Waarom denk je dat? Hans je bent nu echt met helemaal nix bezig.hannesie schreef:Naar aanleiding van je elco's en het verhaal van Anne en Pjotr, is dit waarschijnlijk een optie die voor mij meer voor de hand is/ligt.
Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Ladder +++
Dat doen we dan even.SSassen schreef:Spijkers op laag water Hans, ik denk dat dit ontwerp meer gebaat is bij een voeding voor de schuifregisters met een zeer lage, en constante, uitgangsimpedantie tot minimaal zo'n 100kHz.
Ik was eergisteren aan het luisteren, en dacht, die DAC in de hogere regionen gaat compleet mis.
Blijkt het aan de opname te liggen, nog even opnieuw geript, de 1e versie was met Mediamonkey destijds, en dan nu op een hele rustige manier met dBpowerAmp, blijft het probleem, vergelijkbare muziek gedraaid en geen problemen.
Nu dus de 2e keer dat ik een CD heb die duidelijk laat horen dat ook een CD "slecht geperst" kan worden.
@ Pjotr :Ik meende dat het een optie zou zijn.
Als er duidelijke fouten in de CD (het schijfje zelf dus) ziitten, laat dBpoweramp dat onomwonden ook zien. Maar meestal is het niet het schijfje wat brak is maar de processing/mastering daarvoor voor dat het überhaupt geperst wordt.hannesie schreef:Nu dus de 2e keer dat ik een CD heb die duidelijk laat horen dat ook een CD "slecht geperst" kan worden.
@ Pjotr :Ik meende dat het een optie zou zijn.
En wat betreft deze ladderdac, het hele ontwerp heeft sowieso zijn beperkingen. Een extra spiegeltje en kraaltje her en der gaat die niet verhelpen tenzij het echt een fundamentele (montage) fout is die opgelost moet worden.
ds23man schreef:Daarom rip ik alleen met EAC.
Inmiddels al aardig wat meer ervaring, maar heb ook een CD van Bruce Springsteen die maar niet goed te rippen was, kocht hem later nog een keer toen die in de aanbieding was, en die was probleemloos te rippen.
Het is dus niet alleen het programma waarmee je ript, maar ook de kwaliteit waarmee gewerkt word in de chocolade (CD) fabriek.
Ook al wel eens een CD teruggebracht waarbij de folie blaartjes had.
Oftewel, met een ladderDAC zijn de Soep CD 's vlekkeloos te determineren.Pjotr schreef:Conclusie: Testen met soep CD's kunnen we dus wel achterwege laten
Dat moet ik eigenlijk ook doen, maar dat moet in het mekkertopic.
Even opzij stappen op een natte vloer, met blote voeten.
Ik klap onderuit en trap in een reflex met een blote voet een tegel kapot, en ook een teen kapot.
Even opzij stappen op een natte vloer, met blote voeten.
Ik klap onderuit en trap in een reflex met een blote voet een tegel kapot, en ook een teen kapot.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Een uurtje met je voet in een pan (koude) tomatensoep schijnt wonderen te doen.
Maar het is je eigen schuld, je had de badkamervloer niet geneutraliseerd met Suzy Wong tegeltjes......
Maar het is je eigen schuld, je had de badkamervloer niet geneutraliseerd met Suzy Wong tegeltjes......
Een ongeluk komt meestal niet alleen,en nou maar hopen dat Knuis ondertussen niet van 't dak is gewaaid
Anne
Anne
Ben eens aan het werk gegaan, wat wel tegen viel was de verwijdering van die connectoren.
Door dan de pinnen aan de onderzijde te verhitten en terug te duwen, was er een zekere afwijking te zien in de afstand tot de print.
Toen werd het makkelijker om de kunstof afscherming met behulp van een kleine schroevendraaier te lichten.
Dan gaat het heel wat makkelijker daarna. Nadeel is dan het 2e hands gebruik van diezelfde gaatjes gaat niet altijd makkelijker. De gaatjes goed clean krijgen met de soldeerpomp gaat redelijk tot goed.
Op de een of andere wijze zijn er dan wel een paar die niet echt willen meewerken.
Maar de aanhouder wint.
Toen werd het makkelijker om de kunstof afscherming met behulp van een kleine schroevendraaier te lichten.
Dan gaat het heel wat makkelijker daarna. Nadeel is dan het 2e hands gebruik van diezelfde gaatjes gaat niet altijd makkelijker. De gaatjes goed clean krijgen met de soldeerpomp gaat redelijk tot goed.
Op de een of andere wijze zijn er dan wel een paar die niet echt willen meewerken.
Maar de aanhouder wint.
Ja, K.. werk.
Mooi dat het gelukt is.
Vandaag een nieuwe CV combi ketel gemonteerd bij mijn zwager.
Alle leidingen en dakdoorvoeren moeten aanpassen
Een beetje hetzelfde als jouw D=soldeerwerk,maar dan wat grover......................
Morgen maar weer eens wat doen aan de DAC.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Waarom haal je hem er eigenlijk af? Hoop voor je dat je geen doormetaliseringen gemold hebt. Is het een 4 laags print?
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/downl ... &mode=view
Even voor Gerhard een geheugensteuntje.
Dank voor de tip Barry
Even voor Gerhard een geheugensteuntje.
Dank voor de tip Barry
De DAC print word boven op de andere print gemonteerd.
Dan moeten alleen die aansluitingen wel op een ander plekkie, der onder dus.
Dan moeten alleen die aansluitingen wel op een ander plekkie, der onder dus.