Het origineel trekt zo'n 300 Watt. ik mag er dus vanuit gaan dat je met 500 Watt wel snor zit.sander1238 schreef:Dat zou heel mooi zijn Aat. Kan als het te weinig is altijd een bijzoeken voor het andere kanaal.
Aleph 30 wordt aleph 5
Moderator: Beheerdersteam
Re: Aleph 30 wordt aleph 5
Jamaar, ik heb er nooit een gebouwdray5150 schreef:Waarom zou je ? We hebben Anne toch ?!meanman64 schreef:Heb je dit al voorgelegd op het DIYaudio forum?![]()
Eraan rekenen is wel zat, maar zo verveel ik me teminste niet
Anne
- sander1238
Wij zijn zo'n goede bezigheids therapieAh!buis schreef:[![]()
maar zo verveel ik me teminste niet![]()
Anne
Sander,kan je even checken of aan de onderkant die OPT jumper is gesoldeerd?
- sander1238
Dat is een goeie. Ga ik doen maar hiervoor moet hij toch een heel stuk uit elkaar.
Hier kan je lezen waarom ik dit vraag zie post 135 http://www.diyaudio.com/forums/pass-lab ... ut-14.html
- sander1238
Ik heb zowel sg als de gewone ground geprobeerd. Geeft geen verschil. Maar zal eens kijken of het erin zitmeanman64 schreef:Hier kan je lezen waarom ik dit vraag zie post 135 http://www.diyaudio.com/forums/pass-lab ... ut-14.html
Ik dacht wanneer je die grote weerstand plaatst je de OPT jumper niet kunt plaatsen kan er naast zitten natuurlijk.
Om ook even mee te doen met het 30 probleem
Gebruik je de + en - ingang (balans) of de +in met de -in aan massa.
En is C11 wel in orde ?
Anne
Gebruik je de + en - ingang (balans) of de +in met de -in aan massa.
En is C11 wel in orde ?
Anne
- sander1238
Ik gebruik m niet gebalanceerd. C11 weet ik niet. Weet wel dat links en rechts precies hetzelfde doen.
Sander,waar heb je de signal ground aan vast gemaakt?
- Bijlagen
-
- Sander A30.JPG (30.71 KiB) 340 keer bekeken
Dus met de -in aan massa ?sander1238 schreef:Ik gebruik m niet gebalanceerd. C11 weet ik niet. Weet wel dat links en rechts precies hetzelfde doen.
Als C11 te klein is werkt dat daar als een laag-op filter.En er staat geen =spanning op, niet ideaal voor een elco.
Je zou 's kunnen zien wat zoiets erin doet http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... ctId=15867
Anne
- sander1238
C11 zou volgens schema 220uf zijn. Kan het zoals het gemonteerd zit niet zien maar meen mij wel te herinneren dat dat klopt. Maar zou 220uf dan te klein zijn of zit het probleem zich in het feit dat er een elco in zit
. De link naar dick best geeft een cap van 10 uf aan????
Het moet werken met de componenten die erop zitten .Ga even naar DIYaudio en Hanzwillem zal mss wel reageren.Is het zo aangesloten?
- sander1238
Ja zo zit het aangesloten. Maar wat zou dat te maken kunnen hebben met mijn probleem. Het is wat velen zeggen. Het ontwerp is al vele malen gemaakt. Met dezelfde onderdelen. Het blijft vreemd dat beide kanalen hetzelfde probleem hebben.
Heb je die jumper aan - IN ook
Ik blijf van mening dat je het in die richting moet zoeken.Kijk op Diyaudio en contacteer Hanzwillem.Hij kan je zeker verder helpen zeker qua welke input connectie gebruiken
Ik blijf van mening dat je het in die richting moet zoeken.Kijk op Diyaudio en contacteer Hanzwillem.Hij kan je zeker verder helpen zeker qua welke input connectie gebruiken
Klopt 10µF is zat daar.En ja, mogelijk stelt de capaciteit van de elco's niks meer voor (uitgedroogd bijv.).Als daar bijv. 100nF zou zitten dan gaat het laag vanaf 150Hz en lager met 6dB/oktaaf sterker.sander1238 schreef:C11 zou volgens schema 220uf zijn. Kan het zoals het gemonteerd zit niet zien maar meen mij wel te herinneren dat dat klopt. Maar zou 220uf dan te klein zijn of zit het probleem zich in het feit dat er een elco in zit
Met 10µF is dat pas onder 1,5Hz, laag genoeg.
Anne
- sander1238
Het wordt daar toch niet warm????Ah!buis schreef:[.En ja, mogelijk stelt de capaciteit van de elco's niks meer voor (uitgedroogd bijv.)
Vergeet 't verhaal van die C11 maar, klopt niet
Zo'n RC haalt het laag wel op maar niet in een tegenkoppeling zoals hier.Wat door elkaar gehaald vermoedelijk doordat het ook aan een ingang hangt
.
Anne
Zo'n RC haalt het laag wel op maar niet in een tegenkoppeling zoals hier.Wat door elkaar gehaald vermoedelijk doordat het ook aan een ingang hangt
Anne