rechstreeks streamen van mediaserver naar BD-speler

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

rechstreeks streamen van mediaserver naar BD-speler

Bericht door Muug »

Hoi,
ik zit nu mijn muziek te streamen mbv MediaMonkey op mijn netbook. Die neemt de muziek van de mediaserver en stuurt die naar de blu-rayspeler. De netbook is dus een pass-through medium, als ik 'm uitzet of de batterij gaat plat is het gedaan met de leute. Dat was anders toen ik mijn smartphone gebruikte. Daarop staat een app die de muziek van de mediaserver recht naar de BD-speler stuurt, en als de smartphone uitgezet wordt gaat de muziek gewoon verder.
Nu wil ik dus weten of iets gelijkaardigs mogelijk is met de netbook? Dan hoeft die niet altijd aan te staan.
Alle inzichten zijn welkom.
Paul
beewee
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 22 okt 2012, 23:57
Locatie: Zutphen

Re: rechstreeks streamen van mediaserver naar BD-speler

Bericht door beewee »

Je speler heeft dus een netwerk- of USB-aansluiting? Dan zou die de muziek ook zonder netbook moeten kunnen streamen. Welke speler is het? Mijn cheap Samsung Blu-ray speler haalt via de LAN de muziek van ieder machine op het netwerk, waarvan de mappen gedeeld zijn, binnen. Niet dat ik dat veel doe omdat er ook een externe schijf aan hangt, maar het kan wel (nu nog een manier zien te vinden om die schijf weer via het netwerk te benaderen, ik moet hem nu steeds aan de PC hangen als ik een CD/DVD rip (want downloaden mag immers niet meer.. :roll: )).
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 9:40
Locatie: Schin op Geul
Contacteer:

Re: rechstreeks streamen van mediaserver naar BD-speler

Bericht door Gerrit »

Als je media server een DLNA server is en je Blu-ray speler een DLNA renderer dan heb je een DLNA controller app/programma nodig. Met een DLNA controller kun je de server vertellen dat het via de Blu-ray speler moet worden afgespeeld zonder dat de bitjes langs de tablet/laptop of telefoon moeten.


Gerrit
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: rechstreeks streamen van mediaserver naar BD-speler

Bericht door hannesie »

Kijk anders eens bij dit internet adresje.
Alles wat in je netwerk hangt en wat beeld en/of geluid kan maken ziet hij en speelt het af, tablet of TV en of een streamer, BD speler.


http://androidworld.nl/apps/app-van-de- ... aar-alles/


Als je Apple hebt gaat het weer wat anders.
beewee
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 22 okt 2012, 23:57
Locatie: Zutphen

Re: rechstreeks streamen van mediaserver naar BD-speler

Bericht door beewee »

Hoe krijg je dat dan weer op de Blu-Ray speler, of versterker? Het lijkt me een omweg, toch?

Opmerking mbt Android: dat kan ook op de netbook, zoek maar eens naar Bluestacks.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: rechstreeks streamen van mediaserver naar BD-speler

Bericht door Muug »

die app is een android, mijn netbookje een XP-tje

de BDP is een Sony BDP S7200 als ik me niet vergis. Prachtig apparaatje. Ik kan die BDP met zijn eigen afstandsbediening perfect zeggen dat hij zijn muziek op de MyBook moet halen, maar daarvoor moet ik dus de TV aanzetten. :hide:
En ook met de Lumia-smartphone kan ik dat doen, maar dat schermpje is zo onhandig klein.
Maar met MediaMonkey lukt het me dus (nog) niet. Ik kan wel de BDP aanduiden als renderer , maar als ik de laptop uitzet verdwijnt de muziek dus ook. Vind ik wat spijtig. De bits moeten teveel wandelingetjes doen zo. Tuurlijk, ik kan de laptop ook met een usbkabel rechtstreeks aan de AFDAC-LB hangen, dan moeten de bitjes nòg minder wandelen... maar dat laten we voorlopig even buiten beschouwing. :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: rechstreeks streamen van mediaserver naar BD-speler

Bericht door hannesie »

Je kunt het toch gewoon proberen om de app te downloaden, en de BD aanzetten zonder de TV aan en dan als je app je netwerk heeft, kun je zien of de bronnen als een Upnp als MyBook, en als de dac aan de digitale uitgang hangt van de BD speler en die is als uitgang geselecteerd toen je het scherm aan had via het menu, lijkt mij srerk dat er dan geen geluid uit komt.
De App is dan niet meer als een afstandsbediening op een tablet of smart-phone met netwerk faciliteiten.

@ beewee
Het speelt dus zelf niets af, maar dirigeert.!!!!!

Als de app niet werkt kun je hem verwijderen en je eventueel betaalde geld terug halen. Heb dat wel eerder gedaan met app-jes, moet je wel binnen 2 dagen doen geloof ik.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: rechstreeks streamen van mediaserver naar BD-speler

Bericht door Muug »

hannesie schreef:
.... proberen om de app te downloaden..........
ik versta je perfect hannesie, maar het lijkt me sterk dat ik een android app kan installeren op een windows-pc...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: rechstreeks streamen van mediaserver naar BD-speler

Bericht door hannesie »

Je moet eigenlijk gewoon een goedkoop tabletje kopen, kun je van alles mee doen. :lol: :mrgreen:

En dan niet 1 voor de hoofdpijn die je er nu van krijgt. #-o
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: rechstreeks streamen van mediaserver naar BD-speler

Bericht door FR_Aad »

Muug, om een lang verhaal kort te maken. Wat voor een telefoon heb je?
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: rechstreeks streamen van mediaserver naar BD-speler

Bericht door Muug »

hannesie schreef:
Je moet eigenlijk gewoon een goedkoop tabletje kopen, kun je van alles mee doen. :lol: :mrgreen:
ah dat netbookje hebben we al een jaar of zes, was ooit goed, nu wat traag, wordt vooral gebruikt om op reis foto's op te slaan en om wat wifi-dingen te doen. Ik hou niet van tablets, ik typ te graag. :-)

Vergeet trouwens goedkope tablets, dan krijg je een rotversie van Android waar je niks mee aan kunt vangen én ze zijn moordend traag en de batterij is geen fluit waard. Goedkoop is hier duurkoop !

FR_Aad, ik heb een Lumia 620, da's geen al te groot scherm, al mymediahub geprobeerd, en AirShare en nog een andere die ik ook gekocht had maar die heb ik al weggegooid. Maar het schermpje is veel te iel.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: rechstreeks streamen van mediaserver naar BD-speler

Bericht door hannesie »

Ik ben net terug van een weekje vakantie, en heb dan ook altijd mijn netbookje van Asus 1005 ( 2009) bij mij, maar dit jaar toch niet gebruikt omdat de Samsung Tablet Galaxy S dan toch heel veel makkelijker is, en ook de mail kan ik er goed mee beheren.

En even dan een goedkoop tabletje. € 98.-

http://www.komplett.nl/product/zkb-02ta ... tails.aspx -
pimpicture.ashx.jpg
pimpicture.ashx.jpg (6.99 KiB) 485 keer bekeken
Laatst gewijzigd door hannesie op do 12 mar 2015, 17:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: rechstreeks streamen van mediaserver naar BD-speler

Bericht door Muug »

je doet me twijfelen..... :|
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: rechstreeks streamen van mediaserver naar BD-speler

Bericht door hannesie »

Muug schreef:
je doet me twijfelen..... :|
Ben blij dat dat gelukt is. :goedzo: :lagge: :hide:
beewee
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 22 okt 2012, 23:57
Locatie: Zutphen

Re: rechstreeks streamen van mediaserver naar BD-speler

Bericht door beewee »

Muug schreef:
de BDP is een Sony BDP S7200 als ik me niet vergis. Prachtig apparaatje. Ik kan die BDP met zijn eigen afstandsbediening perfect zeggen dat hij zijn muziek op de MyBook moet halen, maar daarvoor moet ik dus de TV aanzetten. :hide:
Heeft hij nog een extra beeldschermaansluiting? Ik heb hier nog een 12 inch LCD schermpje staan met heul veul stof. Had ik voor net zo'n doel gekocht maar ik zet toch liever de TV aan. De BD speler zet het scherm toch na 2 minuten op zwart.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: rechstreeks streamen van mediaserver naar BD-speler

Bericht door Kappa7 »

Waarschijnlijk kan je direct inloggen via de browser op het IP adres van je player.
Dan kan je waarschijnlijk direct de muziek selecteren.
Andere options is windows media player.
Daar moet je dan als afspeel apparaat je player selecteren.
Vervolgens kan je zo je muziek selecteren.
Moet waarschijnlijk ook met media aapje kunnen.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: rechstreeks streamen van mediaserver naar BD-speler

Bericht door Muug »

Kappa7 schreef:
Waarschijnlijk kan je direct inloggen via de browser op het IP adres van je player.
Dan kan je waarschijnlijk direct de muziek selecteren.
==> Lijkt me leuk om eens te proberen.
Andere options is windows media player.
Daar moet je dan als afspeel apparaat je player selecteren.
Vervolgens kan je zo je muziek selecteren.
Moet waarschijnlijk ook met media aapje kunnen.
===> doe ik al met media-aapje, maar dan zit je controller dus "in" de bitstream.

@beewee,dank voor het aanbod maar ik ga er geen gebruik van maken. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”