Nieuw speelgoed in aantocht
Moderator: Beheerdersteam
Re: Nieuw speelgoed in aantocht
Hispeed tot 2800 rpm is dat ook goedds23man schreef:Doet ie ook HiRes?
Re: Nieuw speelgoed in aantocht
Vind ik ook.FR_Aad schreef:Bofkont!
Loop al te kijken of ik ergens een kruistafel kan vinden.
Erg mooi voor het maken van Frontjes en bovenplaten.
Met deze boor zal ik geen probleem hebben om ook de wat grotere gaten te kunnen maken.
Mijn huidige boor die trekt dat niet, deze zal er geen moeite mee hebben lijkt mij zo.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nieuw speelgoed in aantocht
Mooi ding, ga je veel plezier van hebben. Als er 1 stuk gereedschap is dat hier veel wordt gebruikt, is het de kolomboormachine. Zo'n kruistafel staat hier ook nog op het verlanglijstje, dan zit je helemaal goed in de mogelijkheden.
Re: Nieuw speelgoed in aantocht
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... kruistafel
Is wel "kaal" je hebt ook nog T-moeren, bevestegingsklauwen, en frezen nodig.
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... edschappen
Is wel "kaal" je hebt ook nog T-moeren, bevestegingsklauwen, en frezen nodig.
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... edschappen
Re: Nieuw speelgoed in aantocht
Een kolomboormachine is inderdaad erg handig zo'n ding gebruik je ongemerkt toch vaker dan je denkt.
Zelf heb ik een simpele/goedkope ferm aan de muur
Zelf heb ik een simpele/goedkope ferm aan de muur
Re: Nieuw speelgoed in aantocht
Een tijdje terug een polijstset en een schuurset gekocht voor op de boorkolom, erg handig.
Re: Nieuw speelgoed in aantocht
Klopt zo een ferm staat hier al een jaar of wat en heb daar al behoorlijk wat gebruik van gemaakt.rjmulder schreef:Een kolomboormachine is inderdaad erg handig zo'n ding gebruik je ongemerkt toch vaker dan je denkt.
Zelf heb ik een simpele/goedkope ferm aan de muur
Deze is net wat sterker en kan wat grotere gaten boren.
Re: Nieuw speelgoed in aantocht
Zeker, ik hoop met de kruistafel er onder ook wat klein freeswerk te kunnen doen.Barry2001 schreef:Mooi ding, ga je veel plezier van hebben. Als er 1 stuk gereedschap is dat hier veel wordt gebruikt, is het de kolomboormachine. Zo'n kruistafel staat hier ook nog op het verlanglijstje, dan zit je helemaal goed in de mogelijkheden.
Al is het maar een sslob gat maken.
Re: Nieuw speelgoed in aantocht
Mm een beetje tafel zit al snel aan de €400,- ik kijk wel of ik een gebruikte tafel kan vinden.ray5150 schreef:https://www.hbm-machines.com/producten/ ... kruistafel
Is wel "kaal" je hebt ook nog T-moeren, bevestegingsklauwen, en frezen nodig.
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... edschappen
Heb er geen haast mee.
Wat en dergelijke tafel erg makelijk maakt is het opspannen van materiaal.
Door dat de T sleuven exact paralel lopen met de verplaatsing van de tafel kan je daar gemakkelijk een set blokken in schuiven die als aanslag dienen.
Meet je dan van af dat punt dan zit je altijd recht en op de juiste afstand.
Re: Nieuw speelgoed in aantocht
Gebruikte tafels? Veel succes om die te vinden en die dan ook nog past, Dat spul zie je heel weinig 2e hands of het is hobby spul wat niks waard is.
Probleem met losse kruistafels is dat ze niet gaan passen op die machine. Daar heb je echt een grote kolomboor voor nodig. Of je moet een heel klein tafeltje nemen maar daar is de slag weer heel beperkt van. Veel meer dan een paar kleine sleufjes/gaten gaat dan niet. Een hele frontplaat boren kun je wel vergeten. Overigens zijn die goedkope tafeltjes van HBM niet zo geschikt om te frezen. Voor een beetje geschikte zit je al rond de €300,-.Kappa7 schreef:Zeker, ik hoop met de kruistafel er onder ook wat klein freeswerk te kunnen doen.
Al is het maar een sslob gat maken.
Re: Nieuw speelgoed in aantocht
Was ik al weer bang voor.Pjotr schreef:Gebruikte tafels? Veel succes om die te vinden en die dan ook nog past, Dat spul zie je heel weinig 2e hands of het is hobby spul wat niks waard is.
Probleem met losse kruistafels is dat ze niet gaan passen op die machine. Daar heb je echt een grote kolomboor voor nodig. Of je moet een heel klein tafeltje nemen maar daar is de slag weer heel beperkt van. Veel meer dan een paar kleine sleufjes/gaten gaat dan niet. Een hele frontplaat boren kun je wel vergeten. Overigens zijn die goedkope tafeltjes van HBM niet zo geschikt om te frezen. Voor een beetje geschikte zit je al rond de €300,-.Kappa7 schreef:Zeker, ik hoop met de kruistafel er onder ook wat klein freeswerk te kunnen doen.
Al is het maar een sslob gat maken.
Zal snel eens een afspraak maken om de boor op te halen.
Dan weet ik hoe groot de tafel is en wat ik er op kwijt kan.
De tafel moet wel minstens een slag hebben van 450 om een complete front plaat in een keer te kunnen maken.
Als je moet gaan opspannen dan is het nut van de tafel ook weer ineens veel minder.
En speciaal voor Ray
http://www.google.nl/search?hl=nl&sourc ... sgHYxYDQAw
Re: Nieuw speelgoed in aantocht
gespeld als slobgat een ovaal gat.ray5150 schreef:Wat is eigenlijk een sslob gat ?![]()
Bij vangrail zie je ze bijvoorbeeld ook.
