Zag 't ook, maar doorgestreept.De stromen gaan schijnbaar tegen elkaar in maar de ene van + naar - en de ander omgekeerd.'t Ja en twee keer omgekeerd is weer goedRudy schreef:Toch niet Anne
Anne
Moderator: Beheerdersteam
Zag 't ook, maar doorgestreept.De stromen gaan schijnbaar tegen elkaar in maar de ene van + naar - en de ander omgekeerd.'t Ja en twee keer omgekeerd is weer goedRudy schreef:Toch niet Anne
Misschien komt het door alle korte rokjes die ik zag of gewoon van een zonnesteek maar ik snap even niet helemaal hoe de DC detectie werkt.knuisje schreef:Voor het nageslacht nog even het nieuwe schema en layout.
Relais houdt zichzelf vast, schakeld de V+ naar z'n spoel.hsmeets schreef:sukkel dat ik ben.....
T3 gaat geleiden, er staat een negatief potentiaal op de emitter van T3 en dus een negatief potentiaal op de collector van T2 daardoor kan een basis stroom vanaf massa gaan lopen (door de diode) en gaat T2 dus ook geleiden.....
Nog een vraag......hoe zorgt de schakeling er voor dat ze blijft 'hangen' ook als de DC op de ingang wegvalt?
Serieweerstanden voor 't relais en voor de LED'shsmeets schreef:dankejwel Rudy, moet nog iets van de weerstanden aangepast worden ivm met die 45volt? geloof van niet als ik zo kijk, niets dat door de hogere spanning die stroom limieten van de torren gaat overschrijden. Toch?
R3 en R10 doen er eigenlijk niet veel toe.Zodra de stroom door R1 0,6V oplevert slaat de boel af.knuisje schreef:R3 en R10 worden dan 45/0.0015 = 30k.
R7 wordt met dit type relais rond 1280 ohm.
Heh, gelukkig, jij maakt ook fouten.knuisje schreef:De eerste versterkerprint zit in elkaar. Ik had helaas een verkeerde footprint van de LM337 in SMD-formaat. Ik heb nu een LM337 in TO92 gebruikt die dezelfde pinning heeft als mijn layout.