Dik kleed

Over mods aan je luisteromgeving

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Dik kleed

Bericht door grimoire »

Onlangs hebben we een dik (deels wol) hoogpolig vloekkleed gekocht voor de zithoek, verder is het een laminaat vloer. WAT EEN VERSCHIL!

Het hele geluidsbeeld is veel beter in balans. Hoog is veel zuiverder en het laag lijkt ook strakker. Plaatsing mooier. Ik had zon groot verschil niet verwacht maar kan het iedereen aanraden.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Dik kleed

Bericht door ds23man »

Welkom in de wereld van de akoestiek, 95% is de ruimte en 5% de luidspreker.................
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Dik kleed

Bericht door grimoire »

Zeker! in mn home studio heb ik ook breedband absorptie panelen gebouwd maar voor de woonkamer ging dat m niet worden. Verder niet meer over nagedacht maar blij dat ik dit nu weer (her)ontdekt heb :D
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Dik kleed

Bericht door bas focal m180 »

reflexies :twisted:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Dik kleed

Bericht door ds23man »

bas focal m180 schreef:
reflexies :twisted:
Inderdaad, en waarom zou je die ook nog eens aan de achterkant toevoegen..... :twisted:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Dik kleed

Bericht door bas focal m180 »

ds23man schreef:
bas focal m180 schreef:
reflexies :twisted:
Inderdaad, en waarom zou je die ook nog eens aan de achterkant toevoegen..... :twisted:
Om kast kleuring te vermijden :mrgreen:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Dik kleed

Bericht door rikpost »

ds23man schreef:
Welkom in de wereld van de akoestiek, 95% is de ruimte en 5% de luidspreker.................
5% :think: :rofl:
Waar doe ik het allemaal voor ,ik ga Bose kopen en tapijt tegen mijn muur spijkeren :mrgreen:
richard38
Berichten: 25
Lid geworden op: za 04 apr 2015, 15:30
Locatie: delft

Re: Dik kleed

Bericht door richard38 »

Dit is een item, waar ik zoveel echte hifi winkels over mail. Ze moeten eerst meteen in het huis en daarop een systeem samen .
Alleen tegen de muur in de breedte is nooit goed, dus hoort de verkoper te zeggen wat er gedaan moet worden en inderdaad kleden en schilderijen, kunnen perfect werken. Maar de verkoper is niet dom en zet er een dsp tussen , als men geen consessies wilt doen .

De consument hoort zich ook in te lezen natuurlijk; Je hoort in een lege ruimte de echo vanzelf en een vierkant valt af..... Dat is wiskunde en daar kan het niet bij, helaas is het wiskundepeil door de kant en klare programma's flink gedaald ,of er nooit geweest.
Maar jullie zien ook zooo vaak hifi opstellingen , welke niet kunnen neem ik aan. En dan bedoel ik geen platenspelere van 2000euro, maar 15000euro, vaak gebruikt voor de show.
Alleen ze presteren als een prro-ject xpression van 1000euro , van eigenwijze mensen en onvakkunig personeel.

Gr. Richard
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Dik kleed

Bericht door pappaleo »

rikpost schreef:
ds23man schreef:
Welkom in de wereld van de akoestiek, 95% is de ruimte en 5% de luidspreker.................
5% :think: :rofl:
Waar doe ik het allemaal voor ,ik ga Bose kopen en tapijt tegen mijn muur spijkeren :mrgreen:
Deze had ik even gemist.

Waarom nu juist Bose, Rik? Bose zweert bij reflecties (hier hoor je het ook :lol: ).
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Dik kleed

Bericht door rikpost »

pappaleo schreef:
rikpost schreef:
ds23man schreef:
Welkom in de wereld van de akoestiek, 95% is de ruimte en 5% de luidspreker.................
5% :think: :rofl:
Waar doe ik het allemaal voor ,ik ga Bose kopen en tapijt tegen mijn muur spijkeren :mrgreen:
Deze had ik even gemist.

Waarom nu juist Bose, Rik? Bose zweert bij reflecties (hier hoor je het ook :lol: ).
Verrek dat is waar ook natuurlijk ](*,)
Jamesblond
Berichten: 791
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
Locatie: Arnhem

Re: Dik kleed

Bericht door Jamesblond »

Bestaat er ook zoiets als een paneel oid om afstraling van de achterkant van een speaker te absorberen of op te breken? Liefst met een redelijke WAF.

Ik zou denken aan pritex oid in een frame met een mooi doekje ervoor. Maar of dat zin heeft..?
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Dik kleed

Bericht door markbakk »

Jazeker. Kijk maar eens in de Akoestiekwinkel of op vergelijkbare plekken. Als je kans ziet: bouw een breedbandabsorber van de BBC. Dat kan met minerale wol, maar ook met Pritex of Akotherm.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Dik kleed

Bericht door rikpost »

Gebruikersavatar
rodi
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 20:39

Re: Dik kleed

Bericht door rodi »

Mijn woonkamer heeft spachtelputz wanden, stenen vloer. De enige demping komt van een stoffen bankstel en vitrage langs één muur. Ik wil net voor de luisterplaats een kleed neer gaan leggen om de levendige akoestiek aan te pakken. Zal een kleed van 230 bij 160cm met polen van 17mm lang al enigzins effect hebben of moet ik daarvoor echt gaan voor ultrahoogpolig?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Dik kleed

Bericht door pappaleo »

Het zal er geen dode kamer van maken, maar het dempt zeker de galm die ontstaat bij een plavuizenvloer. Dat ga je gegarandeerd merken.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Dik kleed

Bericht door pappaleo »

Het zal er geen dode kamer van maken, maar het dempt zeker de galm die ontstaat bij een plavuizenvloer. Dat ga je gegarandeerd merken.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Dik kleed

Bericht door pappaleo »

Met stereo merk je dat zelfs 2 keer :rofl: :rofl: :rofl:
Plaats reactie