Composite LM4780 versterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Composite LM4780 versterker

Bericht door Ah!buis »

Pjotr schreef:
Moet er weer een buffer voor Anne. En zo breien we verder tot we een kous hebben van Julianadorp tot Overijse :lol: Lijkt mij gewoon simpeler om het niet-geïnverteerd te doen. Dat van die THD is ook al een oude discussie en tamelijk academisch.

@Knuis

De simulaties die ik heb gedaan zijn voor niet-geïnverteerd. Het wordt dan ook vrij simpel om het clip gedrag in de hand te houden en nog zo wat.
Buffer MOET toch niet ! Gewoon de -in aan massa, klaarbijje :lol:
Anne
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Composite LM4780 versterker

Bericht door cve »

Het moet ook weer niet te simpel Anne. Straks begrijpen mensen als ik dit breiwerk van Julianadorp via de bollenstreek naar Overijse ook nog. :lol:
Ben benieuwd waar Pjotr mee gaat komen.

Co
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Composite LM4780 versterker

Bericht door Ah!buis »

cve schreef:
Het moet ook weer niet te simpel Anne. Straks begrijpen mensen als ik dit breiwerk van Julianadorp via de bollenstreek naar Overijse ook nog. :lol:
Ben benieuwd waar Pjotr mee gaat komen.

Co
Eenvoud is toch 't kenmerk van "het ware" :D
Maar zo'n vaart zal het wel niet lopen.Zolang de mensen blijven galmen "tulpen uit Amsterdam" heeft de bollenstreek nog niks te vrezen :sure:
Als 't "tulpen uit Lissegom" wordt is het tijd om je zorgen te maken :lol:
Anne
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Composite LM4780 versterker

Bericht door knuisje »

Of tulpen uit Julianadorp, ligt ook in een bollenstreek.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Composite LM4780 versterker

Bericht door Ah!buis »

knuisje schreef:
Of tulpen uit Julianadorp, ligt ook in een bollenstreek.
Je heb voor de deun wel 3 lettergrepen nodig :-s
Anne
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composite LM4780 versterker

Bericht door Pjotr »

Jullie vermaken je prima zie ik met het voorprogramma :lol:

Het is een beetje zoals met Bob Dylan in de Kuip in '78. Het voorprogramma was fantastisch, Bob Dylan was niks aan :rofl:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Composite LM4780 versterker

Bericht door cve »

Pjotr schreef:
Jullie vermaken je prima zie ik met het voorprogramma :lol:

Het is een beetje zoals met Bob Dylan in de Kuip in '78. Het voorprogramma was fantastisch, Bob Dylan was niks aan :rofl:
Wanneer begint het hoofdprogramma, of laat die verstek gaan? Ofwel; het is stil in de Kuip.

Composite
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composite LM4780 versterker

Bericht door Pjotr »

cve schreef:
Pjotr schreef:
Jullie vermaken je prima zie ik met het voorprogramma :lol:

Het is een beetje zoals met Bob Dylan in de Kuip in '78. Het voorprogramma was fantastisch, Bob Dylan was niks aan :rofl:
Wanneer begint het hoofdprogramma, of laat die verstek gaan? Ofwel; het is stil in de Kuip.

Composite
Jij, was er duidelijk niet bij destijds in '78 :mrgreen:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Composite LM4780 versterker

Bericht door cve »

Nee, te jong. :mrgreen:

Co
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Composite LM4780 versterker

Bericht door knuisje »

Eric Clapton?
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Composite LM4780 versterker

Bericht door cve »

knuisje schreef:
Eric Clapton?
:goedzo: :goedzo: :goedzo:

Co
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composite LM4780 versterker

Bericht door Pjotr »

knuisje schreef:
Eric Clapton?
En Champion Jack Dupree was ook geweldig :mrgreen: De stortregen was weer minder, maar een fles Whisky maakte dat ook wel weer dragelijk. Dat kon gewoon nog in die tijd :D
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Composite LM4780 versterker

Bericht door cve »

Hadden ze toen nog geen chocomel?

Co
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Composite LM4780 versterker

Bericht door hannesie »

En anders Bruce Springsteen, maar dan moest je wel net de goede avond treffen.

Toen ik er was, moesten ze hem bijna van het podium af dragen.
En op de eerste ring voelde je de staalconstructie bewegen onder het geweld van het meedeinende publiek.
:yeah: :yeah: :rofl: :rock: :rock:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composite LM4780 versterker

Bericht door Pjotr »

cve schreef:
Hadden ze toen nog geen chocomel?

Co
Jawel maar nog geen Co :lol: Pas maar op, tegenwoordig wordt je gearresteerd als dat meeneemt naar een concert.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Composite LM4780 versterker

Bericht door cve »

Allemaal leuk die prietpraat. Het leidt echter wel af van het onderwerp waar het eigenlijk over gaat. Het zo leerzame gesimuleer waar ik mij hevig voor interesseer maar nog de ballen van begrijp.

Co
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composite LM4780 versterker

Bericht door Pjotr »

Even belangrijker dingen te doen afgelopen week. En Knuis is dik tevreden met wat ie al heeft :mrgreen:

Maar het komt nog wel hoor ;)
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Composite LM4780 versterker

Bericht door Ah!buis »

cve schreef:
Allemaal leuk die prietpraat. Het leidt echter wel af van het onderwerp waar het eigenlijk over gaat.
Co
Zeg dat wel, dat gezeur van die jongelui :-s .Na Pete Seeger en Joan Baez heb ik het verder wel gehad met die Angelsaksisch "zangkunst" :-& .Daarna was 't al helemaal niks meer :(
Anne
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Composite LM4780 versterker

Bericht door hannesie »

De Composite LM4780 versterker is even aan het logeren, en heeft hier een warm ontvangst gekregen.

Ik heb hem inmiddels aan de verschillende Dac's gehangen die hier dan rondslingeren, en ook bekende muziek gedraaid, en instellingen uitgeprobeerd.
hg.jpg
Ik heb nu dan een vergelijk met de Hypex 180HG met de HxR in een kast als monoblokken, en dan gevoed door de SMPS400A180.
Nu was het eerste wat mij als erg positieve ervaring geeft, is dan de hoorbare klikken in de luidspreker, van de schakelaars op de bovenverdieping, die zijn weg. :shock:

Wat zou dat dan zijn?
............... De SMPS is daarvoor gevoelig?

Dan uiteraard de beleving als versterker, mijn eerste indruk is dan wat ook direct in het begin al werd gesteld, een detailmonster.

Dat is dus geen overduiding, het klopt echt.

Gisterenavond dan eens zitten luisteren naar verschillende opname's, en de ruimte en precisie waarmee het geluid word neergezet is echt verbazingwekkend.

De klank die bij de Hypex als snel, hier staat de indruk van toen ik naar de SMPS ging.

Nu is het veel meer detail, en ook meer verfijnt van karakter, het is allemaal meer en je luistert naar dingen die je ineens niet wist en de details dan die je ineens van de rechter of linkerkant komen.

Voor mij is dan wel duidelijk dat het principe van deze opzet zeker zijn vruchten afwerpt.

Het is echt een snoepje..........!!

Ook snel en ook dynamiek, met een verfijnde vorm van neerzetten in de ruimte zonder het geluidsbeeld geweld aan te doen.
Het kan echt heel stevig, voldoende rendement mijn luidspreker, en ook zachte passages blijven goed en detailrijk.

Hij mag nog even blijven, gelukkig. :lol:
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Re: Composite LM4780 versterker

Bericht door ToTo »

hannesie schreef:
De Composite LM4780 versterker is even aan het logeren, en heeft hier een warm ontvangst gekregen.

Ik heb hem inmiddels aan de verschillende Dac's gehangen die hier dan rondslingeren, en ook bekende muziek gedraaid, en instellingen uitgeprobeerd.
hg.jpg
Ik heb nu dan een vergelijk met de Hypex 180HG met de HxR in een kast als monoblokken, en dan gevoed door de SMPS400A180.
Nu was het eerste wat mij als erg positieve ervaring geeft, is dan de hoorbare klikken in de luidspreker, van de schakelaars op de bovenverdieping, die zijn weg. :shock:

Wat zou dat dan zijn?
............... De SMPS is daarvoor gevoelig?

Dan uiteraard de beleving als versterker, mijn eerste indruk is dan wat ook direct in het begin al werd gesteld, een detailmonster.

Dat is dus geen overduiding, het klopt echt.

Gisterenavond dan eens zitten luisteren naar verschillende opname's, en de ruimte en precisie waarmee het geluid word neergezet is echt verbazingwekkend.

De klank die bij de Hypex als snel, hier staat de indruk van toen ik naar de SMPS ging.

Nu is het veel meer detail, en ook meer verfijnt van karakter, het is allemaal meer en je luistert naar dingen die je ineens niet wist en de details dan die je ineens van de rechter of linkerkant komen.

Voor mij is dan wel duidelijk dat het principe van deze opzet zeker zijn vruchten afwerpt.

Het is echt een snoepje..........!!

Ook snel en ook dynamiek, met een verfijnde vorm van neerzetten in de ruimte zonder het geluidsbeeld geweld aan te doen.
Het kan echt heel stevig, voldoende rendement mijn luidspreker, en ook zachte passages blijven goed en detailrijk.

Hij mag nog even blijven, gelukkig. :lol:
Mooi man.
Ik heb 2 monoblokken LM4780 te koop :-).
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Composite LM4780 versterker

Bericht door hannesie »

ToTo schreef:
.............

Mooi man.
Ik heb 2 monoblokken LM4780 te koop :-).
Ik heb hier ook de LM4780 staan, maar dit is toch duidelijke een heel stapje verder.

Misschien ga ik het binnenkort eens vergelijken met de Ncores.
Ik denk eerder dat die er een kluif aan zal hebben.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Composite LM4780 versterker

Bericht door Pjotr »

Leuk Hans :rock: Wordt het toch eens tijd dat P&P (Peter & Peter :mrgreen: ) er weer eens de sokken in zetten voor een eigen ZBA versie!

Simulaties zijn al wel gedaan en zien er goed uit. Ontbreekt mij alleen nog aan tijd om dat verder netjes uit te werken en te posten.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Composite LM4780 versterker

Bericht door Ah!buis »

hannesie schreef:
De Composite LM4780 versterker is even aan het logeren, en heeft hier een warm ontvangst gekregen.

Ik heb hem inmiddels aan de verschillende Dac's gehangen die hier dan rondslingeren, en ook bekende muziek gedraaid, en instellingen uitgeprobeerd.
hg.jpg
Ik heb nu dan een vergelijk met de Hypex 180HG met de HxR in een kast als monoblokken, en dan gevoed door de SMPS400A180.
Nu was het eerste wat mij als erg positieve ervaring geeft, is dan de hoorbare klikken in de luidspreker, van de schakelaars op de bovenverdieping, die zijn weg. :shock:
'tIs me wat moois :o ,heb je gasten op bezoek, krijgen we foto's te zien van de klikspanen :( .Wilden ze niet gezien worden :? .
Anne
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Composite LM4780 versterker

Bericht door hannesie »

DSC03716.JPG
Deze versterker en de daarvoor zittende DAC.
soekris.jpg
soekris.jpg (39.63 KiB) 353 keer bekeken
dat is de huidige opzet, en die klikken niet. :rofl:

Het klikt wel met de huidige luisteraar. :kwijl: :mrgreen:
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Composite LM4780 versterker

Bericht door ronnydepony »

wanneer komt het beschikbaar , moet nog een versterker maken voor mijn zoon tesamen met de phonodude, klinkt fantastisch in mijn oren :goeie: :sure: :rock:
Plaats reactie