Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief

Re: Ladder +++

Bericht door ds23man »

hannesie schreef:
Erosie e.d. en dan de leeftijd, het speelt allemaal mee in dit soort zaken, en denk ik dat is minder bij dit relatief verse DAC printje.
Leeftijd? Die print is 3 jaar oud en het systeem bestond in 1973 nog niet eens......
Pjotr

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
hannesie schreef:
Erosie e.d. en dan de leeftijd, het speelt allemaal mee in dit soort zaken, en denk ik dat is minder bij dit relatief verse DAC printje.
Leeftijd? Die print is 3 jaar oud en het systeem bestond in 1973 nog niet eens......
Maar jij wel :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Pjotr schreef:
hannesie schreef:
Er is helemaal niks mis met multilayers. Vers of overjarig maakt weinig uit. Zolang je er maar niet zelf aan gaat zitten (ver)klooien! :mrgreen:
Op zich is er niets mis met een multilayer mits de ontwerper rekening houdt met het basisprincipe om nooit een through hole component aan te sluiten op een binnenlaag en/of deze als via te gebruiken. Als er al eens gesoldeerd wordt aan een print zijn het deze componenten en is dan een garantie voor een ramp.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Pjotr schreef:
ds23man schreef:
hannesie schreef:
Gelukkig ben ik ouder dan mijn auto........... :lol:
Pjotr

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
Pjotr schreef:
hannesie schreef:
Er is helemaal niks mis met multilayers. Vers of overjarig maakt weinig uit. Zolang je er maar niet zelf aan gaat zitten (ver)klooien! :mrgreen:
Op zich is er niets mis met een multilayer mits de ontwerper rekening houdt met het basisprincipe om nooit een through hole component aan te sluiten op een binnenlaag en/of deze als via te gebruiken. Als er al eens gesoldeerd wordt aan een print zijn het deze componenten en is dan een garantie voor een ramp.
Dat is echt flauwekul. Het is helemaal niet de bedoeling om zelf aan productieprinten te gaan solderen. En al helemaal niet aan auto-elektronica waar veiligheid een belangrijk element is en wat vrij zware testen ondergaat in de eindcontrole.
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Pjotr schreef:
Dat is wetenschappelijk nooit bewezen. Mocht de wetenschap ooit overwegen om dit bewijs toch te leveren dan kan het resultaat niet anders dan twijfelachtig zijn...
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Een opensource vrij programmeerbare motorsturing waar ik als hobyist de voeding aan een print moet solderen aan een soldeereiland dat alleen maar aan een binnenlaag vastzit? :think: :think: Gewoon domme ontwerpfout!
Pjotr

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
Een opensource vrij programmeerbare motorsturing waar ik als hobyist de voeding aan een print moet solderen aan een soldeereiland dat alleen maar aan een binnenlaag vastzit? :think: :think: Gewoon domme ontwerpfout!
Ja sukkel, koop dan ook geen troep waar geen "Gerhard proof" sticker op zit :rofl: :rofl: :rofl:
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Der wordt hier wat afgeladderd, niet in het belang van de 16 of de 24 bitjes :shock:
Ah!buis

Bericht door Ah!buis »

ds23man schreef:
Er is er niets mis met een multilayer mits de ontwerper rekening houdt met het basisprincipe om nooit een through hole component aan te sluiten op een binnenlaag en/of deze als via te gebruiken. Als er al eens gesoldeerd wordt aan een print zijn het deze componenten en is dan een garantie voor een ramp.
Als je een schema hebt is het geen ramp, leg gewoon een draad(je), zoals je deed.
De moeilijkheid is het "soms",ook bij verder goed ontworpen printen.Alles meet goed maar zodra in gebruik is't ineens weer mis.Afkoelen/opwarmen en zelfs wringen van de print om het euvel te herhalen.Of uiteindelijk de meest waarschijnlijke oorzaak (oorzaken) maar te overbruggen.En dan kan het nog voorkomen dat de breuk in een onderdeel zit :x .
Anne
Ah!buis

Bericht door Ah!buis »

hannesie schreef:
Der wordt hier wat afgeladderd, niet in het belang van de 16 of de 24 bitjes :shock:
Hoe meer bitjes, hoe meer verbindingen. Steeds meer kans op narigheid :(
Anne
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Mwah als je met die ladder 12 - 14 bitjes haalt mag je blij zijn Hans. De rest is toch ook ruis.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Die ruis hoor ik toch niet meer op mijn leeftijd, maar wel ontiegelijk veel details en het filter wat ik er ingesopt heb is dan behoorlijk van de hoge tonen regeltjes tegen teveel ruis.

Ik weet niet waar die het op afkapt, ik luister naar het totaal, en dat is best lekker. :kwijl:
verschil met .jpg
Ze geven hier toch nog wel wat meer als mogelijke bitjes, maar op dit moment gaat er maar 16 doorheen.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
Die ruis hoor ik toch niet meer op mijn leeftijd, maar wel ontiegelijk veel details en het filter wat ik er ingesopt heb is dan behoorlijk van de hoge tonen regeltjes tegen teveel ruis.

Ik weet niet waar die het op afkapt, ik luister naar het totaal, en dat is best lekker. :kwijl:
I.d.d. een goede poetsbeurt doet wonderen :lol:
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

FF met het tablet.
Bijlagen
1437681576523-417260641.jpg
FR_Aad

Bericht door FR_Aad »

Plankkie wordt te klein!
Denk dat ik maar eens kom luisteren.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Zoals je weet ben je welkom. :mrgreen:

Ik moet alleen wat aan die kabels doen, de XLR stekkers zijn niet goed om de kabel te klemmen, en gaan telkens kapot of slecht contact, moet eens wat op verzinnen.
De delen die de kabel moet klemmen werken niet goed, ondanks dat het wel echte Neutriks zijn.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Voor de mensen die graag werken met "weet wat je meet" is er toch wel weer een leuk stukje verschenen.
http://www.moredamfilters.info/mods
Goede heldere metingen, voor zover ik kan beoordelen als noob.

Ik ben er achter gekomen dat toen ik gisterenavond wat muziek wilde spelen, en de TV stond nog aan, geluid op Mute, en er dus een signaal stond op de Optische Ingang (Toslink) er geen geluid kwam uit de DAC, na het uitschakelen van de TV was dat over.
Dus de schakeling voor input moet er wel degelijk komen.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Dat is nog even niet vermeld, maar afgelopen zaterdag een goedkoop verloopje (BNC > RCA voor de S/PDIF coaxiaal ) gehaald bij de Radiobeurs, wat het budget € 2,-- heeft doen slinken, en nu dus ook duidelijk dat het functioneert.

Even de Squeezebox Touch er aan gehangen en het draait vlekkeloos.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Er is een nieuwe ontwikkeling van de filterman, ga dat maar eens proberen, lijkt mij wel een leuke.
EQLDv2r1.png
http://www.moredamfilters.info/filters
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Het is ook wel weer een avontuur zo tussendoor.
Ik heb dus nog nooit zo een lintkabel aan zo een IDC connector geknepen.
pcb.jpg
Wist zo wie zo niet dat het zo heette, en als je dan iets fout doet, kun je er maar beter een nieuwe aan zetten/knijpen.
1e gaat best goed en dan de 2e , ja even niet goed opgelet en de fout is gemaakt.
Knijp je hem stuk en ook nog eens verkeerd om, gelukkig zijn ze hier in de stad verkrijgbaar zag ik.

Ik zie ineens dat ik de SMD elementen ook nog vergeten ben, maar daar kom ik wel bij. :sure:
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Nog wel even wat gedaan, maar blijkbaar niet goed.
sol.jpg
Even het bewijs voor de familie die het niet willen geloven dat ik dat zelf doe.

De print van de bediening (inputselectie)is niet goed, en daar gaat het fout.
Wel naar mijn idee de zaak goed aangesloten, maar als ik het aansluit op de print dan gaat er bij de voeding 1 ledje minder branden.
pcb.jpg
Kan dus zomaar een verkeerde verbinding zijn in of met de kabel.
Hij lock't niet en geen echt signaal lijkt het, loskoppelen, en alles doet het. :shock:

Had dus, door allerlei andere dingen, nog niet een nieuwe IDC connector/stekker gehaald.
Maar dat zou zo maar eens de oorzaak kunnen zijn.

Het totaal is ook wel gevoelig voor storingen lijkt het, even een muurwratje uit de buurt uitgeschakeld/weggehaald, en het was gelijk beter om aan te horen.
Bij de definitieve behuizing dan nog wel eens extra gaan beschermen, lijkt geen slecht idee.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

hannesie schreef:
Nog wel even wat gedaan, maar blijkbaar niet goed.
sol.jpg
Even het bewijs voor de familie die het niet willen geloven dat ik dat zelf doe.
Ik weet niet Hans, maar je houding doet me een beetje aan de Jostiband denken. :lol:
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Voor op de foto, dan is het snel die indruk dat je een onmogelijke opdracht uitvoert, maar goed dat tie niet frontaal is genomen, anders had je mijn tong uit mijn ...k zien hangen. :lol:

Ik had het nog niet eens goed vast, en dan moet ik ook nog stil zitten van mijn vrouw. :rofl:
En dan zie je nog niet wat ik in mijn handen heb.
SMD 0805 is niet zo groot
elektronic.jpg
elektronic.jpg (1.86 KiB) 206 keer bekeken
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Mede door de Windows problemen, even een pas op de plaats, mede voor Kiven, die zich waarschijnlijk afvraagt, waar is Hans mee bezig?

De boel (*Windows) weer op een de juiste wijze installeren. :mrgreen:
Plaats reactie