Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
We moeten zelf onze zaakjes beter voorelkaar hebben.
Volgende keer iedereen bij het bestellen aan Jan laten betalen. Kan hij alles in een keer afrekenen.
Volgende keer iedereen bij het bestellen aan Jan laten betalen. Kan hij alles in een keer afrekenen.
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Moest nog even aan Dirk denken, zie ik even later het kaartje staan. Even stil.
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Net een uurtje thuis en de spullen zijn weer uitgeladen.
Heb het enorm naar mijn zin gehad vandaag en ben best moe.
Jammer vond ik wel dat er niet meer sets in de grote ruimte stonden.
Nu ben ik even afgelost geweest door Hans met de Soekris DAC wat me de gelegenheid heeft gegeven om even een rondje te doen en een bak koffie te pakken.
Hier door heb ik veel niet gehoord. Ook niet van de Dac en daar had ik me toch wel op verheugd.
Helaas ook de uitleg van Peter gemist met de workshop meten wat me erg interessant leek.
Wel heb ik mij verbaast over de kwaliteit die de low budget projecten wisten neer te zetten.
Hier onder even de kandidaten op een rij met als vreemde eend in de bijt de Ref monitor van Jan (die wil stiekem ook mee doen
)
Verder geen tijd gehad om meer foto's te maken behalve nog een overzicht van de set-up in de grote ruimte,
Ander ding wat mij positief is opgevallen, De Composite LM4780 versterker wat is die goed zeg.
Heeft me zeker aan het denken gezet om daar iets mee te gaan doen.
Groetjes George
Heb het enorm naar mijn zin gehad vandaag en ben best moe.
Jammer vond ik wel dat er niet meer sets in de grote ruimte stonden.
Nu ben ik even afgelost geweest door Hans met de Soekris DAC wat me de gelegenheid heeft gegeven om even een rondje te doen en een bak koffie te pakken.
Hier door heb ik veel niet gehoord. Ook niet van de Dac en daar had ik me toch wel op verheugd.
Helaas ook de uitleg van Peter gemist met de workshop meten wat me erg interessant leek.
Wel heb ik mij verbaast over de kwaliteit die de low budget projecten wisten neer te zetten.
Hier onder even de kandidaten op een rij met als vreemde eend in de bijt de Ref monitor van Jan (die wil stiekem ook mee doen
Heeft me zeker aan het denken gezet om daar iets mee te gaan doen.
Groetjes George
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Komt mij bekend voor.Nu ben ik even afgelost geweest door Hans met de Soekris DAC wat me de gelegenheid heeft gegeven om even een rondje te doen en een bak koffie te pakken.
Hier door heb ik veel niet gehoord. Ook niet van de Dac en daar had ik me toch wel op verheugd.
Als je zelf actief met je spullen op een luisterdag bent, is het vaak krap met het beluisteren van de andere creaties, is inmiddels door mij als ervaringsdeskundige al bekend.
Ik heb in ieder geval wel genoten, en aan de andere kant, net zo goed weer het één en ander gemist.
Wel positief, de sfeer is als vanouds als mensen die het goed met elkaar kunnen vinden door de gedeelde hobby, met ieder zijn eigen specialisatie, wat het juist zo mooi en leuk maakt.
Het moment dat we namen voor Dirk ( 1 minuut) was voor mij juist het besef dat we een soort vriendenclub zijn, en dat is niet verkeerd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Het was een leuke dag met vooral een relaxed karakter. Niet heel erg druk waardoor er goed de ruimte was voor alles en uitgebreid.
Wij waren er om een uur of 10:00, waarna Jan een welkomswoord hield en er even stil werd gestaan bij het overlijden van Dirk, een mooi gebaar.
Daarna DJ George aan het vinyl op de Mission Impossibles van Leo. Prima luidspreker, echt goed gelukt. Je hoort de beperking van de drivers bij een flinke uithaal, maar je moet natuurlijk budgetredelijk naar de speakers kijken en dan is het super, knap gedaan.
De draaitafel van George met de luchtgelagerde arm is een lust voor oor en oog, fantastisch ding. Degelijkheid straalt er vanaf en het klinkt fantastisch. Er is me even ontgaan welk element er nou inzat, wel dat het mc was. Dan de test waar ik het meest nieuwschierig naar was, PearlII vs Phonodude. In Hengelo heeft hij dit ook gedaan maar was toen met m'n eigen demo bezig en heb het gemist. George had beide meegebracht dus, eerst iets van jazz op de PearlII. Overschakelen naar Phonodude, ik kon geen verschil horen tov de PearlII. Daarna The Wall van PF op de tafel, met 'Hey You'. Dit nummer begint rustig, halverwege komt het nummer los. Van Phonodude weer naar PearlII en dan is er verschil te horen. Het is verschil is klein hoor, maar je hoort het, de PearlII houdt de boel net iets beter onder controle. Wat minder wollig, meer detail, je hoort het. Erg leuk om waar te nemen. Volgens George kan het op een luidspreker met betere drivers nog wel meer verschillen. Pluspuntje voor de Pearl hier.
De kamer ernaast, Mick met z'n open baffles, dit was gewoon top. Heb hier echt een tijdje zitten luisteren, erg lekker geluid. Van electro tot rock, blijft een heerlijke sound. Ik was niet in Alphen en weet dus niet wat er daar met de ruimte mis ging, maar dit was prima. Mick vertelde dat z''n huiskamer ook ongeveer dezelfde afmetingen heeft als de Breda kamer, en dat dit dus wel te vergelijken. Aan het eind van z'n sessie kwam 'Hunter' van Bjork voorbij, nummer dat ik goed ken met erg mooi laag, kwam er echt heerlijk uit.
Nog een die ik graag wilde horen, Knuistermans met de LX Mini's. Ik zat aan de zijkant links en vond het geluid die kant op trekken, dacht dat het aan de positie lag, maar er bleek door een defect de rechtertweeter niet te werken. Er is geprobeerd dit ter plekke op te lossen, maar als ik het goed begrepen heb was het niet een kwestie van kabel los oid maar iets in de elektronica. Jammer van de moeite Peter, hoop dat er nog ergens een herkansing komt.
Ook de speakers van Rudy nog beluisterd en nog wat van de andere wedstrijdspeakers gehoord, oa de plankspeaker van John, niveau is erg hoog...
Nog wat bijgepraat met wat mensen, eind vd middag zijn wij huiswaarts gegaan en zijn dus geen pizza blijven eten en film blijven kijken.
Jan weer bedankt voor de organisatie, met 1 vraag: geen programma of tijdschema, is het mogelijk dit volgend jaar te doen? Het is dan gewoon wat handiger om de dingen te volgen die je graag wilt zien/horen.
Al met al een geslaagde dag wat mij betreft en de 2 uur rijden waard...
Wij waren er om een uur of 10:00, waarna Jan een welkomswoord hield en er even stil werd gestaan bij het overlijden van Dirk, een mooi gebaar.
Daarna DJ George aan het vinyl op de Mission Impossibles van Leo. Prima luidspreker, echt goed gelukt. Je hoort de beperking van de drivers bij een flinke uithaal, maar je moet natuurlijk budgetredelijk naar de speakers kijken en dan is het super, knap gedaan.
De draaitafel van George met de luchtgelagerde arm is een lust voor oor en oog, fantastisch ding. Degelijkheid straalt er vanaf en het klinkt fantastisch. Er is me even ontgaan welk element er nou inzat, wel dat het mc was. Dan de test waar ik het meest nieuwschierig naar was, PearlII vs Phonodude. In Hengelo heeft hij dit ook gedaan maar was toen met m'n eigen demo bezig en heb het gemist. George had beide meegebracht dus, eerst iets van jazz op de PearlII. Overschakelen naar Phonodude, ik kon geen verschil horen tov de PearlII. Daarna The Wall van PF op de tafel, met 'Hey You'. Dit nummer begint rustig, halverwege komt het nummer los. Van Phonodude weer naar PearlII en dan is er verschil te horen. Het is verschil is klein hoor, maar je hoort het, de PearlII houdt de boel net iets beter onder controle. Wat minder wollig, meer detail, je hoort het. Erg leuk om waar te nemen. Volgens George kan het op een luidspreker met betere drivers nog wel meer verschillen. Pluspuntje voor de Pearl hier.
De kamer ernaast, Mick met z'n open baffles, dit was gewoon top. Heb hier echt een tijdje zitten luisteren, erg lekker geluid. Van electro tot rock, blijft een heerlijke sound. Ik was niet in Alphen en weet dus niet wat er daar met de ruimte mis ging, maar dit was prima. Mick vertelde dat z''n huiskamer ook ongeveer dezelfde afmetingen heeft als de Breda kamer, en dat dit dus wel te vergelijken. Aan het eind van z'n sessie kwam 'Hunter' van Bjork voorbij, nummer dat ik goed ken met erg mooi laag, kwam er echt heerlijk uit.
Nog een die ik graag wilde horen, Knuistermans met de LX Mini's. Ik zat aan de zijkant links en vond het geluid die kant op trekken, dacht dat het aan de positie lag, maar er bleek door een defect de rechtertweeter niet te werken. Er is geprobeerd dit ter plekke op te lossen, maar als ik het goed begrepen heb was het niet een kwestie van kabel los oid maar iets in de elektronica. Jammer van de moeite Peter, hoop dat er nog ergens een herkansing komt.
Ook de speakers van Rudy nog beluisterd en nog wat van de andere wedstrijdspeakers gehoord, oa de plankspeaker van John, niveau is erg hoog...
Nog wat bijgepraat met wat mensen, eind vd middag zijn wij huiswaarts gegaan en zijn dus geen pizza blijven eten en film blijven kijken.
Jan weer bedankt voor de organisatie, met 1 vraag: geen programma of tijdschema, is het mogelijk dit volgend jaar te doen? Het is dan gewoon wat handiger om de dingen te volgen die je graag wilt zien/horen.
Al met al een geslaagde dag wat mij betreft en de 2 uur rijden waard...
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Bedankt voor het organiseren Jan het was een geslaagde dag en de rest van de aanwezigen bedankt voor de gezelligheid.
Het was een fijne relaxte sfeer, mooie dingen gezien en gehoord en lekker kunnen praten.
Het was een fijne relaxte sfeer, mooie dingen gezien en gehoord en lekker kunnen praten.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Is Arno nog geweest met zijn betonkastjes?
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Ik heb zijn Beton 2.0 kastjes wel gezien maar niet gehoord. Afwerking van het spul is weer als vanouds.
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Deze kastjes hebben kort gespeeld, Arno had ze pas de dag ervoor afgemaakt en hij had zelf al gehoord dat de tweeter wat te luid speelde. Filter is nu dan ook erg minimalistisch met alleen een 4.7uF condensator. Beetje mijn schuld: lang geleden had ik ook deze opzet maar ik herinnerde me alleen de 4.7uF Audyn Plus maar waarschijnlijk had ik er nog wat weerstanden bij staan, die info mistte Arno dus. Door de kastjes te (laten) meten en een echt filter te maken weet ik zeker dat dit een mooi resultaat kan opleveren. De Vifa HT275D2 en Vifa WP130 zijn jaren lang de standaard geweest in de beste luidspreker bouwpakketten.
Het kastje is verder ultra compact, iets van 5 liter gesloten. De Vifa WP130 geeft dan echt nauwelijks laag en een subwoofer is dan zeker nodig. Afhankelijk van de toepassing kan je denk ik ook wegkomen door ze te voorzien van een kleine reflex buis, op die manier zullen ze wat lager komen. Wellicht kan Arno ze in WIN ISD simuleren en dan het verschil tussen reflex en gesloten beoordelen.
Groetjes Walter
Het kastje is verder ultra compact, iets van 5 liter gesloten. De Vifa WP130 geeft dan echt nauwelijks laag en een subwoofer is dan zeker nodig. Afhankelijk van de toepassing kan je denk ik ook wegkomen door ze te voorzien van een kleine reflex buis, op die manier zullen ze wat lager komen. Wellicht kan Arno ze in WIN ISD simuleren en dan het verschil tussen reflex en gesloten beoordelen.
Groetjes Walter
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Weer wat bijgeleerd over filters designen en gratis lege kastjes gescoord
Sommigen hebben wel de fijne versterker en speakers van meanman64 gemist...
1 ding is me opgevallen, Wouter heeft een heel fijn gehoor
Bedankt allemaal voor deze toffe luisterdag!
Sommigen hebben wel de fijne versterker en speakers van meanman64 gemist...
1 ding is me opgevallen, Wouter heeft een heel fijn gehoor
Bedankt allemaal voor deze toffe luisterdag!
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Ik wil ook nog even de Mission Impossible van Pappaleo opmerken. Wat later op de dag heb ik hier rustig met een klein groepje naar zitten luisteren zonder dat er veel gepraat werd in de grote zaal. De bron was de machtige draaitafel. Toen kon je echt goed horen dat dit fraaie speakers zijn geworden, enorm mooi in balans en gewoon een hele complete speaker. Zo eentje waar je echt uren achter elkaar naar kan luisteren om maar te zeggen. De fineer afwerking was ondanks alle tegenslagen ook super.
Later schakelden we toen weer om naar mijn wedstrijd speakers. Nu dus via de draaitafel i.p.v. de digitale bron. Ik vond ze zelf een stukje beter klinken via de draaitafel. Tevens was de zaal inmiddels voorzien van wat 'creatieve demping' waardoor het laag ook iets minder overdreven aanwezig was. Al met al klonken ze een stuk beter dan in de eerdere sessie. De ster van dit kastje is de Scanspeak 15W unit. Voor zijn grootte geeft dit woofertje een opvallend goede basweergave en tevens knalt het mid er lekker uit. De aanpassing van de seriespoel van 2.2mH naar 1.8mH mag wat mij betreft wel zo blijven, qua tweeter vond ik de aansluiting met de laagmid wel goed.
Groetjes Walter
Later schakelden we toen weer om naar mijn wedstrijd speakers. Nu dus via de draaitafel i.p.v. de digitale bron. Ik vond ze zelf een stukje beter klinken via de draaitafel. Tevens was de zaal inmiddels voorzien van wat 'creatieve demping' waardoor het laag ook iets minder overdreven aanwezig was. Al met al klonken ze een stuk beter dan in de eerdere sessie. De ster van dit kastje is de Scanspeak 15W unit. Voor zijn grootte geeft dit woofertje een opvallend goede basweergave en tevens knalt het mid er lekker uit. De aanpassing van de seriespoel van 2.2mH naar 1.8mH mag wat mij betreft wel zo blijven, qua tweeter vond ik de aansluiting met de laagmid wel goed.
Groetjes Walter
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Schaamteloze reclame voor mijn verkoop-topic: Kijk eens naar de foto's in de 3de post.Kappa7 schreef:Net een uurtje thuis en de spullen zijn weer uitgeladen.
Heb het enorm naar mijn zin gehad vandaag en ben best moe.
Jammer vond ik wel dat er niet meer sets in de grote ruimte stonden.
Nu ben ik even afgelost geweest door Hans met de Soekris DAC wat me de gelegenheid heeft gegeven om even een rondje te doen en een bak koffie te pakken.
Hier door heb ik veel niet gehoord. Ook niet van de Dac en daar had ik me toch wel op verheugd.
Helaas ook de uitleg van Peter gemist met de workshop meten wat me erg interessant leek.
Wel heb ik mij verbaast over de kwaliteit die de low budget projecten wisten neer te zetten.
Hier onder even de kandidaten op een rij met als vreemde eend in de bijt de Ref monitor van Jan (die wil stiekem ook mee doen) Verder geen tijd gehad om meer foto's te maken behalve nog een overzicht van de set-up in de grote ruimte, Ander ding wat mij positief is opgevallen, De Composite LM4780 versterker wat is die goed zeg.
![]()
Heeft me zeker aan het denken gezet om daar iets mee te gaan doen.
Groetjes George
De andere foto's mag je ook bekijken.
Ik zie dat witte boekenplank speakertje regelmatig in de foto's terugkeren. (scanspeak?) Is daar wat meer info over? Het heeft de ideale afmetingen voor in de woonkamer bij de TV. En als ie in Breda is beluisterd kan ik van jullie vernemen hoe goed ie is.
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Ik denk dat je mijn wedstrijd speakertjes bedoelt... zie mijn topic:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... &start=275
De bezetting is een Scanspeak 15W met een Vifa tweeter.
Ze hebben alleen in de grote zaal gespeeld die minder optimaal is qua akoestiek. Toch vond ik ze prima klinken
En niet te vergeten, de units en filters voor twee kastjes samen zijn slechts 225 euro!
Groetjes Walter
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... &start=275
De bezetting is een Scanspeak 15W met een Vifa tweeter.
Ze hebben alleen in de grote zaal gespeeld die minder optimaal is qua akoestiek. Toch vond ik ze prima klinken
Groetjes Walter
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Gisteren aan Rudy van RumoH gevraagd om dit setje van Walt aan te bieden?Walt schreef:Ik denk dat je mijn wedstrijd speakertjes bedoelt... zie mijn topic:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... &start=275
De bezetting is een Scanspeak 15W met een Vifa tweeter.
Ze hebben alleen in de grote zaal gespeeld die minder optimaal is qua akoestiek. Toch vond ik ze prima klinkenEn niet te vergeten, de units en filters voor twee kastjes samen zijn slechts 225 euro!
Groetjes Walter
Ik hoop snel een reply te krijgen van Rudy...
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Geweldig. Echt iets dat precies in mijn budget past (verbouwingen, je kent het wel).Walt schreef:Ik denk dat je mijn wedstrijd speakertjes bedoelt... zie mijn topic:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... &start=275
De bezetting is een Scanspeak 15W met een Vifa tweeter.
Ze hebben alleen in de grote zaal gespeeld die minder optimaal is qua akoestiek. Toch vond ik ze prima klinkenEn niet te vergeten, de units en filters voor twee kastjes samen zijn slechts 225 euro!
Groetjes Walter
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Dat gaat wel goed komen, ik had de units ook bij Rudy vandaan. Qua filter staat het component lijstje van mijn huidige uitvoering in mijn topic.
Eventueel kan Rudy je ook luxere filter componenten leveren, het geluid kan dan nog iets beter worden tegen uiteraard hogere kosten. Rudy kan je daar verder prima over adviseren.
@Rho, zie deze en bovenstaande post. Rumoh kan alle units en componenten leveren. Hij is al goedkoop en volgens mij heeft hij ook nog een forumleden korting!
Groetjes Walter
Eventueel kan Rudy je ook luxere filter componenten leveren, het geluid kan dan nog iets beter worden tegen uiteraard hogere kosten. Rudy kan je daar verder prima over adviseren.
@Rho, zie deze en bovenstaande post. Rumoh kan alle units en componenten leveren. Hij is al goedkoop en volgens mij heeft hij ook nog een forumleden korting!
Groetjes Walter
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Heb gister de speakers van Walt ook beluisterd en vond het een prettige speaker om naar te luisteren.
Voor bij de tv lijkt me dit een prima speaker.
Voor bij de tv lijkt me dit een prima speaker.
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Ach ja, het viel te verwachten dat het nog niet veel zou zijn. Ik had eerlijkgezegd wel verwacht dat het iets drukker zou zijn, en dat er dan ook wel een leuk subje aanwezig zou zijn om ze wat te ondersteunen, maar dat heb ik niet gezien.Walt schreef:Deze kastjes hebben kort gespeeld, Arno had ze pas de dag ervoor afgemaakt en hij had zelf al gehoord dat de tweeter wat te luid speelde. Filter is nu dan ook erg minimalistisch met alleen een 4.7uF condensator. Beetje mijn schuld: lang geleden had ik ook deze opzet maar ik herinnerde me alleen de 4.7uF Audyn Plus maar waarschijnlijk had ik er nog wat weerstanden bij staan, die info mistte Arno dus. Door de kastjes te (laten) meten en een echt filter te maken weet ik zeker dat dit een mooi resultaat kan opleveren. De Vifa HT275D2 en Vifa WP130 zijn jaren lang de standaard geweest in de beste luidspreker bouwpakketten.
Het kastje is verder ultra compact, iets van 5 liter gesloten. De Vifa WP130 geeft dan echt nauwelijks laag en een subwoofer is dan zeker nodig. Afhankelijk van de toepassing kan je denk ik ook wegkomen door ze te voorzien van een kleine reflex buis, op die manier zullen ze wat lager komen. Wellicht kan Arno ze in WIN ISD simuleren en dan het verschil tussen reflex en gesloten beoordelen.
Groetjes Walter
Het zijn wel leuke kastjes geworden, dus ik ga zeker proberen of het ook een beetje kan gaan klinken (ze zijn trouwens netto 6,5 liter, dus misschien kan iemand ze voor mij eens simuleren? Daar zal ik in mn topic wel verder over uitwijden).
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Wouter heeft de beschikking tot AJ-horn, misschien kan hij eens voor je kijken...
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Arno, ik zie dat je al eerder met deze units aan de gang was:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 9&start=50
Toen heb je zelf ook al zitten simuleren blijkbaar!
Die 8.5 liter van toen bleek te groot, dus wellicht is de 6.5 liter van nu wel optimaal... Basreflex afstemming rond 75Hz...?
Groetjes Walter
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 9&start=50
Toen heb je zelf ook al zitten simuleren blijkbaar!
Groetjes Walter
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Ja dat klopt, maar nu heb ik een mac, en volgens mij kan ik dat programma niet meer draaien.Walt schreef:Arno, ik zie dat je al eerder met deze units aan de gang was:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 9&start=50
Toen heb je zelf ook al zitten simuleren blijkbaar!Die 8.5 liter van toen bleek te groot, dus wellicht is de 6.5 liter van nu wel optimaal... Basreflex afstemming rond 75Hz...?
Groetjes Walter
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Je kan gewoon windows draaien op een Mac, andersom is lastiger...Arno schreef:Walt schreef:Ja dat klopt, maar nu heb ik een mac, en volgens mij kan ik dat programma niet meer draaien.
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Opvallend is wel dat er het afgelopen jaar veel mooie compacte speakers voorbij zijn gekomen. Waarbij ik mij soms afvraag waarom ik het -gezien mijn woonkamer- zo groot zoek.
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
+1Leeuwarden schreef:Je kan gewoon windows draaien op een Mac, andersom is lastiger...Arno schreef:Walt schreef:Ja dat klopt, maar nu heb ik een mac, en volgens mij kan ik dat programma niet meer draaien.
Als je een Intel Mac heb draait Windows beter als op menig pc. Kost je alleen een beetje schijfruimte.
Re: Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2015
Peter,nog bedankt voor de mini-cursus! 
