Ik niet, wel de fabrikanten :Pjotr schreef:??? Jij maakt er nu helemaal hutspot vanMuug schreef:Wel, straks na 't werk rij ik naar een elektrowinkel en de buurt en daar verkopen ze zo'n lintkabeldipoolantenne-met-coax-aansluiting. Da's dan eigenlijk een 300ohm-kabel met coax-aansluiting. Dus dat wordt ofwel coax erafsnijden ofwel een trafootje ertussen om naar 75 ohm te gaan ....![]()
http://www.gotron.be/fm-dipool-antenne- ... iting.html
Dus gelijk ik zeg : de coax-aansluiting eraf en aansluiten op de 300 ohm-aansluiting.
@ Barry : Voor mijn Sony ST-SA3Es gebruik ik trouwens een raam-antennetje zoals Tubejack heeft gemaakt : http://www.tubejack.nl/raam-antenne/
Straks effe proberen, ik wil wel eens prutsen met zo'n ouwerwetse dipoolantenne.
Buitenantenne zou ook kunnen, radio staat relatief dicht tegen muur van houtskelet. Gaatje boren, coax erdoor, buitenantenne monteren, moet kunnen. Eventueel.
