Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ladder +++

Bericht door ds23man »

Psies, je vervalt dan in het Wallosyndroom: eindeloos pielen en klooien en nooit tevreden.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: Ladder +++

Bericht door cve »

ds23man schreef:
Psies, je vervalt dan in het Wallosyndroom: eindeloos pielen en klooien en nooit tevreden.
Je houdt inderdaad altijd het gevoel dat dit het toch net niet is. Twijfel, twijfel en nog eens twijfel liggen op de loer. #-o

Co, zeer zeker.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Ik heb nu het eerste NOS filter er in gezet, en ga weer eens luisteren.
Het is een beetje kijken /luisteren enz.

Ik ben zeker niet van plan hier eindeloos aan te gaan pielen, alhoewel ik in de startpost wel heb gezegd.
en een beetje bezigheidstherapie is ook niet verkeerd.
Maar gewoon lekker luisteren is ook niet verkeerd. :kwijl: :kwijl:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Ladder +++

Bericht door democles »

Terwijl Hans de filters probeert, ben ik bezig met wat fundamentele hardware............ :mrgreen:

De voeding uitgedokterd(+ en - 12V) volgens meneer Salas zijn laatste creatie.

Met een beetje hulp van Kappa,,dank voor de berekening :goeie: ,, twee printjes ontworpen en gefabriekt.

Even wat onderdelen besteld.

Verder ben ik er nog niet uit wat er aan de dac geknoopt wordt :-k

Waarschijnlijk wordt het een RPI B+ en een SPDIF coax aansluiting, RPI via I2S.

Als server gebruik ik mijn Odroid.

Wat nog: een voeding maken voor de RPI (Raspberry Pi), houd je van de straat............. :mrgreen:
Bijlagen
DSC01856.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Amanero erbij ?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ladder +++

Bericht door ds23man »

Wat moet je met Salas voedingen bij dat ding? De spanningsregelaars zitten al op de print. Je kan perfect schone stroom erin pompen maar het ruisniveau van de regelaars is bepalend.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Ladder +++

Bericht door democles »

Hier ergens gelezen op Hifi Duino....................... :mrgreen:
Bijlagen
Hifi Duino.~png.jpg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ladder +++

Bericht door ds23man »

Ik zou dat ding eerst maar eens aan de gang krijgen op de "normale" manier.......
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Ladder +++

Bericht door democles »

Is er een normale manier?.......... :mrgreen:

Ben ondertussen aan het luisteren naar Patti Smith,de vrouw is een paar dagen met een vriendin op stap,sorry buren :rock: :rock: :rock:

Kan ik eindelijk het glaswerk even goed doorwarmen.............. :lagge:
Bijlagen
DSC01859.JPG
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door Barry2001 »

Hoe heb je 'm nu aangesloten dan?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Ladder +++

Bericht door democles »

Sorry Barry,de dac ligt nog in de kast,eerst even de randverschijnselen voor elkaar maken. (voedingen etc.)

Luister nu via mijn NOS dac. :rock:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door Barry2001 »

Ah ok, dacht dat je de dac al operationeel had. Enjoy the music!
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Ladder +++

Bericht door democles »

Zal wel lukken..... :rock:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Terwijl anderen mijn topic zitten vol te ouwehoeren, zit ik dan zereneus naar deze opzet met de 1021NOS.skr filter in de DAC gelepeld, te luisteren.

Wel duidelijk dat je eerst een aantal nummers moet draaien voor het zich als het ware gezet heeft.

Dit is duidelijk rustiger en meer uitgebalanceerd, en het is denk ik ook goed om het standaard meegeleverde filter er weer terug in te zetten.
Ik heb nu weer een aardig tijdje zitten luisteren, is best lekker om te horen.

B.V. Mark Knopfler met Tracker, klinkt lekker, zoals ik het ken. :kwijl: :kwijl:
Goed opgenomen.
Voor mij ook een standaard de: Eric Vloeimans' Fugimundi Corleone. 8)

Vooral bij piano partijen hoor je echt goed hoe direct en natuurlijk de attack is op de snaren/toetsen, het spat als het ware van de luidsprekers af.
Laatst gewijzigd door hannesie op vr 01 mei 2015, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Ladder +++

Bericht door FR_Aad »

Je berichten maken ons in ieder geval errug nieuwsgierig. Hoe hij in onze oren klinkt. :rock:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Ladder +++

Bericht door democles »

Terwijl anderen mijn topic zitten vol te ouwehoeren
Oke, O:) plaats alleen wat als ik iets voor elkaar heb.

Zo, waar waren we ,Katie Melua,mooi,meer :rock: ............... :mrgreen:

Mooi werk Hans,ben nog niet zo ver,komt nog :wink:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door pappaleo »

democles schreef:
Katie Melua,mooi,meer :rock: ............... :mrgreen:
Dat durf ik 's avonds zo laat niet meer op te zetten. Ben ik binnen no-time van snurkestein. :lol:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Ladder +++

Bericht door democles »

Ik wissel het af met Slayer ,ACDC,Floyd,Herman Brood,Kovacs,Patricia Barber,Bob Marley,UB40,Hazes :mrgreen: Ragmaninogwat ,Co de boswachter,Meneer de Uil,Junky XL ,Rooie Rienus en Pedaalemmer,Stevi Nix,Super Tramp,Cuby,London Grammer,Heindje,manke Merie etc.ik hou van extreme overgangen.................. :mrgreen:

Sorry Hans, nu weer serieus.............. :-$
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Inmiddels is Dimdim wel weer een stapje verder.
Een mogelijk te volgen weg/methode?

http://www.dimdim.gr/arduino/universal- ... indicator/
IMG_9528.jpg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Ladder +++

Bericht door democles »

Hans,al meer vorderingen?

Of zit je nu iedere dag naar een ander filter te luisteren............... :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Ik heb op de woensdag weer geluisterd naar het oorspronkelijke filter en wat toen even niet lukte is nu dan wel gelukt, het filter naar aanleiding van de Ayre, de 1021LPSRO441.

En die is tot nog toe echt niet slecht, wat mij opvalt is dat ik niet echt gekke of grote verschillen hoor, kan dus makkelijk aan mij liggen, met wat last van Tinnitus e.d., maar nu dus vanavond dan weer naar Jazz at The Pawnshop, de DSD uitvoering.

Wat dan opvalt zijn b.v. de bekkens, en het complete beeld met details van die opname zeer aantrekkelijk en goed ruimtelijk weergegeven.
En verder nog geen berichten uit Pisa (vandaag nog even gecontroleerd) voor de Amanero, dus dat is nog even afwachten.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Ladder +++

Bericht door democles »

Tinnitus, (oorsuizen,,effe opgezocht........... :think: )

Heel,Heel vervelend :boos:

Ik ken het gevoel,,heb gem. 3x per jaar de oren dicht zitten en kan dan geen muziek beoordelen,,WAT ZEG JE,, ja zoiets. :(

Meestal als ik uit het vliegtuig kom,volgende keer maar oordopjes :?

Ik hoor het wel als Pisa zich meld.................. :mrgreen:
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

Re: Ladder +++

Bericht door molekuul »

hannesie schreef:
Ik heb op de woensdag weer geluisterd naar het oorspronkelijke filter en wat toen even niet lukte is nu dan wel gelukt, het filter naar aanleiding van de Ayre, de 1021LPSRO441.

En die is tot nog toe echt niet slecht, wat mij opvalt is dat ik niet echt gekke of grote verschillen hoor, kan dus makkelijk aan mij liggen, met wat last van Tinnitus e.d., maar nu dus vanavond dan weer naar Jazz at The Pawnshop, de DSD uitvoering.

Wat dan opvalt zijn b.v. de bekkens, en het complete beeld met details van die opname zeer aantrekkelijk en goed ruimtelijk weergegeven.
En verder nog geen berichten uit Pisa (vandaag nog even gecontroleerd) voor de Amanero, dus dat is nog even afwachten.
Hoi hans,

Tinitus.... Ik ken het probleem. Ik heb al een paar jaar een last van tinitus. Bij mij openbaart het zich als een "hum". Ik begin aanstaande maandag met TRT, een gecombineerde therapie, hierin zit cognitieve gedragstherapie, fysio therapie, bewegings therapie en vak therapie. Uitgangspunt is het neurofysiologisch model van Jastreboff, waarin de combinatie van detectie, perceptie en evaluatie en het libmisch systeem aangepakt wordt.
Komende weken zit ik iedere maandag in therapie. Ik laat het weten als ik wat verder ben met de therapie. Zie ik je in Breda?

Gr.
Joris
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ladder +++

Bericht door hannesie »

Hoi Joris, ik ben inderdaad in Breda.

Ik kan er aardig mee omgaan, maar het houd wel in dat het luisteren niet altijd makkelijk is.

Soms is luisteren op een laag niveau een goede manier om het minder irritant te laten worden, en zo kom ik soms in de betere 'mood', en dan is dat weer mooi meegenomen. :mrgreen:
ToTo
Berichten: 445
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 19:52
Locatie: Mol-Postel België

Re: Ladder +++

Bericht door ToTo »

hannesie schreef:

Ik kan er aardig mee omgaan, maar het houd wel in dat het luisteren niet altijd makkelijk is.

Soms is luisteren op een laag niveau een goede manier om het minder irritant te laten worden, en zo kom ik soms in de betere 'mood', en dan is dat weer mooi meegenomen. :mrgreen:
....................

+1
Plaats reactie