Ik heb me zojuist aangemeld, ben 21 jaar, woonachtig in Noord-Brabant, en ben van plan binnekort een eigen speaker te bouwen. Ik heb ongeveer nul ervaring maar ben behoorlijk gemotiveerd dus hoop dat het goedkomt haha.
Ben sinds een kleine 2 jaar actief bezig met audio en heb al behoorlijk wat speakers gehad, en het lijkt me leuk om eens een keertje iets zelf te bouwen . Heb al een set drivers liggen .
pcies wilde dat ook al vragen
Veel plezier hier op het forum!!
Wat wilde je gaan bouwen/had je al liggen?
Midden in Eindhoven zit ik haha.
En ik heb 12" Breedbanders liggen, een setje Audax tweeters, 2x 15" 4Ohm woofers, een set Seas waarvan een defect is (de spoel volgens mij) dus die gaan weg. En een setje Du-Axials .
Philips HD 1265M8 dacht ik, gevonden op de kringloop, nog niet getest haha. Ik weet niet precies wat ik ermee moet doen . Uiteraard een kast, maar hoeveel liter etc.
Philips HD 1265M8 dacht ik, gevonden op de kringloop, nog niet getest haha. Ik weet niet precies wat ik ermee moet doen . Uiteraard een kast, maar hoeveel liter etc.
Philips HD 1265M8 dacht ik, gevonden op de kringloop, nog niet getest haha. Ik weet niet precies wat ik ermee moet doen . Uiteraard een kast, maar hoeveel liter etc.
ik heb de AD1256 in een bassreflex behuizing.
En hoe klinkt dat? Ik zou denk ik voor zo'n oldschool look gaan, zoals de oude Sony's van vroeger met z'n "gewoven" speakerdoek achtige look. Dat is zo gaaf haha.
De kast is een philips ontwerp van vroeger.
ik heb de speaker zo gekocht bij iemand, met tweeter maar ik vindt hem zo beter klinken omdat ik dichtbij de speaker zit.
De units zou je op marktplaats tussen de 50 en 125 kosten, de rest is mdf met lak.
De kast is een philips ontwerp van vroeger.
ik heb de speaker zo gekocht bij iemand, met tweeter maar ik vindt hem zo beter klinken omdat ik dichtbij de speaker zit.
De units zou je op marktplaats tussen de 50 en 125 kosten, de rest is mdf met lak.