Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Bericht door meanman64 »

Pjotr schreef:
Ah!buis schreef:
Pjotr schreef:
Mwah het blijft allemaal een beetje moeilijk doen. Ik had er destijds niet zoveel in zitten: 60.000 uF (4x15.00uF) per kant en had geen last van brom. En zeg nou zelf, moderne elco's zijn lang zo groot niet meer.
Wat noem je destijds :?
In mijn tijd zou dat een heeel dure versterker zijn geworden.
Anne
Hadden ze in België geen dumphandel dan waar je die bussen voor een habbekrats haalde?
Op de Zwarte Markt in Tessenderlo is dat geweest.Daar stond toen een Nederlander Henk genaamd met dump electronica en alles wat er rond hangt.Hij is er ondertussen al een tijdje mee gestopt.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Bericht door dre »

En?
Hoe speelt ie nu?
Gebruikersavatar
BertXXL
Berichten: 35
Lid geworden op: do 09 apr 2015, 21:52
Locatie: Leiden

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Bericht door BertXXL »

dre schreef:
En?
Hoe speelt ie nu?
Jaaa ik ben er zeer content mee, veel beter dan een maand geleden. Ik kan mij niet precies herinneren hoe ie 20 jaar geleden was. Maar het gevoel is weer helemaal terug. Ik zit weer te genieten op de bank.

Vrijdag komt Peter als het goed werkt langs dan gaan we er nog heel precies naar luisteren. Wordt nog vervolgd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Bericht door dre »

Als je zelf maar tevreden bent! :wink:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Bericht door Shadow »

Hoe was de luistersessie?
Mooi werk afgeleverd!
Gebruikersavatar
BertXXL
Berichten: 35
Lid geworden op: do 09 apr 2015, 21:52
Locatie: Leiden

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Bericht door BertXXL »

Shadow schreef:
Hoe was de luistersessie?
Mooi werk afgeleverd!
Ja ik ben nog steeds super content.
Ook Peter vond het mooi geloof ik. Hij was verrast over de hoeveelheid aan laag dat de set produceerde.
In sommige opnames kwam dit een als een beetje te wollig over. Maar aangezien ik een passieve voorversterking heb, kan ik daar weinig aan doen.

In ieder geval geen geruis en gekraak meer, plus dat de versterker er layout technisch nog een keertje mooier uitziet.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Bericht door Ah!buis »

BertXXL schreef:
In ieder geval geen geruis en gekraak meer, plus dat de versterker er layout technisch nog een keertje mooier uitziet.
Dat is met die doorkijkkast mooi meegenomen :kwijl: .
Het oog wil ook wat 8)
Anne
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Bericht door Pjotr »

Shadow schreef:
Hoe was de luistersessie?
Hij deed het weer zoals een Le Monstre betaamt :D De versterker combineert goed me de JMR Opera speakers van Norbert. Het zet met die 8 wattjes met gemak een gemiddeld luisterniveau neer van dik over 90 dB met veel detail en dynamiek. We hebben naar divers geluisterd: o.a. Yellow, Charly Antolini, Adele, en Stravinsky's Song of the Nightingale en nog zo wat.

Het diepe laag van het onderste octaaf was goed vertegenwoordigd, wat goed te horen was met Yellow en de pauken bij Stravinsky. W.m.b. was dat laag eigenlijk iets teveel aanwezig. Kan ook komen door de relatief kleine kamer met behoorlijk wat room gain. Midden en hoog was heel fraai met een mooie stereo afbeelding en er was veel detail te horen, het klonk zeer relaxed en subtiel. Vooral de hele fijne en zachte rushes van Charly Antolini willen nog wel eens in het niet verdwijnen, hier geen sprake van. Deze set laat ook bij hele zachte passages ook erg veel detail horen.

Al met al een fijne combi die maar weer eens laat zien dat je niet veel vermogen nodig hebt om een mooi en stevig geluid neer te zetten waar je lang van kunt genieten.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Bericht door cve »

Je hebt wel eer van je werk dus. Mooi gedaan Peter. =D> =D> =D>

Co
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Bericht door Pjotr »

cve schreef:
Je hebt wel eer van je werk dus. Mooi gedaan Peter. =D> =D> =D>

Co
Zeker Co, niet alleen de eigenaar is er weer blij mee, zo'n apparaat zegt zelf eigenlijk ook dankjewel als het weer helemaal lekker zit :D
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Bericht door hannesie »

Pjotr schreef:
zo'n apparaat zegt zelf eigenlijk ook dankjewel als het weer helemaal lekker zit :D
Daar kan ik mij wel wat bij voorstellen, zeker als je dan het werkelijke/uiteindelijke resultaat hoort.
Dan is het smullen geblazen. :kwijl:
Gebruikersavatar
mtb
Berichten: 1299
Lid geworden op: ma 29 dec 2008, 16:44
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Bericht door mtb »

SSassen schreef:
Kansloos ontwerp, links laten liggen.
Heeft inderdaad weinig weg van een goede klasse-A versterker, maar wel wat ‘pluspuntjes’, zie http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=22313.
Als je toch zo'n kast hebt, zou je één kanaal kunnen vervangen met een TDA2030 o.i.d. en dan nog eens goed luisteren wat je beter vindt.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Bericht door ray5150 »

Definitieer eens "goed" ?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Bericht door Pjotr »

Als jullie nou hier ff lekker verder gaan: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 8#p1759228

:D ;)
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Bericht door Ah!buis »

Pjotr schreef:
Als jullie nou hier ff lekker verder gaan: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 8#p1759228

:D ;)
Doen we ook hoor, 't is een veelzijdig onderwerp :kwijl:
Anne
albertk
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 28 mar 2016, 19:35

Re: Second opinion Hiraga 'Le Monstre'

Bericht door albertk »

Ah!buis schreef:
Een manier om van de brom van de voeding nog wat minder last te hebben is de 2k delers van C's te voorzien.Erg veel zal het niet doen, de Id is redelijk ongevoelig voor verandering van Vds.Maar alle beetjes helpen.
Anne
Sorry, maar Hiraga zei dat je dat niet moest doen. Meetkundig leuk, gehoormatig niet.
Kon het niet laten dit na jaren even te melden. (Heb LeMonstre).
Plaats reactie