Ladder +++ (Soekris Dam 1021 R-2R)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
Bassie1956
- Ook commercieel actief
- Berichten: 75
- Lid geworden op: di 16 nov 2010, 18:34
Re: Ladder +++
Getallen zeggen wel iets maar niet alles, uiteindelijk gaat het erom hoe het uiteindelijk klinkt, en als dan de Ladderdac van Cock er in een blind test met ca. 20 luisteraars er met een score van 100% uitgepikt wordt zegt dat wel iets, of de Soekris Dac die score ook haalt weet ik natuurlijk (nog) niet.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Ladder +++
ik zie wel die rits pieken, maar die zitten toch allemaal op -100dB?ds23man schreef:gugi100 schreef:ds23man ik wordt niet gehinderd door enige kennis.... Maar je vergelijkt een plot met -20 dB 5 kHz (dlcp) met een plot -0.9 dB (!) 1 kHz (soekris ladder). Volgens mij geldt dan iets van appelen en peren....ds23man schreef:Een gigantische bende even en oneven harmonische vervorming.
Als vergelijking de Hypex DLCP en dan ook nog via de AD converter:
Gr GJ
Dan heb je eerste zin niet goed gelezen. De DLCP heeft slechts een vervormingspiekje bij de eerste harmonische. De Soekris een hele rits even en oneven. Die zie je ook terug in de -60db meting. Heeft niets met de uitsturing te maken maar wel met de non lineariteit van de ladder.
THD wordt gerapporteerd op 0.006%...
minder is altijd beter natuurlijk, maar dit lijkt me toch al vrij laag?
-
Bassie1956
- Ook commercieel actief
- Berichten: 75
- Lid geworden op: di 16 nov 2010, 18:34
Re: Ladder +++
Perfecte reproductie van geluid klinkt niet noodzakelijker wijze beter dan een imperfecte reproductie. Als dat wel zo zou zijn, zouden we niet zoveel van Vinyl en buizen houden! 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ladder +++
Klopt, alleen hebben die een iets andere vervormingsspectrum. Maar goed, wat heb je aan een ruisvloer van -130db als de vervormingsproducten daar ruim boven liggen.Bassie1956 schreef:Perfecte reproductie van geluid klinkt niet noodzakelijker wijze beter dan een imperfecte reproductie. Als dat wel zo zou zijn, zouden we niet zoveel van Vinyl en buizen houden!
Re: Ladder +++
Als ik het plaatje welke Hans op pagina 3 postte nog eens bekijk dan vind ik het niet uit de pas lopen.
Co
Co
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Ladder +++
Ja lekker, als je een testtoon gebruikt van 11khz en het plaatje laat doorlopen tot 19khz zie je uiteraard niets...
Re: Ladder +++
20khz dan toch nog.
Maar dat geld voor de beide andere ook. En dan valt vooral de Buffalo tegen tov. de andere twee.
Co
Co
Re: Ladder +++
Zou me verbazen als dat geluidskaartje van Soekris (EMU404) werkelijk straffeloos op 0,9dB van fullscale ingestuurd kan worden...
Dit soort kaartjes moet vrijwel altijd een eindje van max vandaan blijven, voor lage vervorming. Ik vind -100dB hier nog knap van het kaartje, moet ik zeggen...
Volgens mij zie je vooral het verschil tussen AudioPrecision meetspul (Hypex), en Arta+prosumerspul (Soekris)...
En niet perse het verschil tussen de DACs op zich. edit. nog even netjes de bron vermelden : http://www.diyaudio.com/forums/digital- ... ost2963479
Dit soort kaartjes moet vrijwel altijd een eindje van max vandaan blijven, voor lage vervorming. Ik vind -100dB hier nog knap van het kaartje, moet ik zeggen...
Volgens mij zie je vooral het verschil tussen AudioPrecision meetspul (Hypex), en Arta+prosumerspul (Soekris)...
En niet perse het verschil tussen de DACs op zich. edit. nog even netjes de bron vermelden : http://www.diyaudio.com/forums/digital- ... ost2963479
Laatst gewijzigd door MarcoSQ op do 23 apr 2015, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ladder +++
Lelijk, wie? Ik? Innerlijk of uiterlijk?ds23man schreef:Ja, we laten je lelijke kant maar niet zien!![]()
Co, uiterst harmonieus.
Re: Ladder +++
Ik moet de aansluiting nog gaan maken, maar dit filter lijkt mij zeer interessant.
http://www.diyaudio.com/forums/digital- ... ost4224400
http://www.diyaudio.com/forums/digital- ... ost4224400
Re: Ladder +++
Ik ben benieuwd welke kleur we binnen krijgen.
Domenico stuurt de invoice via Paypal. Ik ga zo maar eens een kabeltje halen, en zien of we een koppeling kunnen krijgen/maken met de Soekris.
Domenico stuurt de invoice via Paypal. Ik ga zo maar eens een kabeltje halen, en zien of we een koppeling kunnen krijgen/maken met de Soekris.
Re: Ladder +++
We hoeven de ingewanden i.i.g. niet te zien. Al die vergane Chocomel.....cve schreef:Lelijk, wie? Ik? Innerlijk of uiterlijk?ds23man schreef:Ja, we laten je lelijke kant maar niet zien!![]()
Co, uiterst harmonieus.
Re: Ladder +++
Kon je dat niet aangeven dan?hannesie schreef:Ik ben benieuwd welke kleur we binnen krijgen.![]()
Re: Ladder +++
+1cve schreef:De groene klinkt beter. Weidser, opener en meer diepgang.
Coppervlakkig
Die rooie klinkt kermisachtig en die zwarte.... doods
Re: Ladder +++
Een blauwe zou nog beter moeten klinken. Hemels en luchtig. Maar dat weet ik alleen uit overlevering.Pjotr schreef:+1cve schreef:De groene klinkt beter. Weidser, opener en meer diepgang.
Coppervlakkig
Die rooie klinkt kermisachtig en die zwarte.... doods
Co, zweefteef pur sang
Re: Ladder +++
Ik merk het al, jullie hebben er verstand van.
Dat geeft dan wel een geruststellend gevoel, en kan ik weer rustig slapen.
Ik ga het kabeltje maar eens even gaan confectioneren.
Dan wel even dit, men geeft aan dat de SE uitgang aanmerkelijk beter klinkt.

Dat gaan we wel eens uitzoeken.
Dat geeft dan wel een geruststellend gevoel, en kan ik weer rustig slapen.
Ik ga het kabeltje maar eens even gaan confectioneren.
Dan wel even dit, men geeft aan dat de SE uitgang aanmerkelijk beter klinkt.
Dat gaan we wel eens uitzoeken.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Ladder +++
Als het beter meet is d'r iets fundamenteels mis met het ontwerp.hannesie schreef:Ik ben wel benieuwd hoe het meet na een betere voeding.
Re: Ladder +++
Dat hou je toch........SSassen schreef:Als het beter meet is d'r iets fundamenteels mis met het ontwerp.hannesie schreef:Ik ben wel benieuwd hoe het meet na een betere voeding.
