Ontwerpen van Troels Gravesen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?
http://www.aos-lautsprecher.de/deutsch/ ... io100.html
De laagsectie van de Studio 100 lijkt wel veel op het ontwerp van Troels, niet om nou te miepen wie eerst was, maar meer leuk omdat de heren ontwerpers het eens lijken te zijn. Of zou dhr. Gravesen een hand gehad hebben in dit ontwerp?
De laagsectie van de Studio 100 lijkt wel veel op het ontwerp van Troels, niet om nou te miepen wie eerst was, maar meer leuk omdat de heren ontwerpers het eens lijken te zijn. Of zou dhr. Gravesen een hand gehad hebben in dit ontwerp?
Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?
Ik denk dat er ook niks te miepen valt: een TL is niets nieuw en hoe de lijn in deze en troels kast is opgevouwen ook nietShadow schreef:http://www.aos-lautsprecher.de/deutsch/ ... io100.html
De laagsectie van de Studio 100 lijkt wel veel op het ontwerp van Troels, niet om nou te miepen wie eerst was, maar meer leuk omdat de heren ontwerpers het eens lijken te zijn. Of zou dhr. Gravesen een hand gehad hebben in dit ontwerp?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?
Ik denk dat Shadow zich richtte op het af filteren van de frequenties van de lage tonen. Het filter voor de bas unit dus en in dit geval dus niet op het kast ontwerp.
Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?
Nee het ging mij puur om het kast ontwerp, de filters verschillen waarschijnlijk alleen al omdat er andere drivers gebruikt worden.
Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?
Over hoe de Studio 100 afgefilterd wordt heb ik trouwens geen idee, de heren van A.O.S. geven de bouwplannen van het filter pas mee na aankoop en betaling van de bouwkit (á 2500-2800 euri!)
Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?
Is dit nog van de grond gekomen of mocht het niet van de (nieuwe) W? 
Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?
Nee dit is dood, ik heb me een andere kant op georienteerd...
Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?
Troels heeft de neiging alles nogal dood te filteren, daarvan af gezien is mijn volgende project gebaseerd op het pureaudio project 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?
Grappig, ik zit daar een doodgefilterde speaker te luisteren 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?
Jij zegt dat Troels zijn speakers dood filtert en ik heb hier een setje Jenzen Next in de kamer staan. Dus luister ik naar een dood gefilterde speaker.
Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?
Ik begreep dat het zo vlak affilteren niet ieders meug is, die van mij niet iig...Leeuwarden schreef:Jij zegt dat Troels zijn speakers dood filtert en ik heb hier een setje Jenzen Next in de kamer staan. Dus luister ik naar een dood gefilterde speaker.
Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?
Hoeveel Troels speakers heb jij in het echt gehoord Shadow?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?
Ik neem aan dat je ze dan gehoord hebt.
Samen met de speakers die ik heb gehad van Tony Gee, zijn dit de beste speakers die ik ooit heb gehad. We spreken dus over een smaakverschil.
Samen met de speakers die ik heb gehad van Tony Gee, zijn dit de beste speakers die ik ooit heb gehad. We spreken dus over een smaakverschil.
Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?
Ow yes want slecht zijn ze niet!Leeuwarden schreef:We spreken dus over een smaakverschil.
Jenzens en Ekta.FR_Aad schreef:Hoeveel Troels speakers heb jij in het echt gehoord Shadow?
Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?
Shadow schreef:Ow yes want slecht zijn ze niet!Leeuwarden schreef:We spreken dus over een smaakverschil.
Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?
Dood filteren is juist het idee. Anders ben je geen natuurgetrouwe speakers aan het bouwen maar vreemde muziekinstrumenten.
Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?
@ Leeuwarden
Dat zijn net de twee ontwerpers waar ik me nu op focus. Ik vind het alleen erg moeilijk om een keuze te maken. Bij T Gee ga ik een keer langs om te luisteren maar met ontwerpen van Troels wordt dit een stuk lastiger.
Welke modellen van Troels en Gee heb je allemaal beluisterd?
Zelf twijfel ik tussen de CNO25 en de Discovery4 (om maar even 2 uitersten te noemen
)
Dat zijn net de twee ontwerpers waar ik me nu op focus. Ik vind het alleen erg moeilijk om een keuze te maken. Bij T Gee ga ik een keer langs om te luisteren maar met ontwerpen van Troels wordt dit een stuk lastiger.
Welke modellen van Troels en Gee heb je allemaal beluisterd?
Zelf twijfel ik tussen de CNO25 en de Discovery4 (om maar even 2 uitersten te noemen
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?
Tony Gee heeft een ontwerp op mijn verzoek gemaakt. Is dus niet te vinden op zijn site. Van die andere T G heb ik de Jenzen ER en mijn eigen Jenzen Next gehoord.
Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?
Nu slaat ie toch wel door;
illuminator 5
Ik snap dat als Jantzen Audio je sponsor is je graag hun spullen gebruikt maar dit is toch te zot aan het worden?
illuminator 5
Ik snap dat als Jantzen Audio je sponsor is je graag hun spullen gebruikt maar dit is toch te zot aan het worden?
Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?
Ja idd maar het lijkt wel alsof er zoveel mogelijk filter componenten verkocht moeten worden...
