We kunnen niet allemaal de koeien zelf meenemen hèds23man schreef:Alles wat in de buurt komt van de Ultrazooom is groot, de rest valt onder de categorie melkpakken.
Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: napraten...
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli
Ben al een beetje aan het nadenken over de samenstelling van een play list. Hoe lang zijn de sessies eigenlijk? Ik wil nl proberen een beetje gevarieerde muziek te laten horen...
- mikekiwi
- Contacteer:
Ha, inschattingsfoutje als ik het later zo lees.... Is verder ook geen kwalificatie, maar meer om een goede verdeling over de ruimtes te kunnen maken zodat elke luidspreker in een ruimte terechtkomt waar 'ie tot z'n recht komt...pappaleo schreef:Ik zie dat mijn luidspreker de kwalificatie middel heeft gekregen. Waar ligt de grens tussen middel en groot?
- RNacoustics
- Contacteer:
Zo als ik al had aangegeven, gaat mijn voorkeur naar ruimte 10.
En dat volgens een planning de set's apart gedemonstreerd worden.
Vorig jaar stond ik samen met Tony Gee in de grote geboogde ruimte. En werd regelmatig door elkaar heen gedraaid, wat ik hoogs irritant vond.
Ook vond ik de akoestiek van die ruimte niet al te best.
Ik kom met redelijk grote luidsprekers (meer dan 100kg en 130cm hoog)
En dat volgens een planning de set's apart gedemonstreerd worden.
Vorig jaar stond ik samen met Tony Gee in de grote geboogde ruimte. En werd regelmatig door elkaar heen gedraaid, wat ik hoogs irritant vond.
Ook vond ik de akoestiek van die ruimte niet al te best.
Ik kom met redelijk grote luidsprekers (meer dan 100kg en 130cm hoog)
- Leeuwarden
Op de Hifi show in Thialf had men dat opgelost door elke speaker 20 minuten speeltijd te geven per uur. Werkte perfect.
Top! Denk dat je moet oppassen met die hele grote ruimte. Valt mij bijvoorbeeld bij de show in het az stadion altijd op dat eigenlijk alle speakers niet tot hun recht komen in de grotere ruimtes, terwijl je dat op basis van hun afmetingen in eerste instantie wel zou denken... Tenzij je een PA systeem hebt natuurlijk.mikekiwi schreef:Ha, inschattingsfoutje als ik het later zo lees.... Is verder ook geen kwalificatie, maar meer om een goede verdeling over de ruimtes te kunnen maken zodat elke luidspreker in een ruimte terechtkomt waar 'ie tot z'n recht komt...pappaleo schreef:Ik zie dat mijn luidspreker de kwalificatie middel heeft gekregen. Waar ligt de grens tussen middel en groot?
- pappaleo
- Contacteer:
Nee, maar vorige keer hadden we een lange smalle ruimte en de spullen werden aan de lange zijde opgesteld. Er pasten twee rijen stoelen tegen de overliggende muur en dan zat je naar mijn mening nog te dicht bij de luidsprekers, die als vanzelfsprekend ook nog eens te ver uit elkaar stonden.MickRS schreef:Top! Denk dat je moet oppassen met die hele grote ruimte. Valt mij bijvoorbeeld bij de show in het az stadion altijd op dat eigenlijk alle speakers niet tot hun recht komen in de grotere ruimtes, terwijl je dat op basis van hun afmetingen in eerste instantie wel zou denken... Tenzij je een PA systeem hebt natuurlijk.mikekiwi schreef:Ha, inschattingsfoutje als ik het later zo lees.... Is verder ook geen kwalificatie, maar meer om een goede verdeling over de ruimtes te kunnen maken zodat elke luidspreker in een ruimte terechtkomt waar 'ie tot z'n recht komt...pappaleo schreef:Ik zie dat mijn luidspreker de kwalificatie middel heeft gekregen. Waar ligt de grens tussen middel en groot?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Ruimtes te groot is lastig, was te merken met de luisterdag toendertijd in Enschede, bij Go Planet. Over het algemeen luisteren we hier naar huiskamersets natuurlijk (uitzonderingen daargelaten
) en die kunnen best moeite hebben de grote ruimte van energie te voorzien. Was voor mij een leerzame les, niet meer doen. Eigenlijk wat Leo ook zegt, die Focals kwamen in de kamer waar ze stonden in Hengelo goed uit de verf, de kamer was denk ik nog iets kleiner dan een gemiddelde woonkamer. Kan me voorstellen dat dit een grote zaal niet gaat werken.
En dat hoeft ook niet weer altijd op te gaan, wie herinnert zich de Paper Hatt's nog in Breda enkele jaren geleden, grote zaal. Dat was dan weer niet verkeerd voor deze kleine speakertjes.
En dat hoeft ook niet weer altijd op te gaan, wie herinnert zich de Paper Hatt's nog in Breda enkele jaren geleden, grote zaal. Dat was dan weer niet verkeerd voor deze kleine speakertjes.
Ik had het er pas nog met Carlo over, de eerste keer dat we elkaar spraken was dus naar aanleiding van die Paper Hatt's in Breda.En dat hoeft ook niet weer altijd op te gaan, wie herinnert zich de Paper Hatt's nog in Breda enkele jaren geleden, grote zaal. Dat was dan weer niet verkeerd voor deze kleine speakertjes.
Die waren dus van hem.
- mikekiwi
- Contacteer:
Het schema van vorig jaar was zo opgebouwd dat bij de afzonderlijke sessies er blokken waren van een uur, bestaande uit ca 45 minuten speeltijd en 15 minuten opbouwtijd om de volgende set klaar te zetten.MickRS schreef:Ben al een beetje aan het nadenken over de samenstelling van een play list. Hoe lang zijn de sessies eigenlijk? Ik wil nl proberen een beetje gevarieerde muziek te laten horen...
Ik zou die 45 minuten niet volplannen, maar ruimte laten voor wat verzoeknummers...
Ik neem in ieder geval een setje speakers mee.
Of de wedstrijd speakers klaar zijn,hangt een beetje af van de verloop van de afwerking.........
Of de wedstrijd speakers klaar zijn,hangt een beetje af van de verloop van de afwerking.........
Volgens mij heeft Dre nog wat velletjes carbonweefsel opgeduikeld... 
Hahaharay5150 schreef:Volgens mij heeft Dre nog wat velletjes carbonweefsel opgeduikeld...
Da's niet grappig!
Een paar lapjes fineer is makkelijker.
Een paar lapjes fineer is makkelijker.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Wel eens aan behang gedacht? 
Tegeltjes met epoxy voeg? 
Bijna in mijn achtertuin. Dat laat ik niet schieten!
GerardJ
GerardJ
Zijn er nog mensen die mij eventueel in Delft kunnen oppikken? Met het OV met 2 vrij zware speakertjes zie ik niet zo zitten...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- pappaleo
- Contacteer:
Ja hoor Walter, geen probleem.Walt schreef:Zijn er nog mensen die mij eventueel in Delft kunnen oppikken? Met het OV met 2 vrij zware speakertjes zie ik niet zo zitten...
Groetjes Walter
Bedankt, daar maak ik graag gebruik van!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- pappaleo
- Contacteer:
Als er een aantal personen weer naar dat restaurantje gaan, dan sluit ik mij daar graag bij aan. Dat heeft dan gevolgen voor de vertrektijd. Houd daar wel rekening mee.
Met dank aan de moderator kan ik dan nu nogmaals vermelden dat ik al sinds pagina 1 had aangegeven dat ik dit jaar wel naar de Lelie wou gaan voor de befaamde saté met meloen!
Perzik ok, maar meloen...

Ik kan mijn meetsetje meenemen om responsie (of eventueel ook andere) metingen te doen. Laat maar weten of daar behoefte aan is.
Gerard
Gerard
Ik moet nog wat T/S parameters hebben, maar dat gaat anders...
Ben me net aan het inlezen.
Ben me net aan het inlezen.