Nieuw hier!

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Restless
Berichten: 80
Lid geworden op: do 12 mar 2015, 21:33
Locatie: Eindhoven

Nieuw hier!

Bericht door Restless »

Hey iedereen!

Ik heb me zojuist aangemeld, ben 21 jaar, woonachtig in Noord-Brabant, en ben van plan binnekort een eigen speaker te bouwen. Ik heb ongeveer nul ervaring maar ben behoorlijk gemotiveerd dus hoop dat het goedkomt haha.
Ben sinds een kleine 2 jaar actief bezig met audio en heb al behoorlijk wat speakers gehad, en het lijkt me leuk om eens een keertje iets zelf te bouwen :). Heb al een set drivers liggen :D.

Cheers!!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nieuw hier!

Bericht door Henkjan »

welkom!
Restless
Berichten: 80
Lid geworden op: do 12 mar 2015, 21:33
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw hier!

Bericht door Restless »

Thanks!
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Nieuw hier!

Bericht door meiborg »

Hoi! :wink:
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Nieuw hier!

Bericht door Muug »

Restless schreef:
ben van plan binnekort een eigen speaker te bouwen. Ik heb ongeveer nul ervaring maar ben behoorlijk gemotiveerd dus hoop dat het goedkomt haha.
dat komt wel snor : vastberadenheid en gezond verstand kunnen je erg ver brengen !
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Nieuw hier!

Bericht door OpaBert »

U zeit wellecome O:)
waar in Brabant ongeveer zit u ongeveer ?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Nieuw hier!

Bericht door Wowly »

pcies wilde dat ook al vragen :)
Veel plezier hier op het forum!!

Wat wilde je gaan bouwen/had je al liggen?
Restless
Berichten: 80
Lid geworden op: do 12 mar 2015, 21:33
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw hier!

Bericht door Restless »

Bert61 schreef:
U zeit wellecome O:)
waar in Brabant ongeveer zit u ongeveer ?
Ik zit in Eindhoven :D
Restless
Berichten: 80
Lid geworden op: do 12 mar 2015, 21:33
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw hier!

Bericht door Restless »

Wowly schreef:
pcies wilde dat ook al vragen :)
Veel plezier hier op het forum!!

Wat wilde je gaan bouwen/had je al liggen?
Midden in Eindhoven zit ik haha.
En ik heb 12" Breedbanders liggen, een setje Audax tweeters, 2x 15" 4Ohm woofers, een set Seas waarvan een defect is (de spoel volgens mij) dus die gaan weg. En een setje Du-Axials :).
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuw hier!

Bericht door bas focal m180 »

Restless schreef:
En ik heb 12" Breedbanders .
Kijk dat is leuk spul, merk type?
Restless
Berichten: 80
Lid geworden op: do 12 mar 2015, 21:33
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw hier!

Bericht door Restless »

bas focal m180 schreef:
Restless schreef:
En ik heb 12" Breedbanders .
Kijk dat is leuk spul, merk type?

Philips HD 1265M8 dacht ik, gevonden op de kringloop, nog niet getest haha. Ik weet niet precies wat ik ermee moet doen :P. Uiteraard een kast, maar hoeveel liter etc.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuw hier!

Bericht door bas focal m180 »

Restless schreef:
bas focal m180 schreef:
Restless schreef:
En ik heb 12" Breedbanders .
Kijk dat is leuk spul, merk type?

Philips HD 1265M8 dacht ik, gevonden op de kringloop, nog niet getest haha. Ik weet niet precies wat ik ermee moet doen :P. Uiteraard een kast, maar hoeveel liter etc.
ik heb de AD1256 in een bassreflex behuizing.
Restless
Berichten: 80
Lid geworden op: do 12 mar 2015, 21:33
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw hier!

Bericht door Restless »

bas focal m180 schreef:
Restless schreef:
bas focal m180 schreef:
Kijk dat is leuk spul, merk type?

Philips HD 1265M8 dacht ik, gevonden op de kringloop, nog niet getest haha. Ik weet niet precies wat ik ermee moet doen :P. Uiteraard een kast, maar hoeveel liter etc.
ik heb de AD1256 in een bassreflex behuizing.
En hoe klinkt dat? Ik zou denk ik voor zo'n oldschool look gaan, zoals de oude Sony's van vroeger met z'n "gewoven" speakerdoek achtige look. Dat is zo gaaf haha.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuw hier!

Bericht door bas focal m180 »

Je komt geen laag tekort, wel top hoog.
Kan lekker luid.
Een filter of equalizer is zeker een must anders veel te luid in het midden.

Ik heb er veel plezier mee.
Bijlagen
DSC_7479.jpg
Restless
Berichten: 80
Lid geworden op: do 12 mar 2015, 21:33
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw hier!

Bericht door Restless »

bas focal m180 schreef:
Je komt geen laag tekort, wel top hoog.
Kan lekker luid.
Een filter of equalizer is zeker een must anders veel te luid in het midden.

Ik heb er veel plezier mee.
Ik heb nul ervaring met filters :(. Is dat jou kast? Holy sh*t die is gaaf! Hoeveel tijd en euro's zitten daarin als ik mag vragen?
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuw hier!

Bericht door bas focal m180 »

De kast is een philips ontwerp van vroeger.
ik heb de speaker zo gekocht bij iemand, met tweeter maar ik vindt hem zo beter klinken omdat ik dichtbij de speaker zit.

De units zou je op marktplaats tussen de 50 en 125 kosten, de rest is mdf met lak.
Restless
Berichten: 80
Lid geworden op: do 12 mar 2015, 21:33
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw hier!

Bericht door Restless »

bas focal m180 schreef:
De kast is een philips ontwerp van vroeger.
ik heb de speaker zo gekocht bij iemand, met tweeter maar ik vindt hem zo beter klinken omdat ik dichtbij de speaker zit.

De units zou je op marktplaats tussen de 50 en 125 kosten, de rest is mdf met lak.
Kan ik mijn breedbanders daarvoor gebruiken?
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuw hier!

Bericht door bas focal m180 »

Nee de AD1265m8 is voor in een open speaker, een plank met speaker.
Restless
Berichten: 80
Lid geworden op: do 12 mar 2015, 21:33
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw hier!

Bericht door Restless »

bas focal m180 schreef:
Nee de AD1265m8 is voor in een open speaker, een plank met speaker.
Okay, en zijn er nog eisen voor die open baffle? Dikte van het houdt en dergelijke?

Mvg
Restless
Berichten: 80
Lid geworden op: do 12 mar 2015, 21:33
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw hier!

Bericht door Restless »

Iemand die me daar meer over kan vertellen?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Nieuw hier!

Bericht door dre »

Misschien even een nieuw topic openen. :wink:
Plaats reactie