Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger
Vlieger oplaten met koperdraad. Zo deed de heer Franklin dat toch ook?ds23man schreef:Hoe ga je de bliksemtest doen trouwens?
Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger
Ik heb op 1 van de afdelingen waar ik werk een machine staan die 125 KV DC kan leveren 
Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger
Welnee ik doe alleen aan ndtpappaleo schreef:Komen er foto's na de test?
Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger
Nou beveiligingen aan de praat, nu de ledjes nog ff op een nette manier aansturen, nog wat ip20 wzh en dan issie klaar 
Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger
Nou even dit even dat en dan duurde het graveren langer als gedacht, maar toch mooi geworden!
'Off' stand
'On' stand en alles in orde
'High' alarm komt op tussen 255 en 260 Volt en schakelt de relais uit, te zien aan controle led van de schakelaar.
'Low' alarm komt in tussen 210 en 200 Volt, ook hier gaan de eindrelais af.
Ik hoop nog ff de filter functionaliteit te testen en op beeld te krijgen, maar ben met het uiterlijk al zeer tevreden.
'Off' stand
'On' stand en alles in orde
'High' alarm komt op tussen 255 en 260 Volt en schakelt de relais uit, te zien aan controle led van de schakelaar.
'Low' alarm komt in tussen 210 en 200 Volt, ook hier gaan de eindrelais af.
Ik hoop nog ff de filter functionaliteit te testen en op beeld te krijgen, maar ben met het uiterlijk al zeer tevreden.
Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger
Moet er geen toeter bij
.Zo van, pas op over een minuut zit je zonder.Wordt je niet zo overvallen, zit je net met een hete soldeerbout in je handen, zie je niks meer
Anne
Anne
Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger
Dankje Anne voor de opbouwende kritiekAh!buis schreef:Moet er geen toeter bij.Zo van, pas op over een minuut zit je zonder.Wordt je niet zo overvallen, zit je net met een hete soldeerbout in je handen, zie je niks meer
![]()
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger
Misschien nog een koppeling naar NLalert? 
Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger
De filterwerking is het belangrijkste maar iets met alarmcontacten vinden in die hoek was lastig 
Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger
Op dezelfde spanningsbalk waar het filter op zit, beetje 'rommel' gecreëerd met een hetelucht fohn, 2.2VDC, hier gemeten voor het filter.
Achter het filter......silencio
Achter het filter......silencio
Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger
Dat ziet er mooi uit Shadow zowel het kastje als de meting 
Was de dc weg enkel door de Schaffner 2010B's?
Ik dacht dat je daar speciaal een dc blokker voor nodig had in de vorm van wat dioden en condensators.
Mag ik trouwens vragen hoeveel je eraan kwijt bent geweest (ca.)?
Ben al een tijdje van plan om iets dergelijks te maken voor mijn audiosetup.
Niet zozeer voor blikseminslag, maar vanwege gore spanningspieken op het net.
Met name veroorzaakt door TL-verlichting en koelkasten van de buren.
Ook geeft de wasmachine veel dc ondanks dat deze op een aparte groep zit.
Ik heb er al een standaard netfiltertje voorzitten (zo'n pc stekkerdoos), maar dit helpt niet echt.
Groetjes,
Chris
Was de dc weg enkel door de Schaffner 2010B's?
Ik dacht dat je daar speciaal een dc blokker voor nodig had in de vorm van wat dioden en condensators.
Mag ik trouwens vragen hoeveel je eraan kwijt bent geweest (ca.)?
Ben al een tijdje van plan om iets dergelijks te maken voor mijn audiosetup.
Niet zozeer voor blikseminslag, maar vanwege gore spanningspieken op het net.
Met name veroorzaakt door TL-verlichting en koelkasten van de buren.
Ook geeft de wasmachine veel dc ondanks dat deze op een aparte groep zit.
Ik heb er al een standaard netfiltertje voorzitten (zo'n pc stekkerdoos), maar dit helpt niet echt.
Groetjes,
Chris
Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger
Ik heb alle spullen via RS electronics geregeld, prijzen kan je daar op de site vinden, onderdeelnummers staan in m'n startpost. Ik gebruik als filter enkel de FN2010B-10-06, een filter zonder Y-tap(!)
Voorlopig moet ik nog even wat nameten want als ik 1 groep gebruik en de boel uitschakel, blijft m'n controle led van de schakelaar aan...toch ff checken nog...
Voorlopig moet ik nog even wat nameten want als ik 1 groep gebruik en de boel uitschakel, blijft m'n controle led van de schakelaar aan...toch ff checken nog...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger
Met een beetje geluk kun je straks de bliksembeveiliging testen! 
Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger
Ik heb niet alles kunnen vinden, maar gok dat het in totaal dan iets van €400 euro moet zijn geweest.
Vooral de spanningsbewaker doet een flinke duit in de zak met €100
.
Andere projecten gaan nog even voor, ik houd het voorlopig wel eerst op een paar shaffner's en een setje draadloze schakelaars.
Vooral de spanningsbewaker doet een flinke duit in de zak met €100
Andere projecten gaan nog even voor, ik houd het voorlopig wel eerst op een paar shaffner's en een setje draadloze schakelaars.
Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger
Die Schaffners kun je evt gewoon met iec ingang kopen, kun je ze integreren voor ieder apparaat.
Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger
Chris_T schreef:Ik heb niet alles kunnen vinden, maar gok dat het in totaal dan iets van €400 euro moet zijn geweest.
Vooral de spanningsbewaker doet een flinke duit in de zak met €100.
Andere projecten gaan nog even voor, ik houd het voorlopig wel eerst op een paar shaffner's en een setje draadloze schakelaars.
Die spanningsbewaker is ook wel een beetje een gimmick hoor, de snelle zekeringen, filters en spanningspiekbeveiliger zijn belangrijker voor mij...
Zo die staat
-
Jamesblond
- Berichten: 791
- Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
- Locatie: Arnhem
Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger
En, mits gebruikt in een hele installatie EN correct bedraad, alles loopt in fase. Geen gezeur met stekkers die omgekeerd zijn geprikt.Henkjan schreef:afgezien van de kleur zie ik geen reden om geen powercon te gebruiken, veel fijner dan IEC, vergrendelt netjes
Nu staat de noodzaak van een in fase zijnde netspanning volgens mij nogal ter discussie met bruggelijkrichters in elke zichzelf respecterende lineaire voeding, maar er zijn hele volksstammen audiofielen die er prat op gaan en elke wanklank mede daaraan wijten.
Re: Netfilter / spanningsbewaker / bliksembeveiliger
Ja helemaal, maar ik heb nog wat oud spul en die hebber er baat bij, het moderne spul heb ik geen verschil gehoord.
