Heb dat wel eens geprobeerd, maar ik begreep het niet helemaal geloof ik. Er is vast wel iemand die even wil simuleren wat voor poort ik in dat kassie kan douwenFR_Aad schreef:+1Leeuwarden schreef:Je kan gewoon windows draaien op een Mac, andersom is lastiger...Arno schreef:
Als je een Intel Mac heb draait Windows beter als op menig pc. Kost je alleen een beetje schijfruimte.
Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Iemand van de Apple store heeft mij wel eens verteld dat een macbook icm windows8 het beste zou werken...FR_Aad schreef:+1Leeuwarden schreef:Je kan gewoon windows draaien op een Mac, andersom is lastiger...Arno schreef:
Als je een Intel Mac heb draait Windows beter als op menig pc. Kost je alleen een beetje schijfruimte.
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Zo, goed geslapen! Ik lees dat degene die iets hebben verzorgd ook merken dat je dan zelf minder aan je trekken komt met het luisteren. Desalniettemin heb ik toch wel kunnen genieten op bepaalde momenten.
Zo heb ik de dipolen van MickRS kunnen beluisteren met bijzonder mooie muziek. Vooral Hooverphonic met de 22-jarige zangeres was echt ontroerend mooi om naar te luisteren (wat wil je met zo'n mooie breedbander.....). Miste wat druk zoals ik bij de meeste dipolen mis. Alsof er te weinig energie in het laag laagmid zit. Ik hoor dat van anderen niet terug dus ik denk dat het een smaakkwestie is. Echt genoten!
De grote zaal is vooral geschikte voor kleine setjes of juist hele grote en controleerde systemen, het laag wordt daar gelift. Vandaar dat de wedstrijdspeakers van Walt daar erg lekker klonken. Papaleo's speakers waren echt ook héél erg fraai ondanks dat het laag too much was in deze zaal. Ik verwacht dat een normale huiskamer perfect zal zijn.
En die schuine planken van JohnP Klonken ook héél erg goed. Die hadden een zeer goede energieverdeling: in iedere frequentie zat evenveel energie. Ik verwacht dat deze in een kleinere ruimte minder goed tot zijn recht komen omdat dan het laag niet wordt gelift.
Ik heb de kleine betonsons van Arno gezien, en hij is toch wel de meester van onberispelijke bouw.... echt supergoed gebouwd
Helaas niet gehoord, maargoed hij was nog niet af dus hopenlijk kan ik het eindresultaat nog eens beluisteren.
In de kleinste ruimte (maar best gedempte) was de set van Meanman de grote winnaar....Die Morels zijn wat mij betreft helemaal af. Ze klinken zo vreselijk prettig, ik zou daar echt dagen naar kunnen luisteren en genieten van de muziek. Oké, ze zijn een of twee generaties ouder, dus de resolutie en snelheid is niet meer van heden ten dage, maar dat blijkt allemaal niet nodig voor goede MUZIEKreproductie.... Ankie de beheerster van het gemeenschapshuis moest nieuwe luidsprekers, en ik geloof dat ze die morels zo had meegenomen....... Wat zo mooi aan die speaker is dat er in het ,midden ín de kast nog een laagunit zit die meehelpt...... Gaaf!
De set van Rudy is overduidelijk een set van de huidige generatie; snel, crisp, gedetailleerd en waanzinnig om naar te luisteren, maar miste wat mij betreft een goed laagfundament. Een mooie sub erbij en het is een echte kampioen.
Helaas deed de Pluto van knuis het niet, en ik had me heel erg verheugd om hem dit jaar toch echt te kunnen beluisteren, maar het transport heeft mogelijk wat losgetrild want het systeem functioneerde (helaas!!!!
) niet. Hopenlijk volgend jaar??
Grote, grote complimenten aan IEDEREEN die er zo zijn best voor heeft gedaan om het toch weer een hele fijne dag van te maken!! Op dit soort dagen krijg ik gewoon energie van andere mensen, ze helpen mee, vragen, vriendelijk, gezamelijk genieten, openheid, complimentjes alom echt SUPER! Ik ben ervan overtuiigd dat newbees onmiddelijk merken dat dit een erg fijne club is....
Dit jaar had ik twijfels of het door moest gaan. Waarom, Alphen luisterdag is er vlak voor. Ik merk dat in bezoekers aantallen: deze gaan omlaag. Waarom is dat lastig? Vanwege de zaalhuur. Deze keer heb ik korting gekregen van de beheerster, maar mogelijk dat ik volgend jaar een andere lokatie moet gaan gebruiken in Breda, als het al doorgaat. Ik wil wel want ik vind het hardstikke gezellig, maar dan niet meer als de grote luisterdag van het forum waar uit het hele (neder- en belgen-)land iedereen komt (itt tot de meer lokalere luisterdagen die voor velen veel beter bereikbaar zijn). In die zin moeten we misschien eens kijken naar de spacing van de luisterdagen. Niet teveel op elkaar, zeker als het enigzins in dezelfde regio is. Zoveel word er nu ook niet gebouwd dat er om de 2 maanden een dag kan worden gevuld... En moet ik gaan kijken naar een betere invulling? Gelukkig heeft Dre aangeboden om qua inhoudelijke invulling wat bij te dragen volgend jaar wat ik zeer waardeer. Ik zie mezelf eigenlijk alleen als facilitator van de ruimte en afhandelingen enzo, de invulling moet gebeuren (en gebeurd ook ieder jaar!) door de leden. Dus dat Dre mee wil doen hierin is al een hele fijne ontwikkeling!!!
Ik sta open voor suggesties hierin, en hoop sterk feedback te krijgen hoe een en ander kan verbeterd worden. Dat is voor mij een teken dat er een actieve betrokkenheid is en daar doe ik het voor. Laat het voorgaande stukje je niet beïnvloeden als een negatief stukje, maar meer als een constatering dat zaken veranderd zijn (wat normaal is en ook goed is!) en dat we voor de toekomst moeten bekijken wat en hoe we hierin kunnen aanpassen om het nog beter te maken..
Maar nogmaals: allen die hebben meegewerkt: bedankt, ik heb er van genoten!
Zo heb ik de dipolen van MickRS kunnen beluisteren met bijzonder mooie muziek. Vooral Hooverphonic met de 22-jarige zangeres was echt ontroerend mooi om naar te luisteren (wat wil je met zo'n mooie breedbander.....). Miste wat druk zoals ik bij de meeste dipolen mis. Alsof er te weinig energie in het laag laagmid zit. Ik hoor dat van anderen niet terug dus ik denk dat het een smaakkwestie is. Echt genoten!
De grote zaal is vooral geschikte voor kleine setjes of juist hele grote en controleerde systemen, het laag wordt daar gelift. Vandaar dat de wedstrijdspeakers van Walt daar erg lekker klonken. Papaleo's speakers waren echt ook héél erg fraai ondanks dat het laag too much was in deze zaal. Ik verwacht dat een normale huiskamer perfect zal zijn.
En die schuine planken van JohnP Klonken ook héél erg goed. Die hadden een zeer goede energieverdeling: in iedere frequentie zat evenveel energie. Ik verwacht dat deze in een kleinere ruimte minder goed tot zijn recht komen omdat dan het laag niet wordt gelift.
Ik heb de kleine betonsons van Arno gezien, en hij is toch wel de meester van onberispelijke bouw.... echt supergoed gebouwd
In de kleinste ruimte (maar best gedempte) was de set van Meanman de grote winnaar....Die Morels zijn wat mij betreft helemaal af. Ze klinken zo vreselijk prettig, ik zou daar echt dagen naar kunnen luisteren en genieten van de muziek. Oké, ze zijn een of twee generaties ouder, dus de resolutie en snelheid is niet meer van heden ten dage, maar dat blijkt allemaal niet nodig voor goede MUZIEKreproductie.... Ankie de beheerster van het gemeenschapshuis moest nieuwe luidsprekers, en ik geloof dat ze die morels zo had meegenomen....... Wat zo mooi aan die speaker is dat er in het ,midden ín de kast nog een laagunit zit die meehelpt...... Gaaf!
De set van Rudy is overduidelijk een set van de huidige generatie; snel, crisp, gedetailleerd en waanzinnig om naar te luisteren, maar miste wat mij betreft een goed laagfundament. Een mooie sub erbij en het is een echte kampioen.
Helaas deed de Pluto van knuis het niet, en ik had me heel erg verheugd om hem dit jaar toch echt te kunnen beluisteren, maar het transport heeft mogelijk wat losgetrild want het systeem functioneerde (helaas!!!!
Grote, grote complimenten aan IEDEREEN die er zo zijn best voor heeft gedaan om het toch weer een hele fijne dag van te maken!! Op dit soort dagen krijg ik gewoon energie van andere mensen, ze helpen mee, vragen, vriendelijk, gezamelijk genieten, openheid, complimentjes alom echt SUPER! Ik ben ervan overtuiigd dat newbees onmiddelijk merken dat dit een erg fijne club is....
Dit jaar had ik twijfels of het door moest gaan. Waarom, Alphen luisterdag is er vlak voor. Ik merk dat in bezoekers aantallen: deze gaan omlaag. Waarom is dat lastig? Vanwege de zaalhuur. Deze keer heb ik korting gekregen van de beheerster, maar mogelijk dat ik volgend jaar een andere lokatie moet gaan gebruiken in Breda, als het al doorgaat. Ik wil wel want ik vind het hardstikke gezellig, maar dan niet meer als de grote luisterdag van het forum waar uit het hele (neder- en belgen-)land iedereen komt (itt tot de meer lokalere luisterdagen die voor velen veel beter bereikbaar zijn). In die zin moeten we misschien eens kijken naar de spacing van de luisterdagen. Niet teveel op elkaar, zeker als het enigzins in dezelfde regio is. Zoveel word er nu ook niet gebouwd dat er om de 2 maanden een dag kan worden gevuld... En moet ik gaan kijken naar een betere invulling? Gelukkig heeft Dre aangeboden om qua inhoudelijke invulling wat bij te dragen volgend jaar wat ik zeer waardeer. Ik zie mezelf eigenlijk alleen als facilitator van de ruimte en afhandelingen enzo, de invulling moet gebeuren (en gebeurd ook ieder jaar!) door de leden. Dus dat Dre mee wil doen hierin is al een hele fijne ontwikkeling!!!
Ik sta open voor suggesties hierin, en hoop sterk feedback te krijgen hoe een en ander kan verbeterd worden. Dat is voor mij een teken dat er een actieve betrokkenheid is en daar doe ik het voor. Laat het voorgaande stukje je niet beïnvloeden als een negatief stukje, maar meer als een constatering dat zaken veranderd zijn (wat normaal is en ook goed is!) en dat we voor de toekomst moeten bekijken wat en hoe we hierin kunnen aanpassen om het nog beter te maken..
Maar nogmaals: allen die hebben meegewerkt: bedankt, ik heb er van genoten!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28474
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Wat denk ik ook meespeelt is dat het afgelopen jaar er veel minder projecten waren die zijn afgerond.
Is Ray trouwens nog aangekomen? Zie hem nergens op de

Is Ray trouwens nog aangekomen? Zie hem nergens op de
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Het zou zonde zijn om deze locatie af te moeten stoten om dat er teveel concurrentie is met luisterdagen.
Er zijn wat mij betreft drie oplossingen.
1. Alphen verplaatsen naar een andere datum die verder bij Breda vandaan ligt.
2. Alphen stoppen. Het voegt niets toe aan het huidige schema, de ruimtes zijn daar zo als ik het begrijp belabberd dus wat moeten we met Alphen??
3. Kijk uit naar een andere locatie voor beide dagen waar alleen mooie ruimtes zijn maar dat is iets dat lastig te vinden zal zijn.
Ik vrees dus dat optie 2 de beste zal zijn.
Er zijn wat mij betreft drie oplossingen.
1. Alphen verplaatsen naar een andere datum die verder bij Breda vandaan ligt.
2. Alphen stoppen. Het voegt niets toe aan het huidige schema, de ruimtes zijn daar zo als ik het begrijp belabberd dus wat moeten we met Alphen??
3. Kijk uit naar een andere locatie voor beide dagen waar alleen mooie ruimtes zijn maar dat is iets dat lastig te vinden zal zijn.
Ik vrees dus dat optie 2 de beste zal zijn.
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Voor volgend jaar is het denk ik goed om iets beter na te denken over de aanwezige apparatuur, als Dre hiermee kan helpen is een goede zaak. Qua speakers zal er na een jaar wel weer genoeg nieuwe aanwas zijn, en met een paar speakers die er dit jaar ook bij waren ben je dan wel voorzien qua weergevers. Dit jaar hadden we Mick zijn set als 'bijzonder' systeem, zou leuk zijn als we volgend jaar weer zoiets hebben. Denk aan het soort systemen van Harryeng of het ultrazoom systeem, dat zijn echt 'publieks trekkers'!
Qua apparatuur zijn draaitafels wel mooi, maar niet door iedereen veilig te bedienen, en streamen met Ipad kan ook lang niet iedereen. Een paar cd-spelers met ouderwetse schijfjes kan iedereen draaien en dan kan de eigenaar van de set ook met een goed gevoel de ruimte verlaten om verder rond te kijken.
@ds23man: Ray was zeker aanwezig!
Groetjes Walter
Qua apparatuur zijn draaitafels wel mooi, maar niet door iedereen veilig te bedienen, en streamen met Ipad kan ook lang niet iedereen. Een paar cd-spelers met ouderwetse schijfjes kan iedereen draaien en dan kan de eigenaar van de set ook met een goed gevoel de ruimte verlaten om verder rond te kijken.
@ds23man: Ray was zeker aanwezig!
Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op zo 31 mei 2015, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Ik wil eens gaan kijken naar een luisterdag met een iets andere opzet.......
Ik zat te denken aan een dag met echte luistersessies waarbij dus stilte heerst.....
Daarbij misschien dus 1 of 2 luisterruimtes en korte pauzes tussen elke sessie bijvoorbeeld.
Wel is de maand mei een zeer drukke maand voor mij,dus alleen zal ik het niet gaan redden ben ik bang voor.
Maar goed,ik ga eens kijken wat mij leuk lijkt.
Ik zat te denken aan een dag met echte luistersessies waarbij dus stilte heerst.....
Daarbij misschien dus 1 of 2 luisterruimtes en korte pauzes tussen elke sessie bijvoorbeeld.
Wel is de maand mei een zeer drukke maand voor mij,dus alleen zal ik het niet gaan redden ben ik bang voor.
Maar goed,ik ga eens kijken wat mij leuk lijkt.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
je bedoelt of hij aanwezig wasds23man schreef:Is Ray trouwens nog aangekomen?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
algemeen discussie topic: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 0#p1758830
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28474
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Ik bedoel zijn gewicht!Henkjan schreef:je bedoelt of hij aanwezig wasds23man schreef:Is Ray trouwens nog aangekomen?ja hoor, hij was er bij
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Jazeker,dat hebben ze maar ze waren vooral in de grote ruimte bezig waardoor ze deze set hebben gemistm_cruiser schreef:Sommigen hebben wel de fijne versterker en speakers van meanman64 gemist...
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Wat jammer dat ik Breda heb moeten missen, had er zo naar uitgekeken.
Ik wilde iedereen nog bedanken voor alle mooie foto's en verhalen.
Het geeft de indruk dat het een hele gezellige en geslaagde dag was
.
Ik wilde iedereen nog bedanken voor alle mooie foto's en verhalen.
Het geeft de indruk dat het een hele gezellige en geslaagde dag was
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Ik heb zeer genoten van het luisteren naar en praten over geluid en geluidsapparatuur en aanverwante zaken.
Ik ervaar het forum als hecht en behulpzaam, houden zo!
Over de wedstrijdluidsprekers: het is echt supertof dat er voor een relatief klein bedrag met huisvlijt, veel geduld en logisch nadenken zulke mooie resultaten gehaald kunnen worden. Complimenten voor de bouwers!
Ik ervaar het forum als hecht en behulpzaam, houden zo!
Over de wedstrijdluidsprekers: het is echt supertof dat er voor een relatief klein bedrag met huisvlijt, veel geduld en logisch nadenken zulke mooie resultaten gehaald kunnen worden. Complimenten voor de bouwers!
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Second that, echt ongelooflijk wat voor een dergelijk budget werd neergezet. Allemaal winnaars wat mij betreft!
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Zeker, echter het Scanspeak Revelator hoog uit jouw Refmons wist mij toch het meeste te bekoren in die ruimte qua rust en natuurlijkheid... Maar dan heb je het wel over een tweeter die 10x duurder is!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- pappaleo
- Berichten: 12408
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Mag het ook 20x zijn ?Walt schreef:Maar dan heb je het wel over een tweeter die 10x duurder is!![]()
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Heeft iemand eigenlijk de nieuwe versterker van Knuisje beluisterd?
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Is die dan aan de prik geweest?
Volgens mij niet, maar wel een uitzicht gehad op het geheel, om te kwijlen zo mooi, en dan die minuscule smd componentjes.
Voor diegene die nog een beter beeld willen hebben van het element wat Kappa7 gebruikte.
Volgens mij niet, maar wel een uitzicht gehad op het geheel, om te kwijlen zo mooi, en dan die minuscule smd componentjes.
Voor diegene die nog een beter beeld willen hebben van het element wat Kappa7 gebruikte.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Wauw, wat een foto 
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Yup, klonk uitstekend! Klonk ie beter dan andere goede versterkers? Moeilijk tot eigenlijk niet te zeggendre schreef:Heeft iemand eigenlijk de nieuwe versterker van Knuisje beluisterd?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28474
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Zal Hans wel gemaakt hebben met zijn Nikon D7000, die heb ik ook.

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Pjotr, nog hartelijk dank voor het "educatieve uurtje" !

Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Graag gedaan. Het was door de last minute organisatie wel improviseren maar hopelijk is het idee en boodschap een een beetje overgekomen. Voor degenen die er meer over willen weten staan er op YouTube ook erg veel filmpjes met uitleg.ray5150 schreef:Pjotr, nog hartelijk dank voor het "educatieve uurtje" !![]()
![]()
![]()
Het was een leuke en gezellige en vooral ook gemoedelijke dag. Bedankt Jan (Wowly) voor je inzet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- pappaleo
- Berichten: 12408
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
+1ray5150 schreef:Pjotr, nog hartelijk dank voor het "educatieve uurtje" !![]()
![]()
![]()
Het was zeker een heel gezellige dag. Ik heb me uitstekend vermaakt.
Jan en Peter, bedankt !!
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Ik kreeg die vandaag binnen van onze hoffotograaf van de AVMN, en het leek mij goed die ook hier te delen.Barry2001 schreef:Wauw, wat een foto
Naar mijn beste weten is dit door een FUJIFILM X20 genomen.ds23man schreef:Zal Hans wel gemaakt hebben met zijn Nikon D7000, die heb ik ook.![]()
