AMB-LCDuino pre-amp

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

Een hele poos geleden ben ik al aan dit project begonnen. Door allerlei omstandigheden heb ik er nauwelijks nog iets aan gedaan. Maar de zin, tijd en gelegenheid zijn er weer. Eerst maar eens laten zien hier waar ik tot nu toe gebleven ben. De basis van deze pre-amp is de door Sander Sassen ontworpen Prelude. Daar heb ik een eigen print voor ontworpen omdat het gebrek aan ingangen en de keuze voor een Dact-volumeregelaar niet helemaal handig zijn in de dagelijkse praktijk. Eerder heb ik de Prelude al eens gebouwd gecombineerd met een eigen versie van de Relaixed. Deze gebruik ik nog steeds tot volle tevredenheid. Toch heb ik dit keer niet voor de Relaixed gekozen maar voor AMB. Deze heeft meer programmeerbare in- en uitgangen, een volumeregeling met een bereik tot -127 en een display met meer info. En het is weer eens wat anders. :D
Wat voor eindversterker er aan moet komen? In elk geval een ExtremA, die ook in aanbouw is en een Ncore.
De AMB heeft een voeding nodig van 5VDC. Die dus maar als eerste ontwikkeld, samen met de print voor de Prelude. De printen voor de LCDuino en de Delta1 en 2 heb ik rechtstreeks bij AMB aangeschaft. Voor dat geld kun je ze zelf niet maken.
Een deel van de printen is inmiddels bestukt. Maar eerst maar eens laten zien hoe het er na het afstoffen uitzag.

Co
Bijlagen
voeding_pre-amp.png
Voeding%205VDC-0003.jpg
printencollectie.jpg
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

De Prelude is vrijwel volledig bestukt. De 2R2 weerstanden ontbreken. Ik wist zeker dat ik ze had maar kon ze nergens vinden. Tot afgelopen weekend. Ze lagen netjes apart, iets te apart dus. :mrgreen:

Co
Bijlagen
Prelude-0005.jpg
Prelude-0007.jpg
Prelude-0009.jpg
Prelude-0011.jpg
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

De AMB printen raken inmiddels ook al aardig gevuld. De LCDuino werkt zelfs al!

Co
Bijlagen
Display05.jpg
Display06.jpg
Display07.jpg
Display09.jpg
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

Nog even de Delta 1 en 2 en daarna wordt het tijd voor nieuw werk. :mrgreen: Maar dat is voor het weekend.

Co
Bijlagen
12K-E96.jpg
Delta2-0015.jpg
Delta2-0020.jpg
Delta2-0024.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door ray5150 »

Lekker bezig, Co ! :goedzo:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

Dank je Ray. Dit was de stand van zaken in februari 2014. Een jaar dus niets gedaan........ :cry:

Ik weet niet of ik de volgende keer weer zo'n zelf geknutselde 5VDC voeding maak. Het is veel goedkoper om een geregelde voeding te gebruiken. Neemt ook minder ruimte in beslag. Misschien pas ik die laatste optie alsnog toe. :mrgreen:

Groet, Co
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door ray5150 »

Gezien het feit dat je dubbelzijdig tekent kunnen die voedings printjes een wel een stuk kleiner dan nu.
Maar goed, hoe heet deze site ook alweer ? okee. :mrgreen:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

ray5150 schreef:
Gezien het feit dat je dubbelzijdig tekent kunnen die voedings printjes een wel een stuk kleiner dan nu.
Maar goed, hoe heet deze site ook alweer ? okee. :mrgreen:
O ja, dat was ook zo. Iets met zelfbouw oid? O:)

Co
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door FR_Aad »

Geabonneerd!!
Gebruikersavatar
Fokko
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 22 jul 2007, 18:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door Fokko »

Ziet er goed uit! Altijd een fan geweest van de finesse waarmee jij je projecten afwerkt. Ga ik zeker volgen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door ds23man »

Mochten er mensen zijn die dit ook willen bouwen, ik nog een LCDuino liggen met programmeerkabel.
SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door SuperR »

Mooie foto's zeg. Is dat kunstlicht?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door ray5150 »

Wat is eigenlijk de bedoeling van die LED-bar's. een VU meter ?
Gebruikersavatar
Fokko
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 22 jul 2007, 18:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door Fokko »

Daarmee kun je zien welke relais ingeschakeld zijn.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

Fokko schreef:
Daarmee kun je zien welke relais ingeschakeld zijn.
Dat klopt, strikt genomen zijn die compleet overbodig. Kunnen ook uit, maar in geval van problemen zie je meteen waar het euvel zit. Het ontwerp is wel veelzijdig maar daardoor wel omvangrijk.

Co
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

SuperR schreef:
Mooie foto's zeg. Is dat kunstlicht?
Bestaand licht. Kleurbalans geregeld met Lightroom. Verder een reflectieschermpje hier en daar en een statief. Veel beweging zit er toch niet in. :lol:

Co
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door knuisje »

Het zijn inderdaad waanzinnig mooie foto's. Die kunnen zo in een tijdschrift.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

De printplaten zijn nu al aardig bestukt. Het koellichaam van de 5VDC wordt totaal niet warm. Had dus wel wat kleiner mogen zijn. :mrgreen: Hoewel, als er vier Delta's tegelijkertijd worden aangestuurd dan wordt dat misschien wel anders. Dat blauwe ledje is een overblijfsel uit 2013. Ziet er nu behoorlijk antiek uit. :lol:
De verloren gewaande 2R2 weerstanden zitten nu ook op hun plek. Alleen de opamps ontbreken nog. De volgende stap is om alles op een plank te gaan monteren en dan te testen of alles klopt. Vervolgens de opamps monteren en dan horen of er daadwerkelijk geluid uit komt.

Co
Bijlagen
Antoon1927-0005.jpg
Antoon1927-0006.jpg
Antoon1927-0007.jpg
Antoon1927-0008.jpg
Antoon1927-0009.jpg
Antoon1927-0010.jpg
Antoon1927-0017.jpg
Antoon1927-0020.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door ray5150 »

=D> =D> =D>
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door knuisje »

Wat zijn die getallen op het display (2 en 6)?
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

knuisje schreef:
Wat zijn die getallen op het display (2 en 6)?
Dat zijn de in- of uitgangen. Die kun je vrij programmeren. Je kunt het nummer en een omschrijving weergeven. Dus bijvoorbeeld 1=cd, 2=dac (of afdac :D ) enzovoort.

Co
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door Ah!buis »

En wat is er met die 127,5dB ?
Iets met een verhouding van 1 op 2millioen ! :o
Een manier om geen Mute te willen zetten ? :lol:
Anne
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

Gewoon, voor de ietwat kippige kijker. Of bedoel je waarom -127,5dB?

Co, is er stil van.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door Ah!buis »

cve schreef:
Gewoon, voor de ietwat kippige kijker. Of bedoel je waarom -127,5dB?

Co, is er stil van.
Hoezo , Co ook op -127,5dB ? :lol:
Idd waarom ? is toch gewoon "Mute" :o
Anne
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door ds23man »

Dan verander je het toch lekker Anne, de code staat gewoon op de AMB site..... :lol:
Plaats reactie