Ik heb jullie hulp nodig.....
Ik heb een tweetal Philips 9218L gekregen. Na het aansluiten viel me echter een vreemd geluid op, het leek wel alsof de woofer er geen zin in had. Na het verwijderen van de stofkap viel me op dat de foamrand van de woofer (bijna) helemaal weg was, en dat dit dan ook het vreemde geluid veroorzaakte. Om deze speakers meteen maar weg te gooien vind ik jammer dus heb ik onze grote vriend Google geraadpleegd voor mogelijkheden, alleen nu zie ik door de bomen het bos niet meer.....
Na wat zoeken op internet kwam ik hier bij uit, http://veiling.catawiki.nl/kavels/21192 ... -condition. Dit zijn dezelfde speakers als die ik heb echter zijn deze uitgerust met nieuwe Visaton speakers. Zoiets zou ik ook willen, al vind ik de aansluitingen op de achterkant niet goed/mooi afgewerkt, maar ik kan nergens vinden hoe hij dit gedaan heeft.
En dan nu waar ik dus jullie hulp bij nodig heb, ik zou graag weer werkende speakers hebben maar ik weet niet waar te beginnen en hoe dit aan te pakken. Ik ben een technische kerel dus sleutelen aan elektronica en werken met hout is voor mij geen probleem. Tevens houd ik wel van een beetje uitdaging....
Aan deze werkende speakers heb ik wel een paar eisen:
- Hij moet goed zijn voor de toekomst. Er zit momenteel nog een DIN luidspreker stekker aan. Ik zou graag een aansluitmogelijkheid maken op de achterkant van de speaker waar ik 'gewone' speakerkabel op aan kan sluiten.
- De tweeter, midrange en de woofer moeten goed (betaalbaar) zijn en hoeven dus geen high-end onderdelen te zijn.
Kortom zoek ik hulp bij het selecteren van de juiste tweeter, midrange en woofer én bij het op de juiste manier koppelen van deze onderdelen voor in de bestaande behuizing.