Zoals Richard in een ander door mij geopend topic http://forum.zelfbouwaudio.nl/posting.p ... &p=1759169 ook al aanraadde: ik wil het inderdaad zo simpel mogelijk houden, met zo weinig mogelijk filters en dergelijke.
Het idee van de vorm voor de OB heb ik van Ian uit Australië overgenomen. Echter, hij speelt met één (Hawthorne) unit per speaker. Ik had een beetje het idee dat dat te weinig laag zou kunnen geven. En na de bouw, tenminste tot waar ik nu ben dan, klopt dat wel aardig, de unit zit ook boven in de baffle. Ik hoef geen kelderlaag te hebben
Nu is dat nog steeds het uitgangspunt. Echter, er poppen nu natuurlijk wel wat vragen op, al helemaal na veel inleeswerk en een aantal luisterbezoeken. Hoewel ik natuurlijk nog wel wat andere OB-systemen zou willen horen, om te kijken welke mogelijkheden er nog meer zijn.
Ik wil dus eigenlijk wel een 2e 15"-unit plaatsen, die wel actief aangestuurd wordt. Een unit die ik bijvoorbeeld op het oog heb is de volgende: AE-speakers Dipole 15. Voor het gemak heb ik de specs van beide units maar even toegevoegd, want zou dit goed op elkaar af te stemmen zijn? En waar moet ik rekening mee houden?
Ik zie graag jullie reacties.
René