Begint al ergens op te lijken..............
Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterker?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Vandaag maar even wat op de motorkap geschroefd.
Begint al ergens op te lijken..............
Begint al ergens op te lijken..............
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Wat ZWART ! , ziet er zo wel wat minder groot uit
Nog een steun onder de motorkap ? Zoiets als bij een vleugel(piano) of een auto
.
Anne
Nog een steun onder de motorkap ? Zoiets als bij een vleugel(piano) of een auto
Anne
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Zowel bandnaam als albumnaam, dekt de lading volledig 
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Schokkend !Barry2001 schreef:Zowel bandnaam als albumnaam, dekt de lading volledig
Anne
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Vandaag de twee buisvoeten voor de feestverlichting gewisseld (OC3 buizen).
Die ik er in had zitten ,,verguld,,gaven te veel speling , als de buizen er in zaten.
Nu wordt de speling altijd wel kleiner als je er wat aan soldeerd,maar dit voelde als P.bakken staal en dan kan het beter gelijk verdwijnen.
Of me maar aanwenen om enkel russiche buisvoeten te gebruiken,,past toch beter bij deze Tank.
Dan maar even in de bak grabbelen en wat steviger exemplaren geplaatst.........
Verder de RCA ingangen geplaatst,zo dicht mogelijk bij de drivers.
En een nieuwe print voor de luitspreker uitgangen gemaakt.
Kleine dingen dus............
Die ik er in had zitten ,,verguld,,gaven te veel speling , als de buizen er in zaten.
Nu wordt de speling altijd wel kleiner als je er wat aan soldeerd,maar dit voelde als P.bakken staal en dan kan het beter gelijk verdwijnen.
Of me maar aanwenen om enkel russiche buisvoeten te gebruiken,,past toch beter bij deze Tank.
Dan maar even in de bak grabbelen en wat steviger exemplaren geplaatst.........
Verder de RCA ingangen geplaatst,zo dicht mogelijk bij de drivers.
En een nieuwe print voor de luitspreker uitgangen gemaakt.
Kleine dingen dus............
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Vandaag even wat gaatjes gevuld op de bovenplaat
De gloei printen voor de GM70 en dito koelblokjes gemonteerd.
Vanwege de verticale ophanging,de printen extra verstevigd op het koelblok met een beugel.
Nu alleen het gat in het midden nog volmaken met de laatste koelblok,maar daar moeten nog enkele gaten geboord en getapt worden.
Tappen dus,mijn favoriete klus
De gloei printen voor de GM70 en dito koelblokjes gemonteerd.
Vanwege de verticale ophanging,de printen extra verstevigd op het koelblok met een beugel.
Nu alleen het gat in het midden nog volmaken met de laatste koelblok,maar daar moeten nog enkele gaten geboord en getapt worden.
Tappen dus,mijn favoriete klus
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Pas maar op !democles schreef:Tappen dus,mijn favoriete klus
Er is hier afgelopen week een (ex)tapper in 't kanaal gesprongen
Anne
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Vandaag de resterende printen in de kast geschroefd .
En een ,,kan ik er overal van onderen bij,, test, gedaan
Wel leuk zo,n hoge kast,
Kan waarschijnlijk bij het bedraden/meten zo op zijn kant staan.
En er komt nog +- 15Kg aan trafo,s op de bovenplaat

En een ,,kan ik er overal van onderen bij,, test, gedaan
Wel leuk zo,n hoge kast,
Kan waarschijnlijk bij het bedraden/meten zo op zijn kant staan.
En er komt nog +- 15Kg aan trafo,s op de bovenplaat
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Kijk, dit werkt gewoon handig, overal bij kunnen met bedraden/meten straks. Zit je niet zo te pielen als je een paar 100V DC moet meten
Als íe met de trafo's erop dreigt te kantelen maak je gewoon iets van een mal om 'm te ondersteunen. Nog mooier zou zijn als íe op de kop kan staan..
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Het lijkt echt een kijkje onder de motorkap op deze manier.

Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Ja daarom goed naar die auto tuning programma,s gekeken en alvast dit aangeschafthannesie schreef:Het lijkt echt een kijkje onder de motorkap op deze manier.![]()
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Niet nodig Peter, kom wel even met de John Deere langs om hem aan te trekken!

Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Met Shell in de olie, hopelijk is de tafel sterk genoeg, anders zometeen onder tafel
.
Anne
Anne
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Oke,genoeg politiek,dit is een opbouwend forum,geen ...........
Straks word mijn draadje zomaar verplaatst naar het aardbevings topic
Maar hij is goed Anne
Straks word mijn draadje zomaar verplaatst naar het aardbevings topic
Maar hij is goed Anne
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Mijn schoonpa had even tijd om het plaatje voor de speaker aansluitingen te verzinken in het hout.
Het wachten is nog op een bedrading bestelling uit Duitsland.
Kunnen we weer verder...........
Het wachten is nog op een bedrading bestelling uit Duitsland.
Kunnen we weer verder...........
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Wat hebben de Duitsers wat wij niet hebben?
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Barry2001 schreef:Vraag het aan je avatar
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Nee bedrading hebben we vast en zeker ook in NL.
Maar het was wel makkelijk een paar rolletjes mee te bestellen bij Tube Town,te samen met wat buisvoeten en LND150 Fets,voor de laatste versie van de ,,Siberian Pre,,..
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Maar even een printje hier voor ontworpen.(7x10cm)
C2 extern.
Scherm 2 en 3 van de 4P1L elk via 300 ohm weerstand aan de Anode leggen,buisvoet pen 4 en 3 naar 2 dus,zo staat de buis in Triode..........
Voor C1 gebruik ik een pio,maar gezien de lay-out, passen daar ook andere condensatoren gewoon gaatje bij boren ...........
Printschema bijgevoegd.
De bedrading is trouwens binnen..............
C2 extern.
Scherm 2 en 3 van de 4P1L elk via 300 ohm weerstand aan de Anode leggen,buisvoet pen 4 en 3 naar 2 dus,zo staat de buis in Triode..........
Voor C1 gebruik ik een pio,maar gezien de lay-out, passen daar ook andere condensatoren gewoon gaatje bij boren ...........
Printschema bijgevoegd.
De bedrading is trouwens binnen..............
- Bijlagen
-
- Siberian Pre 4.doc
- (434.5 KiB) 36 keer gedownload
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Eindelijk is het zo ver,de eerste touwtjes zitten er aan in de GM gloei voeding 
