Ontwerpen van Troels Gravesen

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?

Bericht door Shadow »

http://www.aos-lautsprecher.de/deutsch/ ... io100.html

De laagsectie van de Studio 100 lijkt wel veel op het ontwerp van Troels, niet om nou te miepen wie eerst was, maar meer leuk omdat de heren ontwerpers het eens lijken te zijn. Of zou dhr. Gravesen een hand gehad hebben in dit ontwerp?
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?

Bericht door hsmeets »

Shadow schreef:
http://www.aos-lautsprecher.de/deutsch/ ... io100.html

De laagsectie van de Studio 100 lijkt wel veel op het ontwerp van Troels, niet om nou te miepen wie eerst was, maar meer leuk omdat de heren ontwerpers het eens lijken te zijn. Of zou dhr. Gravesen een hand gehad hebben in dit ontwerp?
Ik denk dat er ook niks te miepen valt: een TL is niets nieuw en hoe de lijn in deze en troels kast is opgevouwen ook niet :-)
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?

Bericht door Olaf Analogue »

Ik denk dat Shadow zich richtte op het af filteren van de frequenties van de lage tonen. Het filter voor de bas unit dus en in dit geval dus niet op het kast ontwerp.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?

Bericht door Shadow »

Nee het ging mij puur om het kast ontwerp, de filters verschillen waarschijnlijk alleen al omdat er andere drivers gebruikt worden.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?

Bericht door Shadow »

Over hoe de Studio 100 afgefilterd wordt heb ik trouwens geen idee, de heren van A.O.S. geven de bouwplannen van het filter pas mee na aankoop en betaling van de bouwkit (á 2500-2800 euri!)
Jordi
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 13:40
Locatie: Rotterdam

Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?

Bericht door Jordi »

Is dit nog van de grond gekomen of mocht het niet van de (nieuwe) W? :)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?

Bericht door Shadow »

Nee dit is dood, ik heb me een andere kant op georienteerd...
Jordi
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 13:40
Locatie: Rotterdam

Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?

Bericht door Jordi »

Okay en welke kant is dat?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?

Bericht door Shadow »

Troels heeft de neiging alles nogal dood te filteren, daarvan af gezien is mijn volgende project gebaseerd op het pureaudio project 8)
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?

Bericht door Leeuwarden »

Grappig, ik zit daar een doodgefilterde speaker te luisteren :sure:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?

Bericht door Shadow »

Vertel?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?

Bericht door Leeuwarden »

Jij zegt dat Troels zijn speakers dood filtert en ik heb hier een setje Jenzen Next in de kamer staan. Dus luister ik naar een dood gefilterde speaker.
Jordi
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 13:40
Locatie: Rotterdam

Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?

Bericht door Jordi »

Hoe bevalt dat?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?

Bericht door Shadow »

Leeuwarden schreef:
Jij zegt dat Troels zijn speakers dood filtert en ik heb hier een setje Jenzen Next in de kamer staan. Dus luister ik naar een dood gefilterde speaker.
Ik begreep dat het zo vlak affilteren niet ieders meug is, die van mij niet iig...
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?

Bericht door FR_Aad »

Hoeveel Troels speakers heb jij in het echt gehoord Shadow?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?

Bericht door Leeuwarden »

Ik neem aan dat je ze dan gehoord hebt.
Samen met de speakers die ik heb gehad van Tony Gee, zijn dit de beste speakers die ik ooit heb gehad. We spreken dus over een smaakverschil.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?

Bericht door Shadow »

Leeuwarden schreef:
We spreken dus over een smaakverschil.
Ow yes want slecht zijn ze niet!
FR_Aad schreef:
Hoeveel Troels speakers heb jij in het echt gehoord Shadow?
Jenzens en Ekta.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?

Bericht door FR_Aad »

Shadow schreef:
Leeuwarden schreef:
We spreken dus over een smaakverschil.
Ow yes want slecht zijn ze niet!
:mrgreen:
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?

Bericht door markbakk »

Dood filteren is juist het idee. Anders ben je geen natuurgetrouwe speakers aan het bouwen maar vreemde muziekinstrumenten.
Jordi
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 13:40
Locatie: Rotterdam

Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?

Bericht door Jordi »

@ Leeuwarden

Dat zijn net de twee ontwerpers waar ik me nu op focus. Ik vind het alleen erg moeilijk om een keuze te maken. Bij T Gee ga ik een keer langs om te luisteren maar met ontwerpen van Troels wordt dit een stuk lastiger.

Welke modellen van Troels en Gee heb je allemaal beluisterd?

Zelf twijfel ik tussen de CNO25 en de Discovery4 (om maar even 2 uitersten te noemen 8) )
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?

Bericht door Leeuwarden »

Tony Gee heeft een ontwerp op mijn verzoek gemaakt. Is dus niet te vinden op zijn site. Van die andere T G heb ik de Jenzen ER en mijn eigen Jenzen Next gehoord.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?

Bericht door Shadow »

Nu slaat ie toch wel door;

illuminator 5

Ik snap dat als Jantzen Audio je sponsor is je graag hun spullen gebruikt maar dit is toch te zot aan het worden?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?

Bericht door Zweitse »

Wat weet die man toch telkens weer vreselijke kasten te ontwerpen #-o
Laatst gewijzigd door Zweitse op vr 30 okt 2015, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?

Bericht door FR_Aad »

Beauty is in the eye of the beholder
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?

Bericht door Shadow »

Ja idd maar het lijkt wel alsof er zoveel mogelijk filter componenten verkocht moeten worden...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”