Totdat je het zat bent en je de waarde op het kartonnetje schrijft.
??? Bij mij zitten er helemaal geen kartonnetjes aan weerstanden Gewoon 2 draadjes...
Overigens die weerstanden op een banderol is ook niet alles. Na een tijdje is de lijm verdroogt en ligt nog alles door elkaar. Kun je toch het beste apart per waarde in een zakje stoppen (met eventueel de waarde er op geschreven).
Ik noem dat plakband, geen karton Maar na een paar jaar zit dat plakband er echt niet meer zo aan (meestal verdroogt) en liggen de weerstanden los als je ze niet in plastic zakjes stopt.
Tja...,
De lijm van de tape begint te verdrogen en zit muurvast op het aluminium frontje, terwijl de linnen bovenlaag loslaat en de blauwe LED me weer verblindend tegemoet schijnt.
Gelukkig heb ik inmiddels een assortiment weerstanden en ligt de versterker weer open, de 6K8 vervangen door 10K was geen noemenswaardige verbetering, zelfs 20K was nog blaartrekkend fel.
Onder het motto: 'nu ben ik het zat', heb ik de Edding ter hand genomen en de voorzijde van de LED zwart gemaakt; er schijnt nu nog minimaal blauw licht naar buiten.
Mocht dat op den duur vervagen dan doop ik de LED in de verf.
Het losweken van de lijmlaag was meer werk dan de LED blinderen...
Ja, soms kun je ook te lang wachten met de "definitieve" reparatie
Niet dat het hier beter gaat hoor, over de blauwe led van de pc zit al jaren een stuk hansaplast....
Ik heb hier ook zoiets bij de hand. De PSU van mn holten-amp heeft een sms-led dat knippert als hij 'niets staat te doen'. Als ik de amp inschakel dan gaat t led uit. Nu is dat ding zo fel dat in een donkere kamer de hoek waar de amp staat op een smurfen-disco lijkt...