Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: napraten...

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36746
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
Alles wat in de buurt komt van de Ultrazooom is groot, de rest valt onder de categorie melkpakken. :lol:
We kunnen niet allemaal de koeien zelf meenemen hè =;
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door MickRS »

Ben al een beetje aan het nadenken over de samenstelling van een play list. Hoe lang zijn de sessies eigenlijk? Ik wil nl proberen een beetje gevarieerde muziek te laten horen...
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door mikekiwi »

pappaleo schreef:
Ik zie dat mijn luidspreker de kwalificatie middel heeft gekregen. Waar ligt de grens tussen middel en groot?
Ha, inschattingsfoutje als ik het later zo lees.... Is verder ook geen kwalificatie, maar meer om een goede verdeling over de ruimtes te kunnen maken zodat elke luidspreker in een ruimte terechtkomt waar 'ie tot z'n recht komt...
Gebruikersavatar
RNacoustics
Berichten: 381
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door RNacoustics »

Zo als ik al had aangegeven, gaat mijn voorkeur naar ruimte 10.
En dat volgens een planning de set's apart gedemonstreerd worden.
Vorig jaar stond ik samen met Tony Gee in de grote geboogde ruimte. En werd regelmatig door elkaar heen gedraaid, wat ik hoogs irritant vond.
Ook vond ik de akoestiek van die ruimte niet al te best.
Ik kom met redelijk grote luidsprekers (meer dan 100kg en 130cm hoog)
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door Leeuwarden »

Op de Hifi show in Thialf had men dat opgelost door elke speaker 20 minuten speeltijd te geven per uur. Werkte perfect.
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door MickRS »

mikekiwi schreef:
pappaleo schreef:
Ik zie dat mijn luidspreker de kwalificatie middel heeft gekregen. Waar ligt de grens tussen middel en groot?
Ha, inschattingsfoutje als ik het later zo lees.... Is verder ook geen kwalificatie, maar meer om een goede verdeling over de ruimtes te kunnen maken zodat elke luidspreker in een ruimte terechtkomt waar 'ie tot z'n recht komt...
Top! Denk dat je moet oppassen met die hele grote ruimte. Valt mij bijvoorbeeld bij de show in het az stadion altijd op dat eigenlijk alle speakers niet tot hun recht komen in de grotere ruimtes, terwijl je dat op basis van hun afmetingen in eerste instantie wel zou denken... Tenzij je een PA systeem hebt natuurlijk. :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door pappaleo »

MickRS schreef:
mikekiwi schreef:
pappaleo schreef:
Ik zie dat mijn luidspreker de kwalificatie middel heeft gekregen. Waar ligt de grens tussen middel en groot?
Ha, inschattingsfoutje als ik het later zo lees.... Is verder ook geen kwalificatie, maar meer om een goede verdeling over de ruimtes te kunnen maken zodat elke luidspreker in een ruimte terechtkomt waar 'ie tot z'n recht komt...
Top! Denk dat je moet oppassen met die hele grote ruimte. Valt mij bijvoorbeeld bij de show in het az stadion altijd op dat eigenlijk alle speakers niet tot hun recht komen in de grotere ruimtes, terwijl je dat op basis van hun afmetingen in eerste instantie wel zou denken... Tenzij je een PA systeem hebt natuurlijk. :mrgreen:
Nee, maar vorige keer hadden we een lange smalle ruimte en de spullen werden aan de lange zijde opgesteld. Er pasten twee rijen stoelen tegen de overliggende muur en dan zat je naar mijn mening nog te dicht bij de luidsprekers, die als vanzelfsprekend ook nog eens te ver uit elkaar stonden.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door Barry2001 »

Ruimtes te groot is lastig, was te merken met de luisterdag toendertijd in Enschede, bij Go Planet. Over het algemeen luisteren we hier naar huiskamersets natuurlijk (uitzonderingen daargelaten :lol: ) en die kunnen best moeite hebben de grote ruimte van energie te voorzien. Was voor mij een leerzame les, niet meer doen. Eigenlijk wat Leo ook zegt, die Focals kwamen in de kamer waar ze stonden in Hengelo goed uit de verf, de kamer was denk ik nog iets kleiner dan een gemiddelde woonkamer. Kan me voorstellen dat dit een grote zaal niet gaat werken.
En dat hoeft ook niet weer altijd op te gaan, wie herinnert zich de Paper Hatt's nog in Breda enkele jaren geleden, grote zaal. Dat was dan weer niet verkeerd voor deze kleine speakertjes.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door hannesie »

En dat hoeft ook niet weer altijd op te gaan, wie herinnert zich de Paper Hatt's nog in Breda enkele jaren geleden, grote zaal. Dat was dan weer niet verkeerd voor deze kleine speakertjes.
Ik had het er pas nog met Carlo over, de eerste keer dat we elkaar spraken was dus naar aanleiding van die Paper Hatt's in Breda. :lol: .
Die waren dus van hem. :mrgreen:
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door mikekiwi »

MickRS schreef:
Ben al een beetje aan het nadenken over de samenstelling van een play list. Hoe lang zijn de sessies eigenlijk? Ik wil nl proberen een beetje gevarieerde muziek te laten horen...
Het schema van vorig jaar was zo opgebouwd dat bij de afzonderlijke sessies er blokken waren van een uur, bestaande uit ca 45 minuten speeltijd en 15 minuten opbouwtijd om de volgende set klaar te zetten.

Ik zou die 45 minuten niet volplannen, maar ruimte laten voor wat verzoeknummers...
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door dre »

Ik neem in ieder geval een setje speakers mee.
Of de wedstrijd speakers klaar zijn,hangt een beetje af van de verloop van de afwerking.........
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door ray5150 »

Volgens mij heeft Dre nog wat velletjes carbonweefsel opgeduikeld... :lol:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door FR_Aad »

ray5150 schreef:
Volgens mij heeft Dre nog wat velletjes carbonweefsel opgeduikeld... :lol:
Hahaha
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door dre »

Da's niet grappig! :mrgreen:

Een paar lapjes fineer is makkelijker. :sure:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door ds23man »

Wel eens aan behang gedacht? :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door dre »

Tegeltjes met epoxy voeg? :mrgreen:
Gebruikersavatar
GerardJ
Berichten: 301
Lid geworden op: do 30 mar 2006, 15:51

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door GerardJ »

Bijna in mijn achtertuin. Dat laat ik niet schieten!

GerardJ
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door Walt »

Zijn er nog mensen die mij eventueel in Delft kunnen oppikken? Met het OV met 2 vrij zware speakertjes zie ik niet zo zitten...

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door pappaleo »

Walt schreef:
Zijn er nog mensen die mij eventueel in Delft kunnen oppikken? Met het OV met 2 vrij zware speakertjes zie ik niet zo zitten...

Groetjes Walter
Ja hoor Walter, geen probleem.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door Walt »

Bedankt, daar maak ik graag gebruik van!

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door pappaleo »

Als er een aantal personen weer naar dat restaurantje gaan, dan sluit ik mij daar graag bij aan. Dat heeft dan gevolgen voor de vertrektijd. Houd daar wel rekening mee.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door Walt »

Met dank aan de moderator kan ik dan nu nogmaals vermelden dat ik al sinds pagina 1 had aangegeven dat ik dit jaar wel naar de Lelie wou gaan voor de befaamde saté met meloen!
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door MickRS »

Perzik ok, maar meloen... :shock:

:mrgreen:
Gebruikersavatar
GerardJ
Berichten: 301
Lid geworden op: do 30 mar 2006, 15:51

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door GerardJ »

Ik kan mijn meetsetje meenemen om responsie (of eventueel ook andere) metingen te doen. Laat maar weten of daar behoefte aan is.

Gerard
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn, 28 Maart: nu metdeelnemersli

Bericht door Jan Geert »

Ik moet nog wat T/S parameters hebben, maar dat gaat anders...

Ben me net aan het inlezen.
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”