Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Re: Ladder +++
Lekker handig. Hoop voor je dat dit goed gaat komen. Kan op de foto's zo niet zien of deze print meer dan 2 lagen heeft en tussenlagen verbindingen naar die boxed header hebben. Als je daar een breuk hebt ben je aardig in de aap gelogeerd!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Er zit een Spartan 6 FPGA op (bga) zie ik, dit krijg je nooit op 2 laags ge-route. Dit is minimaal 4 laags, misschien wel 6 of 8 laags. De annular ring (padje) op de binnenlagen is vaak nog kleiner dan die op de buitenlaag. Als de pingaten ook voor doorverbindingen worden gebruikt loop je kans met lomp gebreek de pads en dus de doorverbinding te slopen. Denk dat het in de praktijk wel meevalt, maar als je zo aan het breken ben dat het gat uitlubbert gaan je padjes eraan. Maar Hans bekijkt dat subtiel en is niet lomp aan het breken 
- SSassen
- Contacteer:
Even een tip voor dit soort headers, goed verhitten en dan met een punttangentje de pin uit 't gat trekken, niet wrikken, moet gewoon soepel gaan. Het gat schoonmaken doe je ook met beleid, eerst even opnieuw vertinnen, dan met soldeerlitze in een puntje geknipt het soldeer eruit zuigen, soms moet je 't puntje een paar keer eraf knippen voordat je het gat 'schoon' hebt. Ga nimmer gaten uitboren, of zaken forceren, zeker niet op een meerlaags print.
Klopt, ik ben voorzichtig aan het werk geweest, en het enige waar ik dan wat heb gewrikt is dan de kunststof "behuizing"van de connector, en dan nog met beleid er af heb gekregen, zeker geen grof geweld toegepast.
Ik ga niet doelbewust € 250 naar de kloten helpen.
Het moet wel leuk blijven, het is geen tuinhek.

Ik ga niet doelbewust € 250 naar de kloten helpen.
Het moet wel leuk blijven, het is geen tuinhek.
Het is wat Barry zegt. Dit is zelfs voor een zeer ervaren en secuur sloper niet zonder risico
Persoonlijk had ik gewoon een flatcable'tje met IDC connectors tussen de basisprint en miss piggy gespannen.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 6#p1762736hannesie schreef:Een vraagje aan de ouwe rotten op het forum, ik moet de aansluitingen voor I²S en isolated 3,3 V en volume e.d. gaan demonteren. Het gat dan om deze plek, en 26 pinnen die dan wel zijn omsloten door een kunststof behuizing. Iemand die een goede truc weet?
Tja, jammer, en als je de vraag stelt, krijg je dus niet die suggesties.
Op hoop van zegen dan maar.
Dat is al weer zo'n tijd terug Hans. En wij kunnen niet de toekomst van Ladderdacs voorspellen 
Ik heb het met veel geduld en heel voorzichtig, als of 2 egeltjes paren, voor elkaar gekregen.
Nu eerst een bakkie koffie en dan er eens wat spanning toevoegen.
Wel grappig om dan het licht te gebruiken om de problemen te tackelen.
Door te cleanen en op te ruimen bij de kleinste gaatjes, die je dan ziet in de schaduw op het werkblad, en zie je de problemen verdwijnen, tenminste, bijna allemaal.
1 bleef wat hardnekkig, maar dat was te doen.
Inmiddels is er licht in de duisternis, en hij herkend de Amanero en lockt, met de USB naar de Ubuntuserver.
Staat op het ledje van 44 kHz, dat hij de juiste sample rate heeft, en dat staat ook te branden. Zo maar eens zien dat we er ook muziek uit kunnen krijgen.
Door te cleanen en op te ruimen bij de kleinste gaatjes, die je dan ziet in de schaduw op het werkblad, en zie je de problemen verdwijnen, tenminste, bijna allemaal.
1 bleef wat hardnekkig, maar dat was te doen.
Inmiddels is er licht in de duisternis, en hij herkend de Amanero en lockt, met de USB naar de Ubuntuserver.
Staat op het ledje van 44 kHz, dat hij de juiste sample rate heeft, en dat staat ook te branden. Zo maar eens zien dat we er ook muziek uit kunnen krijgen.
En ik heb geluid uit de optische ingang, van de TV , de tour op de ladder
.
vanonderen.
vanonderen.
Laatst gewijzigd door hannesie op do 23 jul 2015, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
De foto's zijn boven genomen in mijn werkruimte, en nu staat hij beneden aan de Haaaaaaaaaaaaai end set, en de daarbij horende TV.
Ik word melig van blijdschap, na jullie deprimerende opmerkingen.
Ik word melig van blijdschap, na jullie deprimerende opmerkingen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Tuurlijk
jij als bloemenman weet hoe je met tere zieltjes (padjes) om moet gaan 
Dat was allemaal heel positief en aardig bedoeld hoor: Kan het alleen maar meevallenhannesie schreef:.................... na jullie deprimerende opmerkingen.
- Leeuwarden
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dat van die 2+ laags printen heb ik zelf aan den lijve ondervonden. In mijn DS heb ik Megasquirt motorsturingssysteem zitten. Vorig jaar stond ik bij het tankstation en was het systeem zo dood als een pier. Dus retour huis op de grote gele taxi. Ding uitgebouwd en aan de labvoeding gehangen en alles werkte. Weer ingebouwd en alles ging redelijk goed, motor sloeg wel eens af in een bocht. Paar maanden geleden wilde ik de dame starten ( thuis): zo dood als een pier. Na veel gezoek bleek de aansluiting op de print voor de hoofdvoeding alleen maar te lopen via een binnenlaag van de print. Deze was brak geworden na een aantal keer solderen ( testopstellingen).
Zie blauwe cirkel, als je goed kijkt zie de spoor net door de print heen schemeren:
Via een bypass heb ik op kunnen lossen omdat ik een schema had.
Zie blauwe cirkel, als je goed kijkt zie de spoor net door de print heen schemeren:
Via een bypass heb ik op kunnen lossen omdat ik een schema had.
@ds23man: Tja, als je vrouw vraagt, kom even nog een kopje koffie drinken en kijk eens naar de Tour, die is nu best spannend met de laatste kilometers, dan drink ik een bakkie.
@ds23man:Voor wat betreft de kwaliteit van de print en dan tevens de werkomstandigheden die van een DS23 of thuis op/in een kast, dat scheelt nog al, tevens zijn er niet zoveel temperatuur schommelingen die dan wel weer moeten worden opgevangen en die hier niet van toepassing zijn.
Ik kom hier niet onder de -15 gr Celsius

Edit: USB doet het ook goed, S/PDIF nog niet kunnen controleren, moet even zien voor een BNC adapter, kabel is nog in China
Tja, je word dan wel errug voorzichtig, maar het is gelukt, bedankt.Pjotr schreef:Dat was allemaal heel positief en aardig bedoeld hoor: Kan het alleen maar meevallenhannesie schreef:.................... na jullie deprimerende opmerkingen.Maarreh feli
Hij heeft nu gewoon de voeding van de PC, maar ik heb nog het 1 en ander in het verschiet, we zien wel of ik er nog wat anders bij frutsel.Leeuwarden schreef:Heeft de Amanero een aparte voeding?
@ds23man:Voor wat betreft de kwaliteit van de print en dan tevens de werkomstandigheden die van een DS23 of thuis op/in een kast, dat scheelt nog al, tevens zijn er niet zoveel temperatuur schommelingen die dan wel weer moeten worden opgevangen en die hier niet van toepassing zijn.
Ik kom hier niet onder de -15 gr Celsius
Edit: USB doet het ook goed, S/PDIF nog niet kunnen controleren, moet even zien voor een BNC adapter, kabel is nog in China
Erosie e.d. en dan de leeftijd, het speelt allemaal mee in dit soort zaken, en denk ik dat is minder bij dit relatief verse DAC printje.
Erosie e.d. en dan de leeftijd, het speelt allemaal mee in dit soort zaken, en denk ik dat is minder bij dit relatief verse DAC printje.
Er is helemaal niks mis met multilayers. Vers of overjarig maakt weinig uit. Zolang je er maar niet zelf aan gaat zitten (ver)klooien!hannesie schreef:Erosie e.d. en dan de leeftijd, het speelt allemaal mee in dit soort zaken, en denk ik dat is minder bij dit relatief verse DAC printje.
ESD is ook zo'n leuke. Merk je soms niets van, maar toch kunnen componenten net dat tikje krijgen dat ze na een half jaar alsnog de geest geven.