Project 05: Filter Less Fits
Moderator: Beheerdersteam
-
wouter
- Ook commercieel actief
Re: Project 05: Filter Less Fits
Tja, voor die prijs? Dacht dat het een foutje was toen Rumoh destijds die lijsten presenteerde. In Duitsland kost die 29,- zag ik.
Maar de aurasound nt1 wil ik ook nog aan de tand voelen...
Maar de aurasound nt1 wil ik ook nog aan de tand voelen...
Flinke kier tussen membraan en frontplaat in ieder geval... ziet er niet heel netjes uit.
- pappaleo
- Contacteer:
Dat moet je in verhouding zien, de diameter van de frontplaat is 66mm.Walt schreef:Flinke kier tussen membraan en frontplaat in ieder geval... ziet er niet heel netjes uit.
Nogmaals: alles is Chinese meuk. De Dayton tweeters in de Mission Impossible en volgens mij ook de 'Engelse' Mission units.ds23man schreef:Chinese meuk dus..........
-
wouter
- Ook commercieel actief
Mooi zeg, een fraaie overgang van rolrand naar schuine flens. Beetje schaduw op het tegenoverliggende deel en blijkbaar meteen vergeten naar het zijaanzicht te kijken Walt?
Ik heb alleen de 8 ohm besteld, scheelt in de condensator grootte
Ik heb alleen de 8 ohm besteld, scheelt in de condensator grootte
Ha Wouter, wat balen van de meetsetup zeg.
Maar misschien ook wel fijn om gedag te kunnen zeggen tegen ATB Pro.
Arta is wat mij betreft een uitstekende keuze.
Geen gedoe met usb dongle, controle over wat je meet en updates zijn gratis.
Ook bied het veel meer mogelijkheden dan ATB, o.a. het maken van directivity plaatjes
!
80 euro lijkt misschien veel, maar is echt een symbolisch bedrag voor wat het bied.
Voor filter software is SW een hele mooie keuze, maar ook wel lastig om mee te werken.
Het heeft mij i.i.g. best wat tijd gekost om het onder de knie te krijgen.
Maar dat had ook te maken met het ontwikkelen van een bepaalde workflow/structuur.
Als je over een schouder mee kan kijken ben je in een paar dagen wel wegwijs denk ik.
Anders is er ook Boxsim als opstapje eventueel.
Btw, ik vind de Peerless DX20 er veelbelovend uitzien!
Het nieuwe kleine (hoorn geladen) broertje van de DX25? Dome materiaal is zo ver ik kan zien hetzelfde.
Ook best zeldzaam dat het in 8 ohm te verkrijgen is, dat zie je eigenlijk niet bij budget tweeters.
Misschien ga ik ook wel een paartje bestellen, voor €12.40/st kan ik het niet laten
Maar misschien ook wel fijn om gedag te kunnen zeggen tegen ATB Pro.
Arta is wat mij betreft een uitstekende keuze.
Geen gedoe met usb dongle, controle over wat je meet en updates zijn gratis.
Ook bied het veel meer mogelijkheden dan ATB, o.a. het maken van directivity plaatjes
80 euro lijkt misschien veel, maar is echt een symbolisch bedrag voor wat het bied.
Voor filter software is SW een hele mooie keuze, maar ook wel lastig om mee te werken.
Het heeft mij i.i.g. best wat tijd gekost om het onder de knie te krijgen.
Maar dat had ook te maken met het ontwikkelen van een bepaalde workflow/structuur.
Als je over een schouder mee kan kijken ben je in een paar dagen wel wegwijs denk ik.
Anders is er ook Boxsim als opstapje eventueel.
Btw, ik vind de Peerless DX20 er veelbelovend uitzien!
Het nieuwe kleine (hoorn geladen) broertje van de DX25? Dome materiaal is zo ver ik kan zien hetzelfde.
Ook best zeldzaam dat het in 8 ohm te verkrijgen is, dat zie je eigenlijk niet bij budget tweeters.
Misschien ga ik ook wel een paartje bestellen, voor €12.40/st kan ik het niet laten
- pappaleo
- Contacteer:
Prachtig, straks hebben alle wedstrijdspeakers de DX20 als tweeter. 
Als je hem onder de lamp bekijkt kan je inderdaad zien dat er geen spleet tussen frontplaat en buitenzijde rolrand zit. Het is gewoon schaduw op een miniem stukje rechtopstaand materiaal. Het hoorntje begint gewoon pas ter hoogte van de bovenzijde van de rolrand (ca 0,5mm).
Als je hem onder de lamp bekijkt kan je inderdaad zien dat er geen spleet tussen frontplaat en buitenzijde rolrand zit. Het is gewoon schaduw op een miniem stukje rechtopstaand materiaal. Het hoorntje begint gewoon pas ter hoogte van de bovenzijde van de rolrand (ca 0,5mm).
Met dit plotje uit de K+T Aug/Sept was het voor mij een mogelijke optie, lijkt niet verkeerd, maar nog niet beluisterd.
-
wouter
- Ook commercieel actief
Beetje wat ze hier hebben met de Vifa H26 : http://www.donhighend.de/?page_id=2387
Het is in ieder geval een fraaie tweeter, en bizar goedkoop in NL. Zal misschien tijdelijk zijn...
Hier in een hoogwaardig ontwerpje: http://www.quint-audio.com/qaudio/files ... a_rear.pdf
Omdat bij mij een heel hoge overnamefrequentie in de planning staat is dit ook mogelijk. Bijvl de NT1, en met een fs van 2kHz niet voor iedereen bruikbaar
http://www.quint-audio.com/qaudio/index ... 25&clang=0
Deze prijzen liggen al een poosje op dit niveau. Dayton is met de prijs van bijv. de ND20FB verdrievoudigd, waardoor ik dat merk niet zo handig meer vindt. De Aurasounds zouden verbeterde versies van het(zelfde) concept van Dayton zijn, http://www.europe-audio.com/Product.asp?Product_ID=7644
Het is in ieder geval een fraaie tweeter, en bizar goedkoop in NL. Zal misschien tijdelijk zijn...
Hier in een hoogwaardig ontwerpje: http://www.quint-audio.com/qaudio/files ... a_rear.pdf
Omdat bij mij een heel hoge overnamefrequentie in de planning staat is dit ook mogelijk. Bijvl de NT1, en met een fs van 2kHz niet voor iedereen bruikbaar
http://www.quint-audio.com/qaudio/index ... 25&clang=0
Deze prijzen liggen al een poosje op dit niveau. Dayton is met de prijs van bijv. de ND20FB verdrievoudigd, waardoor ik dat merk niet zo handig meer vindt. De Aurasounds zouden verbeterde versies van het(zelfde) concept van Dayton zijn, http://www.europe-audio.com/Product.asp?Product_ID=7644
-
wouter
- Ook commercieel actief
Kleine "teaser", sinds vandaag weer activiteit hier...
Onderzocht wordt: SS mid of SS woofer...
Edit: aangezien ik binnenkort weer kan meten en simuleren en we bijna een jaar verder zijn moet ik er maar even vaart achter zetten.
Ik had nog wat Filter Less Fits ideeen, behalve het tangband concept met een filterloze midwoofer. Omdat ik totaal niet tevreden was met het geluid uit de tangband prototypes heb ik plan B ook maar als prototype uitgewerkt: een 3-weg... met mogelijk een Scan-Speak driver.
Het is uiteraard zeer de vraag of het gaat lukken met een Scan-Speak luidspreker, aangezien er heel weinig geld over is voor filtering. De andere mogelijkheden waren een laag ingezette 2-weg, bijna F.A.S.T. en een 3-weg met de Tangband W4-655C en de Gradient AX-8. Maar eerst ga ik eens kijken hoe goed mijn huidige plannen het doen:
2,5-weg met TB W5-704D en een nader te bepalen tweeter (eerste keus, krijgt nog 1 laatste kans)
3-weg met Gradient W218-8 + Scan-Speak 10F + Peerless DX20 3-weg met Scan-Speak 22W8534 + Peerless TC9 + Peerless DX20
Actieplan:
ARTA setup onder de knie krijgen
SWS (speakerworkshop) uitproberen, anders via Boxsim verder werken
Behringer DCX laten repareren/vervangen en in combinatie met mijn NAD C916 6 ch versterker een actieve 3-weg filtering uitproberen, voor beide 3-weg concepten.
Passieve filtering voor beide 3-weg concepten.
Bepalen welk concept het meeste potentie heeft... Niet tevreden?! Terug naar de tekentafel en plan C, D en E gereedmaken
Onderzocht wordt: SS mid of SS woofer...
Edit: aangezien ik binnenkort weer kan meten en simuleren en we bijna een jaar verder zijn moet ik er maar even vaart achter zetten.
Ik had nog wat Filter Less Fits ideeen, behalve het tangband concept met een filterloze midwoofer. Omdat ik totaal niet tevreden was met het geluid uit de tangband prototypes heb ik plan B ook maar als prototype uitgewerkt: een 3-weg... met mogelijk een Scan-Speak driver.
Het is uiteraard zeer de vraag of het gaat lukken met een Scan-Speak luidspreker, aangezien er heel weinig geld over is voor filtering. De andere mogelijkheden waren een laag ingezette 2-weg, bijna F.A.S.T. en een 3-weg met de Tangband W4-655C en de Gradient AX-8. Maar eerst ga ik eens kijken hoe goed mijn huidige plannen het doen:
2,5-weg met TB W5-704D en een nader te bepalen tweeter (eerste keus, krijgt nog 1 laatste kans)
3-weg met Gradient W218-8 + Scan-Speak 10F + Peerless DX20 3-weg met Scan-Speak 22W8534 + Peerless TC9 + Peerless DX20
Actieplan:
ARTA setup onder de knie krijgen
SWS (speakerworkshop) uitproberen, anders via Boxsim verder werken
Behringer DCX laten repareren/vervangen en in combinatie met mijn NAD C916 6 ch versterker een actieve 3-weg filtering uitproberen, voor beide 3-weg concepten.
Passieve filtering voor beide 3-weg concepten.
Bepalen welk concept het meeste potentie heeft... Niet tevreden?! Terug naar de tekentafel en plan C, D en E gereedmaken
Ok wouter ,
Aan je actielijst te zien heb je 2 maanden vrij nodig.
Maareh hoe gaat het met de arta metingen?
Ik heb net het arta meetkastje klaar dus ik ga er morgen nog eens voor zitten , alles opbouwen en eens kijken of ik wat impedantie metingen eruit kan krijgen.
Groeten Dennis
Aan je actielijst te zien heb je 2 maanden vrij nodig.
Maareh hoe gaat het met de arta metingen?
Ik heb net het arta meetkastje klaar dus ik ga er morgen nog eens voor zitten , alles opbouwen en eens kijken of ik wat impedantie metingen eruit kan krijgen.
Groeten Dennis
-
wouter
- Ook commercieel actief
Hopelijk kan ik deze week verder met arta, dus je bent me voor 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Hou nou eens op met die teasers, tis net of we naar een nachtuitzending van SBSex zitten te kijken.
Presenteer nou gewoon je concept en ga er eens mee aan de slag i.p.v. andermans concepten door te rekenen.
Presenteer nou gewoon je concept en ga er eens mee aan de slag i.p.v. andermans concepten door te rekenen.
Al 2 uur later en nog geen reply van Wouter, zou hij hout aan het halen zijn? 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Hij is al sinds 15:18 niet meer op het forum geweest. Zeker de roest van zijn zaag of frees aan het wegschuren..... 
-
wouter
- Ook commercieel actief
De caviapolitie houdt de wedstrijdpolitie bij de les
Wat Henkjan zegt, helaas zijn de omstandigheden niet bepaald gunstig hier om tot fysieke vooruitgang te komen. Bijdragen in de andere topics lukt wel.
Wat ik voor mijn operatie nog in elkaar gebatst had was voldoende om mee verder te werken, echter die TB units vind ik niet overtuigend (tot op heden zelfs teleurstellend). Inmiddels wel alle plan B units in huis, nieuwe meetspullen bij Rumoh aangeschaft en met hulp van Pappaleo zelfs de basis van Arta al een beetje onder de knie... Met de komende tijd en wat vrije dagen (voor zover dat kan met een kwakkelende gezondheid, een peuter en een baby en een drukke vrouw die naast de nieuwe baan ook nog studeert) ga ik proberen iets wedstrijdwaardigs neer te zetten (het is mega frustrerend dat het steeds maar niet gaat/ging...)
Gelukkig zijn snoekie en wally net zo benieuwd als ik