luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Zelfgemaakt? (niet nagebouwd).
Drivers en filter minder dan €225 (per stereo setje).
Schrijf je in!
Drivers en filter minder dan €225 (per stereo setje).
Schrijf je in!
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Oh, mag dat dan nietpappaleo schreef:Zelfgemaakt? (niet nagebouwd).
Schrijf je in!
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Je kan ook kijken of ze bij de mediamarkt wat leuks hebben voor €225 of minder natuurlijk.

- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
dat zou nog niet eens zo gek zijn, leuk voor het vergelijkpappaleo schreef:Je kan ook kijken of ze bij de mediamarkt wat leuks hebben voor €225 of minder natuurlijk.![]()
![]()
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Ga je schamen! Bose rommel!Henkjan schreef:dat zou nog niet eens zo gek zijn, leuk voor het vergelijkpappaleo schreef:Je kan ook kijken of ze bij de mediamarkt wat leuks hebben voor €225 of minder natuurlijk.![]()
![]()
deze mss? wel €4 boven budget, maar dat löllen we er bij de kassa vast wel vanaf
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
ben benieuwd wat er aan hoogwaardigs audio/video in jouw nieuwe huis komt te staan...SSassen schreef:Ga je schamen! Bose rommel!Henkjan schreef:dat zou nog niet eens zo gek zijn, leuk voor het vergelijkpappaleo schreef:Je kan ook kijken of ze bij de mediamarkt wat leuks hebben voor €225 of minder natuurlijk.![]()
![]()
deze mss? wel €4 boven budget, maar dat löllen we er bij de kassa vast wel vanaf
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
In beginsel de ML electrostaten, en dan een berg zelfbouw uiteraard.ray5150 schreef:ben benieuwd wat er aan hoogwaardigs audio/video in jouw nieuwe huis komt te staan...SSassen schreef:Ga je schamen! Bose rommel!Henkjan schreef:dat zou nog niet eens zo gek zijn, leuk voor het vergelijkdeze mss? wel €4 boven budget, maar dat löllen we er bij de kassa vast wel vanaf
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Hoe zit het hier nu mee?
Ik vraag dat omdat ik nog een paar leuke ongebruikte woofers heb liggen en nog wel een idee heb voor een leuk experiment... Wanneer is de deadline nu?
Ik kan nl twee dingen doen met die woofers:
1. Verkopen; is saai, maar levert geld op
2. Gebruiken voor een paar luidsprekers in deze wedstrijd; is leuk, maar kost geld, want met alleen woofers ben je er niet...
En dat budget: das zonder verzendkosten, toch...?
Ik vraag dat omdat ik nog een paar leuke ongebruikte woofers heb liggen en nog wel een idee heb voor een leuk experiment... Wanneer is de deadline nu?
Ik kan nl twee dingen doen met die woofers:
1. Verkopen; is saai, maar levert geld op
2. Gebruiken voor een paar luidsprekers in deze wedstrijd; is leuk, maar kost geld, want met alleen woofers ben je er niet...
En dat budget: das zonder verzendkosten, toch...?
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Hoi MickRS,
Met Rudy heb ik vorige week hier nog over gesproken. Een locatie vinden viel tegen maar gaat wel lukken. Een datum prikken is nog nodig. Toen Pappaleo aangaf nog een project te starten mits er tijd was vroeg ik of hij aan een week of 5 tot 7 genoeg had.
We hadden eerder het idee om voor de zomervakantie of kort daarna bij elkaar te komen en deze eerste ontwerpwedstrijd af te sluiten. Leerpunt voor de volgende keer is om de trajecten vooraf vast te stellen.
Toen Chris weer de draad oppakte was ik wel benieuwd of hij nog zou kunnen mee doen binnen een soort van wedstrijdtermijn, augustus/september hadden we het toen over. Uiteindelijk heeft Chris onlangs duidelijk aangegeven dat we op hem maar even niet meer moeten wachten. Hij maakt z'n fantastische project gewoon af op het tempo dat lukt.
Inmiddels heb ik alle randvoorwaarden qua soft- en hardware op orde, al speelt er in de prive situatie iets dat al mijn tijd rooft. Ik verwacht vrij snel tot een afronding te kunnen komen. Metabaron heeft zijn prototype met de extra maanden nu ook spelend gekregen. De hulp die ik van Pappaleo heb gekregen met Arta + Boxsim heb ik weer in kunnen zetten om hem wat verder te helpen. Met als resultaat dat hij ook een spelend systeem heeft en in de finetuning fase zit wellicht.
Met Rudy heb ik afgelopen week afgesproken dat ik het prikken van een datum zou oppakken. Het wachten is dus op die actie van mij
Als jij het ziet zitten om nog een leuk project in elkaar te zetten dan is dat enorm leuk.
De regels zijn dat de onderdelen speakers + filters binnen de 225,- totaal moeten zitten voor een stereopaar, ex verzendkosten, dempmateriaal, bekabeling etc. ect. De prijzen die gehanteerd worden zijn de Rumoh prijzen die oppagina 7 pagina 8 staan, of eventueel lagere Rumoh prijzen als gevolg van een prijsdaling. In het geval van een prijsstijging blijft de prijs wat hij volgens de lijst was. Het idee is dat er een prima na te bouwen concept ontworpen wordt en dat we allemaal kunnen leren van de keuzes die daarbij gemaakt worden. Het aanpassen van een luidsprekerunit is daarom niet de bedoeling. We vergelijken de passieve speakers en ieder doet een poging om binnen het budget de beste keuzes te maken. Uiteraard zijn er verschillen in wat een speaker moet kunnen, daar kunnen we best doorheen luisteren/genieten. Het levert gewoon een diversiteit aan speakerontwerpen op, maar ook een zeer uitdagende challange.
Met Rudy heb ik vorige week hier nog over gesproken. Een locatie vinden viel tegen maar gaat wel lukken. Een datum prikken is nog nodig. Toen Pappaleo aangaf nog een project te starten mits er tijd was vroeg ik of hij aan een week of 5 tot 7 genoeg had.
We hadden eerder het idee om voor de zomervakantie of kort daarna bij elkaar te komen en deze eerste ontwerpwedstrijd af te sluiten. Leerpunt voor de volgende keer is om de trajecten vooraf vast te stellen.
Toen Chris weer de draad oppakte was ik wel benieuwd of hij nog zou kunnen mee doen binnen een soort van wedstrijdtermijn, augustus/september hadden we het toen over. Uiteindelijk heeft Chris onlangs duidelijk aangegeven dat we op hem maar even niet meer moeten wachten. Hij maakt z'n fantastische project gewoon af op het tempo dat lukt.
Inmiddels heb ik alle randvoorwaarden qua soft- en hardware op orde, al speelt er in de prive situatie iets dat al mijn tijd rooft. Ik verwacht vrij snel tot een afronding te kunnen komen. Metabaron heeft zijn prototype met de extra maanden nu ook spelend gekregen. De hulp die ik van Pappaleo heb gekregen met Arta + Boxsim heb ik weer in kunnen zetten om hem wat verder te helpen. Met als resultaat dat hij ook een spelend systeem heeft en in de finetuning fase zit wellicht.
Met Rudy heb ik afgelopen week afgesproken dat ik het prikken van een datum zou oppakken. Het wachten is dus op die actie van mij
Als jij het ziet zitten om nog een leuk project in elkaar te zetten dan is dat enorm leuk.
De regels zijn dat de onderdelen speakers + filters binnen de 225,- totaal moeten zitten voor een stereopaar, ex verzendkosten, dempmateriaal, bekabeling etc. ect. De prijzen die gehanteerd worden zijn de Rumoh prijzen die op
Laatst gewijzigd door wouter op di 08 sep 2015, 1:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Ok, maar mijn woofers komen niet van Rumoh... Zou bv de prijs bij parts express dan gelden? Overigens kunnen de drivers die ik dan op het oog heb, wel bij Rumoh vandaan komen...
Laatst gewijzigd door MickRS op di 08 sep 2015, 0:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Daar vinden we toch wel wat op 
Als Rumoh het kan leveren gaat dan hanteren we in principe die prijs. En we diskwalificeren niet om een euro hoor
Alleen moet het wel ergens stoppen, dus 2,5 euro per kant overschrijding kan maken dat iemand net weer een betere tweeter/filtercomponenten kan kiezen. Ook weer niet de bedoeling...
Als Rumoh het kan leveren gaat dan hanteren we in principe die prijs. En we diskwalificeren niet om een euro hoor
Alleen moet het wel ergens stoppen, dus 2,5 euro per kant overschrijding kan maken dat iemand net weer een betere tweeter/filtercomponenten kan kiezen. Ook weer niet de bedoeling...
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Nice...
Ben bang dat ik er nog een project bij heb...
Ik slaap er nog een nachtje over!
Rumoh levert ze niet, maar ze kosten nog geen $50 per stuk bij PE.
Edit: Rumoh levert ze wel, alleen dan voor €80 per stuk... En dan blijf ik niet binnen budget
Ik heb dat er niet voor betaald... Laat maar weten hoe we hiermee omgaan.
Ben bang dat ik er nog een project bij heb...
Ik slaap er nog een nachtje over!
Rumoh levert ze niet, maar ze kosten nog geen $50 per stuk bij PE.
Edit: Rumoh levert ze wel, alleen dan voor €80 per stuk... En dan blijf ik niet binnen budget
Ik heb dat er niet voor betaald... Laat maar weten hoe we hiermee omgaan.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Is er nou al eens een keer een einddatum bekend 
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Ja, de limiet in prijs was bekend, de limiet in tijd niet.Barry2001 schreef:Is er nou al eens een keer een einddatum bekend
Ik hoop niet dat 2016 in beeld komt
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Aipappaleo schreef:Ja, de limiet in prijs was bekend, de limiet in tijd niet.Barry2001 schreef:Is er nou al eens een keer een einddatum bekend
Ik hoop niet dat 2016 in beeld komt
Dan mogen jullie wel opschieten.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Nou, opschieten....FR_Aad schreef:Aipappaleo schreef:Ja, de limiet in prijs was bekend, de limiet in tijd niet.Barry2001 schreef:Is er nou al eens een keer een einddatum bekend
Ik hoop niet dat 2016 in beeld komt
Dan mogen jullie wel opschieten.
Nog ff en ik kom met een derde inzending
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Volgens mij gaat de finale bij Leo thuis plaats vinden!
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: luidspreker ontwerpwedstrijd - algemeen discussie topic
Is toch niet leuk?FR_Aad schreef:Dus het is straks Leo tegen Leo?
Edit: voor de duidelijkheid.....
Laatst gewijzigd door pappaleo op za 24 okt 2015, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
