Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ladder +++
Psies, je vervalt dan in het Wallosyndroom: eindeloos pielen en klooien en nooit tevreden.
Re: Ladder +++
Je houdt inderdaad altijd het gevoel dat dit het toch net niet is. Twijfel, twijfel en nog eens twijfel liggen op de loer.ds23man schreef:Psies, je vervalt dan in het Wallosyndroom: eindeloos pielen en klooien en nooit tevreden.
Co, zeer zeker.
Re: Ladder +++
Ik heb nu het eerste NOS filter er in gezet, en ga weer eens luisteren.
Het is een beetje kijken /luisteren enz.
Ik ben zeker niet van plan hier eindeloos aan te gaan pielen, alhoewel ik in de startpost wel heb gezegd.

Het is een beetje kijken /luisteren enz.
Ik ben zeker niet van plan hier eindeloos aan te gaan pielen, alhoewel ik in de startpost wel heb gezegd.
Maar gewoon lekker luisteren is ook niet verkeerd.en een beetje bezigheidstherapie is ook niet verkeerd.
Re: Ladder +++
Terwijl Hans de filters probeert, ben ik bezig met wat fundamentele hardware............
De voeding uitgedokterd(+ en - 12V) volgens meneer Salas zijn laatste creatie.
Met een beetje hulp van Kappa,,dank voor de berekening
,, twee printjes ontworpen en gefabriekt.
Even wat onderdelen besteld.
Verder ben ik er nog niet uit wat er aan de dac geknoopt wordt
Waarschijnlijk wordt het een RPI B+ en een SPDIF coax aansluiting, RPI via I2S.
Als server gebruik ik mijn Odroid.
Wat nog: een voeding maken voor de RPI (Raspberry Pi), houd je van de straat.............
De voeding uitgedokterd(+ en - 12V) volgens meneer Salas zijn laatste creatie.
Met een beetje hulp van Kappa,,dank voor de berekening
Even wat onderdelen besteld.
Verder ben ik er nog niet uit wat er aan de dac geknoopt wordt
Waarschijnlijk wordt het een RPI B+ en een SPDIF coax aansluiting, RPI via I2S.
Als server gebruik ik mijn Odroid.
Wat nog: een voeding maken voor de RPI (Raspberry Pi), houd je van de straat.............
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ladder +++
Wat moet je met Salas voedingen bij dat ding? De spanningsregelaars zitten al op de print. Je kan perfect schone stroom erin pompen maar het ruisniveau van de regelaars is bepalend.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ladder +++
Ik zou dat ding eerst maar eens aan de gang krijgen op de "normale" manier.......
Re: Ladder +++
Is er een normale manier?..........
Ben ondertussen aan het luisteren naar Patti Smith,de vrouw is een paar dagen met een vriendin op stap,sorry buren
Kan ik eindelijk het glaswerk even goed doorwarmen..............
Ben ondertussen aan het luisteren naar Patti Smith,de vrouw is een paar dagen met een vriendin op stap,sorry buren
Kan ik eindelijk het glaswerk even goed doorwarmen..............
Re: Ladder +++
Sorry Barry,de dac ligt nog in de kast,eerst even de randverschijnselen voor elkaar maken. (voedingen etc.)
Luister nu via mijn NOS dac.
Luister nu via mijn NOS dac.
Re: Ladder +++
Terwijl anderen mijn topic zitten vol te ouwehoeren, zit ik dan zereneus naar deze opzet met de 1021NOS.skr filter in de DAC gelepeld, te luisteren.
Wel duidelijk dat je eerst een aantal nummers moet draaien voor het zich als het ware gezet heeft.
Dit is duidelijk rustiger en meer uitgebalanceerd, en het is denk ik ook goed om het standaard meegeleverde filter er weer terug in te zetten.
Ik heb nu weer een aardig tijdje zitten luisteren, is best lekker om te horen.
B.V. Mark Knopfler met Tracker, klinkt lekker, zoals ik het ken.
Goed opgenomen.
Voor mij ook een standaard de: Eric Vloeimans' Fugimundi Corleone.
Vooral bij piano partijen hoor je echt goed hoe direct en natuurlijk de attack is op de snaren/toetsen, het spat als het ware van de luidsprekers af.
Wel duidelijk dat je eerst een aantal nummers moet draaien voor het zich als het ware gezet heeft.
Dit is duidelijk rustiger en meer uitgebalanceerd, en het is denk ik ook goed om het standaard meegeleverde filter er weer terug in te zetten.
Ik heb nu weer een aardig tijdje zitten luisteren, is best lekker om te horen.
B.V. Mark Knopfler met Tracker, klinkt lekker, zoals ik het ken.
Goed opgenomen.
Voor mij ook een standaard de: Eric Vloeimans' Fugimundi Corleone.
Vooral bij piano partijen hoor je echt goed hoe direct en natuurlijk de attack is op de snaren/toetsen, het spat als het ware van de luidsprekers af.
Laatst gewijzigd door hannesie op vr 01 mei 2015, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ladder +++
Je berichten maken ons in ieder geval errug nieuwsgierig. Hoe hij in onze oren klinkt. 
Re: Ladder +++
Oke,Terwijl anderen mijn topic zitten vol te ouwehoeren
Zo, waar waren we ,Katie Melua,mooi,meer
Mooi werk Hans,ben nog niet zo ver,komt nog
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Ladder +++
Dat durf ik 's avonds zo laat niet meer op te zetten. Ben ik binnen no-time van snurkestein.democles schreef:Katie Melua,mooi,meer...............
Re: Ladder +++
Ik wissel het af met Slayer ,ACDC,Floyd,Herman Brood,Kovacs,Patricia Barber,Bob Marley,UB40,Hazes
Ragmaninogwat ,Co de boswachter,Meneer de Uil,Junky XL ,Rooie Rienus en Pedaalemmer,Stevi Nix,Super Tramp,Cuby,London Grammer,Heindje,manke Merie etc.ik hou van extreme overgangen..................
Sorry Hans, nu weer serieus..............
Sorry Hans, nu weer serieus..............
Re: Ladder +++
Inmiddels is Dimdim wel weer een stapje verder.
Een mogelijk te volgen weg/methode?
http://www.dimdim.gr/arduino/universal- ... indicator/
Een mogelijk te volgen weg/methode?
http://www.dimdim.gr/arduino/universal- ... indicator/
Re: Ladder +++
Hans,al meer vorderingen?
Of zit je nu iedere dag naar een ander filter te luisteren...............
Of zit je nu iedere dag naar een ander filter te luisteren...............
Re: Ladder +++
Ik heb op de woensdag weer geluisterd naar het oorspronkelijke filter en wat toen even niet lukte is nu dan wel gelukt, het filter naar aanleiding van de Ayre, de 1021LPSRO441.
En die is tot nog toe echt niet slecht, wat mij opvalt is dat ik niet echt gekke of grote verschillen hoor, kan dus makkelijk aan mij liggen, met wat last van Tinnitus e.d., maar nu dus vanavond dan weer naar Jazz at The Pawnshop, de DSD uitvoering.
Wat dan opvalt zijn b.v. de bekkens, en het complete beeld met details van die opname zeer aantrekkelijk en goed ruimtelijk weergegeven.
En verder nog geen berichten uit Pisa (vandaag nog even gecontroleerd) voor de Amanero, dus dat is nog even afwachten.
En die is tot nog toe echt niet slecht, wat mij opvalt is dat ik niet echt gekke of grote verschillen hoor, kan dus makkelijk aan mij liggen, met wat last van Tinnitus e.d., maar nu dus vanavond dan weer naar Jazz at The Pawnshop, de DSD uitvoering.
Wat dan opvalt zijn b.v. de bekkens, en het complete beeld met details van die opname zeer aantrekkelijk en goed ruimtelijk weergegeven.
En verder nog geen berichten uit Pisa (vandaag nog even gecontroleerd) voor de Amanero, dus dat is nog even afwachten.
Re: Ladder +++
Tinnitus, (oorsuizen,,effe opgezocht...........
)
Heel,Heel vervelend
Ik ken het gevoel,,heb gem. 3x per jaar de oren dicht zitten en kan dan geen muziek beoordelen,,WAT ZEG JE,, ja zoiets.
Meestal als ik uit het vliegtuig kom,volgende keer maar oordopjes
Ik hoor het wel als Pisa zich meld..................
Heel,Heel vervelend
Ik ken het gevoel,,heb gem. 3x per jaar de oren dicht zitten en kan dan geen muziek beoordelen,,WAT ZEG JE,, ja zoiets.
Meestal als ik uit het vliegtuig kom,volgende keer maar oordopjes
Ik hoor het wel als Pisa zich meld..................
Re: Ladder +++
Hoi hans,hannesie schreef:Ik heb op de woensdag weer geluisterd naar het oorspronkelijke filter en wat toen even niet lukte is nu dan wel gelukt, het filter naar aanleiding van de Ayre, de 1021LPSRO441.
En die is tot nog toe echt niet slecht, wat mij opvalt is dat ik niet echt gekke of grote verschillen hoor, kan dus makkelijk aan mij liggen, met wat last van Tinnitus e.d., maar nu dus vanavond dan weer naar Jazz at The Pawnshop, de DSD uitvoering.
Wat dan opvalt zijn b.v. de bekkens, en het complete beeld met details van die opname zeer aantrekkelijk en goed ruimtelijk weergegeven.
En verder nog geen berichten uit Pisa (vandaag nog even gecontroleerd) voor de Amanero, dus dat is nog even afwachten.
Tinitus.... Ik ken het probleem. Ik heb al een paar jaar een last van tinitus. Bij mij openbaart het zich als een "hum". Ik begin aanstaande maandag met TRT, een gecombineerde therapie, hierin zit cognitieve gedragstherapie, fysio therapie, bewegings therapie en vak therapie. Uitgangspunt is het neurofysiologisch model van Jastreboff, waarin de combinatie van detectie, perceptie en evaluatie en het libmisch systeem aangepakt wordt.
Komende weken zit ik iedere maandag in therapie. Ik laat het weten als ik wat verder ben met de therapie. Zie ik je in Breda?
Gr.
Joris
Re: Ladder +++
Hoi Joris, ik ben inderdaad in Breda.
Ik kan er aardig mee omgaan, maar het houd wel in dat het luisteren niet altijd makkelijk is.
Soms is luisteren op een laag niveau een goede manier om het minder irritant te laten worden, en zo kom ik soms in de betere 'mood', en dan is dat weer mooi meegenomen.
Ik kan er aardig mee omgaan, maar het houd wel in dat het luisteren niet altijd makkelijk is.
Soms is luisteren op een laag niveau een goede manier om het minder irritant te laten worden, en zo kom ik soms in de betere 'mood', en dan is dat weer mooi meegenomen.
Re: Ladder +++
....................hannesie schreef:
Ik kan er aardig mee omgaan, maar het houd wel in dat het luisteren niet altijd makkelijk is.
Soms is luisteren op een laag niveau een goede manier om het minder irritant te laten worden, en zo kom ik soms in de betere 'mood', en dan is dat weer mooi meegenomen.
+1
