De Composite LM4780 versterker is even aan het logeren, en heeft hier een warm ontvangst gekregen.
Ik heb hem inmiddels aan de verschillende Dac's gehangen die hier dan rondslingeren, en ook bekende muziek gedraaid, en instellingen uitgeprobeerd.
Ik heb nu dan een vergelijk met de Hypex 180HG met de HxR in een kast als monoblokken, en dan gevoed door de SMPS400A180.
Nu was het eerste wat mij als erg positieve ervaring geeft, is dan de hoorbare klikken in de luidspreker, van de schakelaars op de bovenverdieping, die zijn weg.
Wat zou dat dan zijn?............... De SMPS is daarvoor gevoelig?
Dan uiteraard de beleving als versterker, mijn eerste indruk is dan wat ook direct in het begin al werd gesteld, een detailmonster.
Dat is dus geen overduiding, het klopt echt.
Gisterenavond dan eens zitten luisteren naar verschillende opname's, en de ruimte en precisie waarmee het geluid word neergezet is echt verbazingwekkend.
De klank die bij de Hypex als snel,
hier staat de indruk van toen ik naar de SMPS ging.
Nu is het veel meer detail, en ook meer verfijnt van karakter, het is allemaal meer en je luistert naar dingen die je ineens niet wist en de details dan die je ineens van de rechter of linkerkant komen.
Voor mij is dan wel duidelijk dat het principe van deze opzet zeker zijn vruchten afwerpt.
Het is echt een snoepje..........!!
Ook snel en ook dynamiek, met een verfijnde vorm van neerzetten in de ruimte zonder het geluidsbeeld geweld aan te doen.
Het kan echt heel stevig, voldoende rendement mijn luidspreker, en ook zachte passages blijven goed en detailrijk.
Hij mag nog even blijven, gelukkig.