Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterker?
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Ik nomineer de laatste foto voor de zelfbouwfoto van het jaar verkiezing!
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Voor de voorversterker een printje gefabriekt........ 
Nog even wachten op een paar onderdelen.
Nog even wachten op een paar onderdelen.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Printje is klaar op de DN2540 Fets na ,die op een koelvlak komen.
Eigenlijk ben ik hier bezig met het deel 1 van dit drieluik,,en deel 2 en 3 zijn nog niet eens af
Maar goed dit is al vast klaar...........
Eigenlijk ben ik hier bezig met het deel 1 van dit drieluik,,en deel 2 en 3 zijn nog niet eens af
Maar goed dit is al vast klaar...........
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
M1 en M4 worden niet warm, koelen heeft geen zin.
Spiegeltje erbij ? Plaats genoeg
Anne
Spiegeltje erbij ? Plaats genoeg
Anne
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
M4 kan dus met een klein koellichaam?
Spiegeltje er bij,,,,, of ledje er onder...........................
Printje kan ik evt. nog doormidden zagen als ik niet uitkom met de ruimte
Spiegeltje er bij,,,,, of ledje er onder...........................
Printje kan ik evt. nog doormidden zagen als ik niet uitkom met de ruimte
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
M1 en M4 worden NIET warmdemocles schreef:M4 kan dus met een klein koellichaam?
Spiegeltje er bij,,,,, of ledje er onder...........................
Printje kan ik evt. nog doormidden zagen als ik niet uitkom met de ruimte
Ruimte tekort ?
Anne
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Oke,Oke,,,boodschap begrepen................ 
Dat ruimte tekort sloeg meer op de kast afmetingen van de voorversterker.
Voeding en die
Salas HV dingen moeten er ook in.
Dat ruimte tekort sloeg meer op de kast afmetingen van de voorversterker.
Voeding en die
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Natuurlijk wordt er ook gesoldeerd aan deel 2 ,de kathode weerstanden van de drivers zitten er in 
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Ik zou beslist geen 400 volt op een dn2540 zetten. Kun je beter vervangen door zijn broertje met een lang nummer die iets van 900 volt aankan
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Het schema hier komt niet overeen met dat van 13 aprildemocles schreef:Natuurlijk wordt er ook gesoldeerd aan deel 2 ,de kathode weerstanden van de drivers zitten er in
Was dat een grap ?
Anne
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Anne is er evt. een goede vervanging voor de DN2540 die meer kan hebben dan 400v .(drain to source breakdown voltage)
Het gaat hier over de driver. niet de voorversterker.
Het gaat hier over de driver. niet de voorversterker.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Beetje eigenaardig, zelfde probleem twee verschillende manieren.En dan zwaarste oplossing bij de lichtste trapdemocles schreef:Anne is er evt. een goede vervanging voor de DN2540 die meer kan hebben dan 400v .(drain to source breakdown voltage)
Het gaat hier over de driver. niet de voorversterker.
Maar goed, kan allemaal
De enige DN2540 die mogelijk even (bijna)400V te verduren krijgt is die boven de penthode, als nml. de 280V wat laat komt tov.de 400V voeding.Eenmaal in bedrijf nog maar 115V (400V min anodespanning penthode).
Er is wel een 500V type om moeilijk te doen (het nr. alleen al
Anne
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Is het misschien mogelijk gezien de schakeling de 400v later in te schakelen dan de 280v,of vertraagd te laten opkomen? of is dat geen goed idee! 
Of de trafo voor de 400v primaire een seconde later schakelen?
Of de gehele schakeling ombouwen naar zoiets als bij de Voorversterker?
Iemand een idee wat is wijs
Die andere Fet gebruiken,,ik weet het niet,, de pF karakteristieken zijn hoger als bij de DN2540
Of de trafo voor de 400v primaire een seconde later schakelen?
Of de gehele schakeling ombouwen naar zoiets als bij de Voorversterker?
Iemand een idee wat is wijs
Die andere Fet gebruiken,,ik weet het niet,, de pF karakteristieken zijn hoger als bij de DN2540
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Vandaag weer tijd voor de kleine dingen...........
Twee diode bruggen gemaakt voor de 400V en 280V afdelingen.
Twee diode bruggen gemaakt voor de 400V en 280V afdelingen.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Een stroombron met één of twee mosfet's helpt niks tegen hoge spanning,de onderste krijgt zo goed als niks en de bovenste de volle laag
Als de beide voedingdelen gelijk ingeschakeld worden is die 280V wel eerder op peil dan de 400V.
Anne
Als de beide voedingdelen gelijk ingeschakeld worden is die 280V wel eerder op peil dan de 400V.
Anne
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Bedankt Anne.
Dus vertraging voor de 400V heeft niet zo veel zin.
Scheelt weer onderdelen
Stom
Ik had het eigenlijk kunnen zien in de grafieken ,dat de 280V er net even eerder is,,,EN DAAR DENK JE NU PAS AAN!!! ,,,DEMOCLES
Na ja, weer wat bij geleerd
Dus vertraging voor de 400V heeft niet zo veel zin.
Scheelt weer onderdelen
Stom
Ik had het eigenlijk kunnen zien in de grafieken ,dat de 280V er net even eerder is,,,EN DAAR DENK JE NU PAS AAN!!! ,,,DEMOCLES
Na ja, weer wat bij geleerd
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Ondertussen een paar afstandsbusjes gemaakt en de diode bruggen in de kast geschroefd.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Ja kleine dingetjes vragen soms ook om correcties..............
Als ik de trafo voor de 400V voorzienig op de bovenplaat plaats,kwam ik er achter dat ik geen ruimte meer had voor de stekkerverbindingen op de diode brug.
Dan maar zo opgelost , met twee beugeltjes
Als ik de trafo voor de 400V voorzienig op de bovenplaat plaats,kwam ik er achter dat ik geen ruimte meer had voor de stekkerverbindingen op de diode brug.
Dan maar zo opgelost , met twee beugeltjes
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Kleine dingen............
De koppeling tussen de driver en de eindbuis wordt gevormd door een condensator ,een Russische K40Y PIO.
Maar waar plaats ik die dingen?...........
Zo dan............
De koppeling tussen de driver en de eindbuis wordt gevormd door een condensator ,een Russische K40Y PIO.
Maar waar plaats ik die dingen?...........
Zo dan............
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Was even bezig met het grote koelblok, wat op het midden van de bovenplaat komt.
Had de printjes die er op komen al gemaakt.
Alleen zijn er twee printjes te groot geworden.
Geen punt twee nieuwe ontworpen..........
Alleen had ik nog een vraag omtrent de wattage van de weerstanden rond M1 en M2.
Zijn 1W weerstanden voldoende?
Had de printjes die er op komen al gemaakt.
Alleen zijn er twee printjes te groot geworden.
Geen punt twee nieuwe ontworpen..........
Alleen had ik nog een vraag omtrent de wattage van de weerstanden rond M1 en M2.
Zijn 1W weerstanden voldoende?
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Alleen R7 1W , al de rest is 1/4W genoeg.democles schreef:Was even bezig met het grote koelblok, wat op het midden van de bovenplaat komt.
Had de printjes die er op komen al gemaakt.
Alleen zijn er twee printjes te groot geworden.![]()
Geen punt twee nieuwe ontworpen..........![]()
Alleen had ik nog een vraag omtrent de wattage van de weerstanden rond M1 en M2.
Zijn 1W weerstanden voldoende?
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Het nieuwe printontwerp een beetje bijgeschaafd.
Een stuk kleiner als het eerste ontwerp..........
En even bezig geweest met mijn favo hobby 3mm TAPPEN
Nee niet dit!
De twee gloei voedingen voor de drivers voorzien van een stevig hekwerk op het koelblok.
De te maken nieuwe printen komen daar ook bij op in het midden.
Een stuk kleiner als het eerste ontwerp..........
En even bezig geweest met mijn favo hobby 3mm TAPPEN
Nee niet dit!
De twee gloei voedingen voor de drivers voorzien van een stevig hekwerk op het koelblok.
De te maken nieuwe printen komen daar ook bij op in het midden.
