is daar een notch filter voor te maken of word dat in het laag niet gedaan?
Van de andere kant klinkt het wel al heel goed maar ik probeer er toch alles uit te halen wat erin zit.
En ik snap ook dat ik met het even in elkaar knopen van wat spul niet gelijk een top luidspreker heb
maar het is wel al snel op een heel redelijke weergave (vind ik)
Als er iemand tips of advies heeft hoor ik het graag.