Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Enkeltje kliko?Walt schreef:Hoe is het met dit beestje?
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Oh dieds23man schreef:Tijd voor een new order.....
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Een PS1000 ?ds23man schreef:Tijd voor een new order.....
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Ondertussen, in het laboratorium van Doctor Frank ('n stein) is de patiënt bezig heel voorzichtig uit zijn langdurige coma aan het ontwaken...
De verdere revalidatie zal nog langdurig, vermoeiend, en ingewikkeld zijn, maar het eerste lichtpuntje is er.
Ik heb nu één kanaal draaiend, op één setje complementaire eindtorren.
Omdat het een brugversterker is zie je dan ook op de meter slechts de halve uitgangsspanning in plaats van de nominale (plusminus 110 VAC) aangegeven staan.
Met deze provisorische opstelling kan ik de eindtorren testen in een "echte" omgeving in plaats van alleen maar doormeten met de multimeter.
De volgende stappen zijn nu om in totaal 8 paartjes op deze wijze te testen, en daarna het andere kanaal proefdraaien.
De verdere revalidatie zal nog langdurig, vermoeiend, en ingewikkeld zijn, maar het eerste lichtpuntje is er.
Ik heb nu één kanaal draaiend, op één setje complementaire eindtorren.
Omdat het een brugversterker is zie je dan ook op de meter slechts de halve uitgangsspanning in plaats van de nominale (plusminus 110 VAC) aangegeven staan.
Met deze provisorische opstelling kan ik de eindtorren testen in een "echte" omgeving in plaats van alleen maar doormeten met de multimeter.
De volgende stappen zijn nu om in totaal 8 paartjes op deze wijze te testen, en daarna het andere kanaal proefdraaien.
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Dat dat goed gaat met die lange draden! meestal gaat de zaak flink oscilleren zo..... OK deze "versterkers" zijn niet niet zo breedbandig als een audio versterker.
Zo te zien komt er langzamerhand leven in de powerplant.
Zo te zien komt er langzamerhand leven in de powerplant.
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Ja, het is dan ook een proefopstelling, puur om te testen.
Als ik er aan denk zal ik ook eens kijken of ik de uitgangsspanning aan de scoop kan hangen.
Als ik er aan denk zal ik ook eens kijken of ik de uitgangsspanning aan de scoop kan hangen.
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Alle eindtorren op deze manier getest, en allemaal zijn ze in orde.
Als je weet dat die dingen zo rond de 7 euro het stuk zijn.
en dat er in totaal 16 nodig zijn, zal je snappen dat ik daar erg blij mee ben.
Als je weet dat die dingen zo rond de 7 euro het stuk zijn.
en dat er in totaal 16 nodig zijn, zal je snappen dat ik daar erg blij mee ben.
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Ja, dat snap ik wel.
Toch wel heel goed dat je hebt volgehouden lijkt mij.
Toch wel heel goed dat je hebt volgehouden lijkt mij.
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Dit is weer zo'n topic van Ray dat leest als het spannend jongensboek. Ik ben altijd weer benieuwd naar het vervolg! Ga zo door Ray!
Co
Co
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
+1
Leerzaam , leuk om te lezen en er komt altijd een vervolg in de vorm van een nieuw project. TOP!
Leerzaam , leuk om te lezen en er komt altijd een vervolg in de vorm van een nieuw project. TOP!
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Inderdaad lees ik deze topic ook graag, ga zo door Ray.
denk niet teveel aan je onderschrift.... anders hebben we BlueRay!
denk niet teveel aan je onderschrift.... anders hebben we BlueRay!
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
En ik lust niet eens bier.
Of bedoelde je dat niet ?
Of bedoelde je dat niet ?
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Zou van geluk kunnen zijnray5150 schreef:En ik lust niet eens bier.![]()
Of bedoelde je dat niet ?
Hoewel daar wordt je niet blauw van, behalve misschien een ...
Anne
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Het andere kanaal functioneert ook op manier zoals ik enkele dagen geleden beschreven heb.
Dus met één setje complementaire torren aan de uitgang.
De volgende test zal dan zijn om beide kanalen tegelijkertijd te laten draaien met ieder een paartje eindtorren.
Als het goed is moet ik dan een dikke 100 Volt AC op de uitgang kunnen krijgen.
Dus met één setje complementaire torren aan de uitgang.
De volgende test zal dan zijn om beide kanalen tegelijkertijd te laten draaien met ieder een paartje eindtorren.
Als het goed is moet ik dan een dikke 100 Volt AC op de uitgang kunnen krijgen.
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Als ik het goed begrijp laat je de boel draaien met twee ipv acht eindtransistoren ?
Doe 't dan maar voorzichtig, er zit wel een stroombegrenzing in de versterker(s) die enkel goed werkt als alle vier (bovenste of onderste rij) samenwerken.Met maar eentje aan elke kant is er eigenlijk geen bescherming.
Heb je geen dikke weerstand van zo'n 25...50 Ω om (voorlopig) in serie met de UGT te zetten, wordt de stroom nooit te groot.
Anne
Doe 't dan maar voorzichtig, er zit wel een stroombegrenzing in de versterker(s) die enkel goed werkt als alle vier (bovenste of onderste rij) samenwerken.Met maar eentje aan elke kant is er eigenlijk geen bescherming.
Heb je geen dikke weerstand van zo'n 25...50 Ω om (voorlopig) in serie met de UGT te zetten, wordt de stroom nooit te groot.
Anne
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Ik heb de UGT (nog) niet aangesloten op de uitgang, alleen een multimeter.
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
YES !!....

In brug doet ie het nu ook.
Er is mij trouwens bij de metingen nog iets opgevallen, inderdaad blijft na uitschakeling via de "stand by" knop de eindtrap onder spanning staan.
Welliswaar levert hij geen signaal omdat de sinusgenerator uitgeschakeld word, ik vind het toch niet zo'n frisse gedachte.
Daar ga ik dus ook een modificatie aan toepassen.
Ik heb ook nog een paar scoopfoto's gemaakt.
F = 100 Hz; Probe staat op 1:10, 5 V/Div, en de tijdschaal meen ik 2 of 5 milliseconde.
In brug doet ie het nu ook.
Er is mij trouwens bij de metingen nog iets opgevallen, inderdaad blijft na uitschakeling via de "stand by" knop de eindtrap onder spanning staan.
Welliswaar levert hij geen signaal omdat de sinusgenerator uitgeschakeld word, ik vind het toch niet zo'n frisse gedachte.
Daar ga ik dus ook een modificatie aan toepassen.
Ik heb ook nog een paar scoopfoto's gemaakt.
F = 100 Hz; Probe staat op 1:10, 5 V/Div, en de tijdschaal meen ik 2 of 5 milliseconde.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Niet om lullig te doen.
Maar die duiding van 220?
Kan dat niet weer gegeven worden, of is het een vaste waarde, voor als het dan zogenaamd klopt.
Maar die duiding van 220?
Kan dat niet weer gegeven worden, of is het een vaste waarde, voor als het dan zogenaamd klopt.
