Ontwerpen van Troels Gravesen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Jenzen NEXT; wat vinden we daar van?
http://www.aos-lautsprecher.de/deutsch/ ... io100.html
De laagsectie van de Studio 100 lijkt wel veel op het ontwerp van Troels, niet om nou te miepen wie eerst was, maar meer leuk omdat de heren ontwerpers het eens lijken te zijn. Of zou dhr. Gravesen een hand gehad hebben in dit ontwerp?
De laagsectie van de Studio 100 lijkt wel veel op het ontwerp van Troels, niet om nou te miepen wie eerst was, maar meer leuk omdat de heren ontwerpers het eens lijken te zijn. Of zou dhr. Gravesen een hand gehad hebben in dit ontwerp?
Ik denk dat er ook niks te miepen valt: een TL is niets nieuw en hoe de lijn in deze en troels kast is opgevouwen ook nietShadow schreef:http://www.aos-lautsprecher.de/deutsch/ ... io100.html
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Ik denk dat Shadow zich richtte op het af filteren van de frequenties van de lage tonen. Het filter voor de bas unit dus en in dit geval dus niet op het kast ontwerp.
Nee het ging mij puur om het kast ontwerp, de filters verschillen waarschijnlijk alleen al omdat er andere drivers gebruikt worden.
Over hoe de Studio 100 afgefilterd wordt heb ik trouwens geen idee, de heren van A.O.S. geven de bouwplannen van het filter pas mee na aankoop en betaling van de bouwkit (á 2500-2800 euri!)
Is dit nog van de grond gekomen of mocht het niet van de (nieuwe) W? 
Nee dit is dood, ik heb me een andere kant op georienteerd...
Troels heeft de neiging alles nogal dood te filteren, daarvan af gezien is mijn volgende project gebaseerd op het pureaudio project 
- Leeuwarden
Grappig, ik zit daar een doodgefilterde speaker te luisteren 
- Leeuwarden
Jij zegt dat Troels zijn speakers dood filtert en ik heb hier een setje Jenzen Next in de kamer staan. Dus luister ik naar een dood gefilterde speaker.
Ik begreep dat het zo vlak affilteren niet ieders meug is, die van mij niet iig...Leeuwarden schreef:Jij zegt dat Troels zijn speakers dood filtert en ik heb hier een setje Jenzen Next in de kamer staan. Dus luister ik naar een dood gefilterde speaker.
Hoeveel Troels speakers heb jij in het echt gehoord Shadow?
- Leeuwarden
Ik neem aan dat je ze dan gehoord hebt.
Samen met de speakers die ik heb gehad van Tony Gee, zijn dit de beste speakers die ik ooit heb gehad. We spreken dus over een smaakverschil.
Samen met de speakers die ik heb gehad van Tony Gee, zijn dit de beste speakers die ik ooit heb gehad. We spreken dus over een smaakverschil.
Ow yes want slecht zijn ze niet!Leeuwarden schreef:We spreken dus over een smaakverschil.
Jenzens en Ekta.FR_Aad schreef:Hoeveel Troels speakers heb jij in het echt gehoord Shadow?
Shadow schreef:Ow yes want slecht zijn ze niet!Leeuwarden schreef:We spreken dus over een smaakverschil.
Dood filteren is juist het idee. Anders ben je geen natuurgetrouwe speakers aan het bouwen maar vreemde muziekinstrumenten.
@ Leeuwarden
Dat zijn net de twee ontwerpers waar ik me nu op focus. Ik vind het alleen erg moeilijk om een keuze te maken. Bij T Gee ga ik een keer langs om te luisteren maar met ontwerpen van Troels wordt dit een stuk lastiger.
Welke modellen van Troels en Gee heb je allemaal beluisterd?
Zelf twijfel ik tussen de CNO25 en de Discovery4 (om maar even 2 uitersten te noemen
)
Dat zijn net de twee ontwerpers waar ik me nu op focus. Ik vind het alleen erg moeilijk om een keuze te maken. Bij T Gee ga ik een keer langs om te luisteren maar met ontwerpen van Troels wordt dit een stuk lastiger.
Welke modellen van Troels en Gee heb je allemaal beluisterd?
Zelf twijfel ik tussen de CNO25 en de Discovery4 (om maar even 2 uitersten te noemen
- Leeuwarden
Tony Gee heeft een ontwerp op mijn verzoek gemaakt. Is dus niet te vinden op zijn site. Van die andere T G heb ik de Jenzen ER en mijn eigen Jenzen Next gehoord.
Nu slaat ie toch wel door;
illuminator 5
Ik snap dat als Jantzen Audio je sponsor is je graag hun spullen gebruikt maar dit is toch te zot aan het worden?
illuminator 5
Ik snap dat als Jantzen Audio je sponsor is je graag hun spullen gebruikt maar dit is toch te zot aan het worden?
Ja idd maar het lijkt wel alsof er zoveel mogelijk filter componenten verkocht moeten worden...