Dik kleed
Moderator: Beheerdersteam
Dik kleed
Onlangs hebben we een dik (deels wol) hoogpolig vloekkleed gekocht voor de zithoek, verder is het een laminaat vloer. WAT EEN VERSCHIL!
Het hele geluidsbeeld is veel beter in balans. Hoog is veel zuiverder en het laag lijkt ook strakker. Plaatsing mooier. Ik had zon groot verschil niet verwacht maar kan het iedereen aanraden.
Het hele geluidsbeeld is veel beter in balans. Hoog is veel zuiverder en het laag lijkt ook strakker. Plaatsing mooier. Ik had zon groot verschil niet verwacht maar kan het iedereen aanraden.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Dik kleed
Welkom in de wereld van de akoestiek, 95% is de ruimte en 5% de luidspreker.................
Re: Dik kleed
Zeker! in mn home studio heb ik ook breedband absorptie panelen gebouwd maar voor de woonkamer ging dat m niet worden. Verder niet meer over nagedacht maar blij dat ik dit nu weer (her)ontdekt heb 
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Dik kleed
Inderdaad, en waarom zou je die ook nog eens aan de achterkant toevoegen.....bas focal m180 schreef:reflexies
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Dik kleed
Om kast kleuring te vermijdends23man schreef:Inderdaad, en waarom zou je die ook nog eens aan de achterkant toevoegen.....bas focal m180 schreef:reflexies
Re: Dik kleed
5%ds23man schreef:Welkom in de wereld van de akoestiek, 95% is de ruimte en 5% de luidspreker.................
Waar doe ik het allemaal voor ,ik ga Bose kopen en tapijt tegen mijn muur spijkeren
Re: Dik kleed
Dit is een item, waar ik zoveel echte hifi winkels over mail. Ze moeten eerst meteen in het huis en daarop een systeem samen .
Alleen tegen de muur in de breedte is nooit goed, dus hoort de verkoper te zeggen wat er gedaan moet worden en inderdaad kleden en schilderijen, kunnen perfect werken. Maar de verkoper is niet dom en zet er een dsp tussen , als men geen consessies wilt doen .
De consument hoort zich ook in te lezen natuurlijk; Je hoort in een lege ruimte de echo vanzelf en een vierkant valt af..... Dat is wiskunde en daar kan het niet bij, helaas is het wiskundepeil door de kant en klare programma's flink gedaald ,of er nooit geweest.
Maar jullie zien ook zooo vaak hifi opstellingen , welke niet kunnen neem ik aan. En dan bedoel ik geen platenspelere van 2000euro, maar 15000euro, vaak gebruikt voor de show.
Alleen ze presteren als een prro-ject xpression van 1000euro , van eigenwijze mensen en onvakkunig personeel.
Gr. Richard
Alleen tegen de muur in de breedte is nooit goed, dus hoort de verkoper te zeggen wat er gedaan moet worden en inderdaad kleden en schilderijen, kunnen perfect werken. Maar de verkoper is niet dom en zet er een dsp tussen , als men geen consessies wilt doen .
De consument hoort zich ook in te lezen natuurlijk; Je hoort in een lege ruimte de echo vanzelf en een vierkant valt af..... Dat is wiskunde en daar kan het niet bij, helaas is het wiskundepeil door de kant en klare programma's flink gedaald ,of er nooit geweest.
Maar jullie zien ook zooo vaak hifi opstellingen , welke niet kunnen neem ik aan. En dan bedoel ik geen platenspelere van 2000euro, maar 15000euro, vaak gebruikt voor de show.
Alleen ze presteren als een prro-ject xpression van 1000euro , van eigenwijze mensen en onvakkunig personeel.
Gr. Richard
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Dik kleed
Deze had ik even gemist.rikpost schreef:5%ds23man schreef:Welkom in de wereld van de akoestiek, 95% is de ruimte en 5% de luidspreker.................![]()
Waar doe ik het allemaal voor ,ik ga Bose kopen en tapijt tegen mijn muur spijkeren
Waarom nu juist Bose, Rik? Bose zweert bij reflecties (hier hoor je het ook
Re: Dik kleed
Verrek dat is waar ook natuurlijkpappaleo schreef:Deze had ik even gemist.rikpost schreef:5%ds23man schreef:Welkom in de wereld van de akoestiek, 95% is de ruimte en 5% de luidspreker.................![]()
Waar doe ik het allemaal voor ,ik ga Bose kopen en tapijt tegen mijn muur spijkeren
Waarom nu juist Bose, Rik? Bose zweert bij reflecties (hier hoor je het ook).
-
Jamesblond
- Berichten: 791
- Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
- Locatie: Arnhem
Re: Dik kleed
Bestaat er ook zoiets als een paneel oid om afstraling van de achterkant van een speaker te absorberen of op te breken? Liefst met een redelijke WAF.
Ik zou denken aan pritex oid in een frame met een mooi doekje ervoor. Maar of dat zin heeft..?
Ik zou denken aan pritex oid in een frame met een mooi doekje ervoor. Maar of dat zin heeft..?
Re: Dik kleed
Mijn woonkamer heeft spachtelputz wanden, stenen vloer. De enige demping komt van een stoffen bankstel en vitrage langs één muur. Ik wil net voor de luisterplaats een kleed neer gaan leggen om de levendige akoestiek aan te pakken. Zal een kleed van 230 bij 160cm met polen van 17mm lang al enigzins effect hebben of moet ik daarvoor echt gaan voor ultrahoogpolig?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Dik kleed
Het zal er geen dode kamer van maken, maar het dempt zeker de galm die ontstaat bij een plavuizenvloer. Dat ga je gegarandeerd merken.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Dik kleed
Het zal er geen dode kamer van maken, maar het dempt zeker de galm die ontstaat bij een plavuizenvloer. Dat ga je gegarandeerd merken.
