Accutester gezocht
Moderator: Beheerdersteam
Re: Accutester gezocht
Barry had je dit nog gelezen?Kappa7 schreef:Vond hier nog een goede uitleg van de werking.
http://www.amt.nl/PageFiles/13644/001_2 ... plaats.pdf
Daar wordt toch aardig aangegeven hoe het werkt en wat je er voor nodig hebt.
Volgens mij zijn dit de testers die daar genoemd worden.
http://www.midtronics.com/shop/products ... iagnostics
Lijkt mij een behoorlijk gespecialiseerd bedrijf.
Re: Accutester gezocht
Heb hier genoeg ervaring mee, maar nu alleen FF tijd om kort te reageren.... Kom er wel op terug.
Midtronics zet wel een beetje de platina standaard wbt accu test technologie voor auto's.
Je moet goed onderscheiden wat je wil meten:
- koudstartstroom
- ampère uren (hoe lang houd de accu het leveren van een (in normering vooraf bepaalde stroom en omstandigheden) vol?
Het eerste is goed te testen .et een midtronics, bet tweede niet. Dan is een praktijktest het betrouwbaarst.
De koudstartstroom wordt tegenwoordig bepaald door het bepalen van de inwendige weerstand van de accu. Als ne die weet, de specificatie van de accu, volgens welke norm en de temperatuur voor compensatie dan kan je behoorlijk goed de koudstartstroom en "kwaliteit toestand" van de accu bepalen. En dan weet je vaak al genoeg...
Belangrijk punt is dat er vele verschillende accu's zijn waar de tester mee om moet kunnen vaan. Voor de prijs van een goede tester heb je misschien wel 5 accu's...
Midtronics zet wel een beetje de platina standaard wbt accu test technologie voor auto's.
Je moet goed onderscheiden wat je wil meten:
- koudstartstroom
- ampère uren (hoe lang houd de accu het leveren van een (in normering vooraf bepaalde stroom en omstandigheden) vol?
Het eerste is goed te testen .et een midtronics, bet tweede niet. Dan is een praktijktest het betrouwbaarst.
De koudstartstroom wordt tegenwoordig bepaald door het bepalen van de inwendige weerstand van de accu. Als ne die weet, de specificatie van de accu, volgens welke norm en de temperatuur voor compensatie dan kan je behoorlijk goed de koudstartstroom en "kwaliteit toestand" van de accu bepalen. En dan weet je vaak al genoeg...
Belangrijk punt is dat er vele verschillende accu's zijn waar de tester mee om moet kunnen vaan. Voor de prijs van een goede tester heb je misschien wel 5 accu's...
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Accutester gezocht
George en avdboom, kijk, nou komen we ergens. Ziet er interessant uit, even google geraadpleegd, je hebt de Midtronics PBT 100 / PBT Classic bv, die zie ik voor een EUR 170,-. Hier kun je dan niet capaciteit mee meten wat ik in eerste instantie wilde, maar dat hoeft ook niet: hij kan met een 'conductance' meet methode de toestand van de startaccu weergeven, wat ik zoek eigenlijk. Gepatenteerd en lijkt betrouwbaar.
Nu kom ik stomtoevallig a.s. woensdag in Nieuwerbrug waar ik een dergelijk apparaat gezien heb, ik zal ze eens vragen welke men daar gebruikt (professionele wereld).
avdboom, in welk opzicht heb jij er ervaring mee, ben jij werkzaam op dit gebied?
Edit: krijg er alleen nog niet een vinger achter voor welke accu's hij wel en niet geschikt is, ik zoek daar nog even naar.
Nu kom ik stomtoevallig a.s. woensdag in Nieuwerbrug waar ik een dergelijk apparaat gezien heb, ik zal ze eens vragen welke men daar gebruikt (professionele wereld).
avdboom, in welk opzicht heb jij er ervaring mee, ben jij werkzaam op dit gebied?
Edit: krijg er alleen nog niet een vinger achter voor welke accu's hij wel en niet geschikt is, ik zoek daar nog even naar.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Accutester gezocht
Hij heeft me een pb gestuurd, klopt inderdaad, juiste man op de juiste plekray5150 schreef:avdboom werkt bij de wegenwacht, als ik het juist heb.
