Een klassieke 3-weg met Eton units...
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
WinISD kan een beetje vreemd doen als je de inductiewaarde van de spreekspoel hebt ingevuld. Als je die leeg laat dan loopt je frequentiekarakteristiek recht door bij hogere frequenties. Ingevuld heb je een afval in het hoog met in het ongunstigste geval nog wat opslingering in het ter zake doende frequentiegebied.
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
Yup, met dit verschil in maximum output: @Leodre schreef:De gesloten optie is er trouwens ook nog.
WinISD doet niet vreemd hoor met inducties, het houdt simpelweg geen rekening met bundeling, bafflestep e.d. Het is een recht toe recht aan rekenhulpmiddel en van de gebruiker verwacht het dat ie weet waar ie mee bezig is
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
Dat je weet waar je mee bezig bent?dre schreef:![]()
Da's inderdaad ook niets.
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
Ik had er eigenlijk niet naar gekeken....
Deze units heb ik al meermalen beluisterd in een gesloten behuizing 30 tot 35 liter en dat was echt wel goed.
Deze units heb ik al meermalen beluisterd in een gesloten behuizing 30 tot 35 liter en dat was echt wel goed.
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
Ja dank je de koekoek, dit zijn hele mooie units. Verder is het een keuze of je het onderste octaaf er substantieel uit wilt krijgen en met lage vervorming of niet.dre schreef:Ik had er eigenlijk niet naar gekeken....![]()
Deze units heb ik al meermalen beluisterd in een gesloten behuizing 30 tot 35 liter en dat was echt wel goed.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
Weet ik. Het is een simpele rechttoe rechtaan tool. Die afval in het hoog is ook niet zo interessant (voor mij dan). Ik heb alleen gemerkt dat (bij sommige drivers) de grafiek een te grote bolling vertoont (opslingering?) tov wat verwacht mag worden.Pjotr schreef:@Leo
WinISD doet niet vreemd hoor met inducties, het houdt simpelweg geen rekening met bundeling, bafflestep e.d. Het is een recht toe recht aan rekenhulpmiddel en van de gebruiker verwacht het dat ie weet waar ie mee bezig is
Het is ook niet echt een simulatie. Het geeft alleen een indruk van wat je met een driver kan of van mag verwachten.
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
Weer wat geleerd!Pjotr schreef:Ja dank je de koekoek, dit zijn hele mooie units. Verder is het een keuze of je het onderste octaaf er substantieel uit wilt krijgen en met lage vervorming of niet.dre schreef:Ik had er eigenlijk niet naar gekeken....![]()
Deze units heb ik al meermalen beluisterd in een gesloten behuizing 30 tot 35 liter en dat was echt wel goed.
Met 40 liter gaat het ook prima zie ik nu.
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
Ja, kan ook prima. Lever je wat laag in maar niet echt veel.
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
Een grafkist in huis is genoeg,dus dat gaat 'm worden!
Echt ingewikkeld bouwen is het in ieder geval niet.
Echt ingewikkeld bouwen is het in ieder geval niet.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
dre schreef:Een grafkist in huis is genoeg,dus dat gaat 'm worden!![]()
Echt ingewikkeld bouwen is het in ieder geval niet.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
Had Hsmeets ook niet een grafkist?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
Aha, vandaar de naam "Project Terminaal" 
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
iets met facetjes?....met een lineaal onder die kekke zaag van je is dit zo gepiept.

- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
Speelt ie al? Schiet 'ns een beetje op Dre!
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
Ik haak aan! Net een paartje 9700 'teruggewonnen' uit een oud bouwproject en zoek er een leuk project voor (Eens wat anders dan de A4 SE) 
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
Eindelijk de lader van de camera weer gevonden. 
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
De stands zijn onderhand ook klaar,plaatjes volgen.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... Tijd voor een filt
Nu nog van dat poepbruine speakerdoek ervoor ! 
