zelf htpc samen stellen
Moderator: Beheerdersteam
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: zelf htpc samen stellen
ook ik behoor tot de mensen die met een serieuze set toch met een HTPC met digitale uitgang spelen, ik zou niet anders meer willen, het totale gemak er van en dan nog eens met een betere weergave dan van alle cd spelers die ik ooit had dankzij de zeer goede dac's die ik er aan heb hangen.
Re: zelf htpc samen stellen
Pffff net 18 uur achter het stuur gezeten naar Les Menuires .
Wat een drama onderweg na Lyon niets dan ellende.
Wel bij aankomst gelijk ff de inlogcode van de wifi tbv het forum geritseld
Was overigens wel erg blij met mijn nieuwe composetje in de auto met zo'n eind rijden
Maar wat de htpc aangaat denk ik dat het inderdaad wel leuk is om met Hans wat vergeijkingen te maken.
Op alpha audio stellen ze ook dat een streamer op een hoger niveau speeld dan een htpc .
Maar niet hoe of en waarom
Voorwaar mijn hak op de tak bericht nu ik het terug lees .
Ik ben moe en ga pitten ,morgen ski'en
Wat een drama onderweg na Lyon niets dan ellende.
Wel bij aankomst gelijk ff de inlogcode van de wifi tbv het forum geritseld
Was overigens wel erg blij met mijn nieuwe composetje in de auto met zo'n eind rijden
Maar wat de htpc aangaat denk ik dat het inderdaad wel leuk is om met Hans wat vergeijkingen te maken.
Op alpha audio stellen ze ook dat een streamer op een hoger niveau speeld dan een htpc .
Maar niet hoe of en waarom
Voorwaar mijn hak op de tak bericht nu ik het terug lees .
Ik ben moe en ga pitten ,morgen ski'en
Re: zelf htpc samen stellen
Klopt en dan kan je maximaal tot 24/192 terwijl er tegenwoordig al weer data is die hoger gaat daar kan je dan geen gebruik van maken. Wat dat betreft is de Hiface erg mooi maar al weer wat verouderd. met de huidige generatie USB Dac's kan dat wel maar natuurlijk ook nog lang niet allemaal.jeroen_d schreef:Ik begrijp van kappa7 niet waarom je een usb dac moet gebruiken. Daar is juist die hiface voor, om met een normale dac te kunnen werken.
Re: zelf htpc samen stellen
Ben intussen afgestapt van het htpc idee .
De winst weegt niet op tegen de kosten .
Ik heb dus een BOTW voeding aangeschaft voor de Squeezebox Duet .
En ondanks dat ik digitaal uit ga denk ik dat het verschil duidelijk waarneembaar is
Voor het mooie zou ik nog wel een nasje moeten hebben .
Nu is de vraag welke volgens
http://www.wifimedia.eu/stronglogitech- ... r-i-3.html
Moet ik nog al een heftig ding hebben wil ik hogere resolutie bestanden af kunnen spelen .
Nu hoeft die 24/192 van mij niet perse ,dat trekt mijn dac overigens ook niet maar 24/96 zou wel leuk zijn.
Iemand hier ervaring mee
??
De winst weegt niet op tegen de kosten .
Ik heb dus een BOTW voeding aangeschaft voor de Squeezebox Duet .
En ondanks dat ik digitaal uit ga denk ik dat het verschil duidelijk waarneembaar is
Voor het mooie zou ik nog wel een nasje moeten hebben .
Nu is de vraag welke volgens
http://www.wifimedia.eu/stronglogitech- ... r-i-3.html
Moet ik nog al een heftig ding hebben wil ik hogere resolutie bestanden af kunnen spelen .
Nu hoeft die 24/192 van mij niet perse ,dat trekt mijn dac overigens ook niet maar 24/96 zou wel leuk zijn.
Iemand hier ervaring mee
Re: zelf htpc samen stellen
Qnap of synology allebei goed...weet niet hoeveel schijven je erin hebt. Stel dat je meerdere schijven erin wilt dan zou ik een hp microserver n54 overwegen, daarop kun je ook de synology software draaien. Zo'n hp micrososerver is dan wat voordeliger dan een nas, of je moet aan 1/2 bay voldoende hebben dan zou je bijv. voor een synology ds115j/ds215j kunnen gaan.
Ik heb zelf een sbtouch + botw en ga nu voor een pc met lineaire voeding en als software daphile. Met coax of optisch zou ik nu niet meer aan beginnen, via USB klinkt het beste.
http://www.computeraudiophile.com/section/c-p-s-489/
Ik heb zelf een sbtouch + botw en ga nu voor een pc met lineaire voeding en als software daphile. Met coax of optisch zou ik nu niet meer aan beginnen, via USB klinkt het beste.
http://www.computeraudiophile.com/section/c-p-s-489/
Re: zelf htpc samen stellen
Hoeveel muziek heb je, en/of wil je op de server/NAS zetten?
Des te meer op de schijf, des te groter je geheugen en snelheid van de hardware van de NAS van belang is.
Als het gaat om de speler, dan heb je echt aan een Raspberry zat aan vermogen, dat stelt niks voor voor zo een proces.
Mensen die daar over twijfelen hebben er of geen verstand van, en gaan dan onlogische eisen stellen, en verklaren het als beter, om hun onvoldoende kennis te camoufleren.
Ik kan hier zonder enig gestotter DSD afdraaien via USB met een Raspberry, en een goede NAS/Server.
Mijn aanbod staat nog gewoon, ben terug uit Albufeira.
Ik kan verschillende configuraties neerzetten.
@ Jeroen, ik heb dit apparaatje maar dan zonder kast er om.
Des te meer op de schijf, des te groter je geheugen en snelheid van de hardware van de NAS van belang is.
Als het gaat om de speler, dan heb je echt aan een Raspberry zat aan vermogen, dat stelt niks voor voor zo een proces.
Mensen die daar over twijfelen hebben er of geen verstand van, en gaan dan onlogische eisen stellen, en verklaren het als beter, om hun onvoldoende kennis te camoufleren.
Ik kan hier zonder enig gestotter DSD afdraaien via USB met een Raspberry, en een goede NAS/Server.
Mijn aanbod staat nog gewoon, ben terug uit Albufeira.
Ik kan verschillende configuraties neerzetten.
@ Jeroen, ik heb dit apparaatje maar dan zonder kast er om.
Re: zelf htpc samen stellen
Bij mij is usb de meest (ondergeschikte) .JeroenGRT schreef:Qnap of synology allebei goed...weet niet hoeveel schijven je erin hebt. Stel dat je meerdere schijven erin wilt dan zou ik een hp microserver n54 overwegen, daarop kun je ook de synology software draaien. Zo'n hp micrososerver is dan wat voordeliger dan een nas, of je moet aan 1/2 bay voldoende hebben dan zou je bijv. voor een synology ds115j/ds215j kunnen gaan.
Ik heb zelf een sbtouch + botw en ga nu voor een pc met lineaire voeding en als software daphile. Met coax of optisch zou ik nu niet meer aan beginnen, via USB klinkt het beste.
http://www.computeraudiophile.com/section/c-p-s-489/
Maar die Nasjes .....kunnen die ook de hogere resolutie bestanden aan????
Hoi Hans .hannesie schreef:Hoeveel muziek heb je, en/of wil je op de server/NAS zetten?<BR sab="834"><BR sab="835">Des te meer op de schijf, des te groter je geheugen en snelheid van de hardware van de NAS van belang is.<BR sab="836"><BR sab="837">Als het gaat om de speler, dan heb je echt aan een Raspberry zat aan vermogen, dat stelt niks voor voor zo een proces.<BR sab="838">Mensen die daar over twijfelen hebben er of geen verstand van, en gaan dan onlogische eisen stellen, en verklaren het als beter, om hun onvoldoende kennis te camoufleren.<BR sab="839"><BR sab="840">Ik kan hier zonder enig gestotter DSD afdraaien via USB met een Raspberry, en een goede NAS/Server.<BR sab="841"><BR sab="842">Mijn aanbod staat nog gewoon, ben terug uit Albufeira.<BR sab="843">Ik kan verschillende configuraties neerzetten.<BR sab="844"><BR sab="845">@ Jeroen, ik heb dit apparaatje maar dan zonder kast er om.
<BR sab="846">
Ik heb op dit moment iets van 1 terrabite denk ik maar ja als je meer opslag hebt kan dat ook makkelijk meer worden.
Verder vind ik de Squeezebox gewoon lekker werken vandaar dat ik daar mee wil blijven streamen.
Maar ik zou het best leuk vinden om wat te proberen als er verschil hoorbaar is ga ik misschien nog wel om
Re: zelf htpc samen stellen
Wat bedoel je met hoge resolutie bestanden? Als je de goedkoopste nieuwe nas koopt dan zal die al prima voldoen voor het streamen van muziek. De logitech software is ook erg goed, vandaar dat ik ook Daphile daarvoor gebruik. Als je de nas ook gaat gebruiken als downloadserver op een glasvezelverbinding, voor het uitpakken, streamen van films, series, etc dan gaat alles wat trager werken op de goedkopere en minder snelle nassen. Ik had een Qnap 1 bay instap model nas, welke het op zich erg goed deed totdat ik er meer dingen mee ging doen. Verder mooi apparaat.
@hannesie dan heb je een mooi pc-tje staan
@hannesie dan heb je een mooi pc-tje staan
Re: zelf htpc samen stellen
Ik had een linkje bij mijn vraag gezet .JeroenGRT schreef:Wat bedoel je met hoge resolutie bestanden? Als je de goedkoopste nieuwe nas koopt dan zal die al prima voldoen voor het streamen van muziek. De logitech software is ook erg goed, vandaar dat ik ook Daphile daarvoor gebruik. Als je de nas ook gaat gebruiken als downloadserver op een glasvezelverbinding, voor het uitpakken, streamen van films, series, etc dan gaat alles wat trager werken op de goedkopere en minder snelle nassen. Ik had een Qnap 1 bay instap model nas, welke het op zich erg goed deed totdat ik er meer dingen mee ging doen. Verder mooi apparaat.
@hannesie dan heb je een mooi pc-tje staan
Maar tot dusver neemt niemand de moeite het te lezen
Re: zelf htpc samen stellen
Sorry, geen ervaring hier. Ik gebruik geen nas maar heb een computer met LMS in de meterkast.
Re: zelf htpc samen stellen
meterkastFR_Aad schreef:Sorry, geen ervaring hier. Ik gebruik geen nas maar heb een computer met LMS in de meterkast.
Re: zelf htpc samen stellen
Zeker, ik heb er ook een Linux PC hangen. Een ITX bord in M350 kast met wandmontage: http://www.mini-box.com/M350-universal- ... -enclosure
QNAP heeft ook een leuk model NAS: https://www.qnap.com/i/en/product/model.php?II=147
QNAP heeft ook een leuk model NAS: https://www.qnap.com/i/en/product/model.php?II=147
Re: zelf htpc samen stellen
Ik heb een laptop in gebruik als Nas. Deze heeft kapot scherm en toetsenbord door ongeluk ongelukje met ranja door 1 van de kinderen . Draai met nas4free software .
Hij is supersnel (i5 processor 8gb geheugen ) en wordt gebruikt voor downloaden, streamen van films en muziek en als netwerk drive.
Software werkt uitstekend ,las, dat sqeezebox software ook te installeren is.
Voordeel van laptop is ook dat hij weinig verbruikt , heb gemeten , max 20w bij normaal gebruik .
Hij is supersnel (i5 processor 8gb geheugen ) en wordt gebruikt voor downloaden, streamen van films en muziek en als netwerk drive.
Software werkt uitstekend ,las, dat sqeezebox software ook te installeren is.
Voordeel van laptop is ook dat hij weinig verbruikt , heb gemeten , max 20w bij normaal gebruik .
Re: zelf htpc samen stellen
Ik gebruik een iMac die op Windows draait. Evt tags bijwerken, downloaden of andere zaken doe ik via remote desktop oa vanaf een iPad, Linux en Windows pc elders in huis. Of vanaf mijn werk
Re: zelf htpc samen stellen
Ik meen dat ik toch wel rekening hield met je "eisen".rikpost schreef:Ik had een linkje bij mijn vraag gezet .
Maar tot dusver neemt niemand de moeite het te lezen
Maar bedenk dat 24/96 wat jij max. naar je groundsound stuurt, en wat het het doet/reageert met 24/192 weet ik niet, kan zo maar afspelen.
Ik vermoed dat wanneer je b.v. Vortexbox zou gebruiken zoals ik dat kan doen, en dan met de laatste versie van LMS, dan kan het mogelijk zelfs goed functioneren met DSD, maar dan met de DoP = DSD over PCM, en ik heb al wel wat gehoord, misschien dat het kan lukken, het werkte ook bij de DSP van de Grimm LS1.
We gaan het proberen...!!!
Re: zelf htpc samen stellen
Mijn Mac luste geen Vortexbox dus daarom mijn huidige setup. Maar mijn vorige server was een Vortexbox. Werkte perfect!
