Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger

Bericht door ds23man »

Hoe ga je de bliksemtest doen trouwens? :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger

Bericht door pappaleo »

ds23man schreef:
Hoe ga je de bliksemtest doen trouwens? :mrgreen:
Vlieger oplaten met koperdraad. Zo deed de heer Franklin dat toch ook?
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger

Bericht door Ah!buis »

Of een bezoekje aan Tesla ?
teslaseated.jpg
teslaseated.jpg (18.92 KiB) 1152 keer bekeken
Anne
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger

Bericht door Shadow »

Ik heb op 1 van de afdelingen waar ik werk een machine staan die 125 KV DC kan leveren :rock:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger

Bericht door pappaleo »

Komen er foto's na de test? :hide:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger

Bericht door Shadow »

pappaleo schreef:
Komen er foto's na de test? :hide:
Welnee ik doe alleen aan ndt O:)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger

Bericht door Shadow »

Nou beveiligingen aan de praat, nu de ledjes nog ff op een nette manier aansturen, nog wat ip20 wzh en dan issie klaar :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger

Bericht door Shadow »

Nou even dit even dat en dan duurde het graveren langer als gedacht, maar toch mooi geworden!
20150602_153629.jpg
'Off' stand
20150602_153703.jpg
'On' stand en alles in orde
20150602_153748.jpg
'High' alarm komt op tussen 255 en 260 Volt en schakelt de relais uit, te zien aan controle led van de schakelaar.
20150602_153820.jpg
'Low' alarm komt in tussen 210 en 200 Volt, ook hier gaan de eindrelais af.

Ik hoop nog ff de filter functionaliteit te testen en op beeld te krijgen, maar ben met het uiterlijk al zeer tevreden.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger

Bericht door Ah!buis »

Moet er geen toeter bij :o .Zo van, pas op over een minuut zit je zonder.Wordt je niet zo overvallen, zit je net met een hete soldeerbout in je handen, zie je niks meer :shock:
Anne
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger

Bericht door Shadow »

Ah!buis schreef:
Moet er geen toeter bij :o .Zo van, pas op over een minuut zit je zonder.Wordt je niet zo overvallen, zit je net met een hete soldeerbout in je handen, zie je niks meer :shock:
Anne
Dankje Anne voor de opbouwende kritiek :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger

Bericht door ds23man »

Misschien nog een koppeling naar NLalert? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger

Bericht door Shadow »

De filterwerking is het belangrijkste maar iets met alarmcontacten vinden in die hoek was lastig :wink:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger

Bericht door Shadow »

Spanningsbewaker - Filter 5.jpg
Op dezelfde spanningsbalk waar het filter op zit, beetje 'rommel' gecreëerd met een hetelucht fohn, 2.2VDC, hier gemeten voor het filter.
Spanningsbewaker - Filter 6.jpg
Achter het filter......silencio :rock:
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger

Bericht door Chris_T »

Dat ziet er mooi uit Shadow zowel het kastje als de meting :goedzo:
Was de dc weg enkel door de Schaffner 2010B's?
Ik dacht dat je daar speciaal een dc blokker voor nodig had in de vorm van wat dioden en condensators.

Mag ik trouwens vragen hoeveel je eraan kwijt bent geweest (ca.)?
Ben al een tijdje van plan om iets dergelijks te maken voor mijn audiosetup.
Niet zozeer voor blikseminslag, maar vanwege gore spanningspieken op het net.
Met name veroorzaakt door TL-verlichting en koelkasten van de buren.
Ook geeft de wasmachine veel dc ondanks dat deze op een aparte groep zit.

Ik heb er al een standaard netfiltertje voorzitten (zo'n pc stekkerdoos), maar dit helpt niet echt.

Groetjes,
Chris
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger

Bericht door Shadow »

Ik heb alle spullen via RS electronics geregeld, prijzen kan je daar op de site vinden, onderdeelnummers staan in m'n startpost. Ik gebruik als filter enkel de FN2010B-10-06, een filter zonder Y-tap(!)

Voorlopig moet ik nog even wat nameten want als ik 1 groep gebruik en de boel uitschakel, blijft m'n controle led van de schakelaar aan...toch ff checken nog...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger

Bericht door ds23man »

Met een beetje geluk kun je straks de bliksembeveiliging testen! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger

Bericht door Chris_T »

Ik heb niet alles kunnen vinden, maar gok dat het in totaal dan iets van €400 euro moet zijn geweest.
Vooral de spanningsbewaker doet een flinke duit in de zak met €100 :shock: .

Andere projecten gaan nog even voor, ik houd het voorlopig wel eerst op een paar shaffner's en een setje draadloze schakelaars.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger

Bericht door Shadow »

Die Schaffners kun je evt gewoon met iec ingang kopen, kun je ze integreren voor ieder apparaat.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger

Bericht door Shadow »

Chris_T schreef:
Ik heb niet alles kunnen vinden, maar gok dat het in totaal dan iets van €400 euro moet zijn geweest.
Vooral de spanningsbewaker doet een flinke duit in de zak met €100 :shock: .

Andere projecten gaan nog even voor, ik houd het voorlopig wel eerst op een paar shaffner's en een setje draadloze schakelaars.

Die spanningsbewaker is ook wel een beetje een gimmick hoor, de snelle zekeringen, filters en spanningspiekbeveiliger zijn belangrijker voor mij...
20150608_202103.jpg
Zo die staat :rock:
Jamesblond
Berichten: 791
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
Locatie: Arnhem

Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger

Bericht door Jamesblond »

Henkjan schreef:
afgezien van de kleur zie ik geen reden om geen powercon te gebruiken, veel fijner dan IEC, vergrendelt netjes
En, mits gebruikt in een hele installatie EN correct bedraad, alles loopt in fase. Geen gezeur met stekkers die omgekeerd zijn geprikt.

Nu staat de noodzaak van een in fase zijnde netspanning volgens mij nogal ter discussie met bruggelijkrichters in elke zichzelf respecterende lineaire voeding, maar er zijn hele volksstammen audiofielen die er prat op gaan en elke wanklank mede daaraan wijten.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger

Bericht door Shadow »

Ja helemaal, maar ik heb nog wat oud spul en die hebber er baat bij, het moderne spul heb ik geen verschil gehoord.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”