Aleph 30 wordt aleph 5

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Aleph 30 wordt aleph 5

Bericht door ray5150 »

sander1238 schreef:
Dat zou heel mooi zijn Aat. Kan als het te weinig is altijd een bijzoeken voor het andere kanaal.
Het origineel trekt zo'n 300 Watt. ik mag er dus vanuit gaan dat je met 500 Watt wel snor zit.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Aleph 30 wordt aleph 5

Bericht door Ah!buis »

ray5150 schreef:
meanman64 schreef:
Heb je dit al voorgelegd op het DIYaudio forum?
Waarom zou je ? We hebben Anne toch ?! :lol: :mrgreen:
Jamaar, ik heb er nooit een gebouwd :D
Eraan rekenen is wel zat, maar zo verveel ik me teminste niet 8)
Anne
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: Aleph 30 wordt aleph 5

Bericht door sander1238 »

Ah!buis schreef:
[ :D
maar zo verveel ik me teminste niet 8)
Anne
Wij zijn zo'n goede bezigheids therapie
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Aleph 30 wordt aleph 5

Bericht door meanman64 »

Sander,kan je even checken of aan de onderkant die OPT jumper is gesoldeerd?
Bijlagen
OPTjumper.jpg
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: Aleph 30 wordt aleph 5

Bericht door sander1238 »

Dat is een goeie. Ga ik doen maar hiervoor moet hij toch een heel stuk uit elkaar.
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Aleph 30 wordt aleph 5

Bericht door meanman64 »

Hier kan je lezen waarom ik dit vraag zie post 135 http://www.diyaudio.com/forums/pass-lab ... ut-14.html
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: Aleph 30 wordt aleph 5

Bericht door sander1238 »

meanman64 schreef:
Hier kan je lezen waarom ik dit vraag zie post 135 http://www.diyaudio.com/forums/pass-lab ... ut-14.html
Ik heb zowel sg als de gewone ground geprobeerd. Geeft geen verschil. Maar zal eens kijken of het erin zit
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Aleph 30 wordt aleph 5

Bericht door meanman64 »

Ik dacht wanneer je die grote weerstand plaatst je de OPT jumper niet kunt plaatsen kan er naast zitten natuurlijk.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Aleph 30 wordt aleph 5

Bericht door Ah!buis »

Om ook even mee te doen met het 30 probleem :sure:
Gebruik je de + en - ingang (balans) of de +in met de -in aan massa.
En is C11 wel in orde ?
Anne
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: Aleph 30 wordt aleph 5

Bericht door sander1238 »

Ik gebruik m niet gebalanceerd. C11 weet ik niet. Weet wel dat links en rechts precies hetzelfde doen.
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Aleph 30 wordt aleph 5

Bericht door meanman64 »

Sander,waar heb je de signal ground aan vast gemaakt?
Bijlagen
Sander A30.JPG
Sander A30.JPG (30.71 KiB) 338 keer bekeken
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Aleph 30 wordt aleph 5

Bericht door Ah!buis »

sander1238 schreef:
Ik gebruik m niet gebalanceerd. C11 weet ik niet. Weet wel dat links en rechts precies hetzelfde doen.
Dus met de -in aan massa ?
Als C11 te klein is werkt dat daar als een laag-op filter.En er staat geen =spanning op, niet ideaal voor een elco.
Je zou 's kunnen zien wat zoiets erin doet http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... ctId=15867
Anne
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: Aleph 30 wordt aleph 5

Bericht door sander1238 »

C11 zou volgens schema 220uf zijn. Kan het zoals het gemonteerd zit niet zien maar meen mij wel te herinneren dat dat klopt. Maar zou 220uf dan te klein zijn of zit het probleem zich in het feit dat er een elco in zit
. De link naar dick best geeft een cap van 10 uf aan???? 
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Aleph 30 wordt aleph 5

Bericht door meanman64 »

Het moet werken met de componenten die erop zitten .Ga even naar DIYaudio en Hanzwillem zal mss wel reageren.Is het zo aangesloten?
Bijlagen
aleph grounding2.jpg
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: Aleph 30 wordt aleph 5

Bericht door sander1238 »

Ja zo zit het aangesloten. Maar wat zou dat te maken kunnen hebben met mijn probleem. Het is wat velen zeggen. Het ontwerp is al vele malen gemaakt. Met dezelfde onderdelen. Het blijft vreemd dat beide kanalen hetzelfde probleem hebben.
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Aleph 30 wordt aleph 5

Bericht door meanman64 »

Heb je die jumper aan - IN ook
Ik blijf van mening dat je het in die richting moet zoeken.Kijk op Diyaudio en contacteer Hanzwillem.Hij kan je zeker verder helpen zeker qua welke input connectie gebruiken
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Aleph 30 wordt aleph 5

Bericht door Ah!buis »

sander1238 schreef:
C11 zou volgens schema 220uf zijn. Kan het zoals het gemonteerd zit niet zien maar meen mij wel te herinneren dat dat klopt. Maar zou 220uf dan te klein zijn of zit het probleem zich in het feit dat er een elco in zit
. De link naar dick best geeft een cap van 10 uf aan???? 
Klopt 10µF is zat daar.En ja, mogelijk stelt de capaciteit van de elco's niks meer voor (uitgedroogd bijv.).Als daar bijv. 100nF zou zitten dan gaat het laag vanaf 150Hz en lager met 6dB/oktaaf sterker.
Met 10µF is dat pas onder 1,5Hz, laag genoeg.
Anne
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: Aleph 30 wordt aleph 5

Bericht door sander1238 »

Ah!buis schreef:
[.En ja, mogelijk stelt de capaciteit van de elco's niks meer voor (uitgedroogd bijv.)
Het wordt daar toch niet warm????
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Aleph 30 wordt aleph 5

Bericht door Ah!buis »

Vergeet 't verhaal van die C11 maar, klopt niet :oops:
Zo'n RC haalt het laag wel op maar niet in een tegenkoppeling zoals hier.Wat door elkaar gehaald vermoedelijk doordat het ook aan een ingang hangt :sure: .
Anne
Plaats reactie