Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Slechte poging!ds23man schreef:Dat is olie, komt hier niet uit de grond!
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
En maar weer ontopic....
Goed. de eindtrap. een uurtje boenen en borstelen met pure alcohol, wasbenzine, en mr. muscle later :
En enkele bevindingen :
- Ik heb de stroom tussen de trafo en de gelijkrichter van de eindtrap gemeten in onbelaste toestand.
Ik kom uit op 100 mA. nu lijkt dit niet zoveel, dit is dus wel bij 75 Volt AC.
Als ik goed reken kom ik dan op 7.5 Watt uit op een rail. totaal zal dus 15 Watt moeten zijn want een symmetrische voeding.
Hierbij natuurlijk wel aangetekend dat er een storing de eindtrap zit.
- De transistoren Q13, 14, 15, en 16 zitten bovenop de print met de aparte koelichaampjes.
Opvallend is dat er geen koelpasta hierbij gebruikt is. dit is natuurlijk direct hersteld.
Een ander punt is dat deze 4 transistoren behoorlijk warm worden. naar mijn gevoel warmer dan zou moeten.
-Deze PCB is revisie D. volgens de het schema zouden de opamps de NE5532 moeten zijn.
Er zit echter de TL082 in, plaatsen van een NE5532 geeft geen verbetering in de versterking, maar zorgt er wel voor dat de voedingsspanning op de + en - 15 VDC met de helft inzakt.
Vervolgens eens het koelblok verwijderd :
Da's wel heel merkwaardig...en isolatie tape (kapton ?), en siliconen pads, en koelpasta, en niet zo'n beetje ook....
Goed. de eindtrap. een uurtje boenen en borstelen met pure alcohol, wasbenzine, en mr. muscle later :
En enkele bevindingen :
- Ik heb de stroom tussen de trafo en de gelijkrichter van de eindtrap gemeten in onbelaste toestand.
Ik kom uit op 100 mA. nu lijkt dit niet zoveel, dit is dus wel bij 75 Volt AC.
Als ik goed reken kom ik dan op 7.5 Watt uit op een rail. totaal zal dus 15 Watt moeten zijn want een symmetrische voeding.
Hierbij natuurlijk wel aangetekend dat er een storing de eindtrap zit.
- De transistoren Q13, 14, 15, en 16 zitten bovenop de print met de aparte koelichaampjes.
Opvallend is dat er geen koelpasta hierbij gebruikt is. dit is natuurlijk direct hersteld.
Een ander punt is dat deze 4 transistoren behoorlijk warm worden. naar mijn gevoel warmer dan zou moeten.
-Deze PCB is revisie D. volgens de het schema zouden de opamps de NE5532 moeten zijn.
Er zit echter de TL082 in, plaatsen van een NE5532 geeft geen verbetering in de versterking, maar zorgt er wel voor dat de voedingsspanning op de + en - 15 VDC met de helft inzakt.
Vervolgens eens het koelblok verwijderd :
Da's wel heel merkwaardig...en isolatie tape (kapton ?), en siliconen pads, en koelpasta, en niet zo'n beetje ook....
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Laat er maar gerust die TL082 in zitten.Die dient om de gelijkspanning op de uitgang op nul te regelen.
Er zitten twee trimpotjes van 500 Ω op, die zijn om de ruststroom (eigenlijk geen -)van elke (is een brug-) versterkerhelft in te stellen.Ik zou die zo instellen dat er over de 0,33 Ω emitterweerstanden net geen spanning staat.
De hele versterker verbruikt dan ong.65mA (bij 2x100V) =13W.Daar komt dan het logika-bord en de relais(meervoud) bij.
Voor de duidelijkheid nog even de versterker maar dan met punten op de kruisingen die aaneen zitten
.
Anne
Er zitten twee trimpotjes van 500 Ω op, die zijn om de ruststroom (eigenlijk geen -)van elke (is een brug-) versterkerhelft in te stellen.Ik zou die zo instellen dat er over de 0,33 Ω emitterweerstanden net geen spanning staat.
De hele versterker verbruikt dan ong.65mA (bij 2x100V) =13W.Daar komt dan het logika-bord en de relais(meervoud) bij.
Voor de duidelijkheid nog even de versterker maar dan met punten op de kruisingen die aaneen zitten
Anne
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Dat punt had ik trouwens nog niet vermeld, gisteren. er staan inderdaad 2 instelpotjes op het schema.Ah!buis schreef:Er zitten twee trimpotjes van 500 Ω op, die zijn om de ruststroom (eigenlijk geen -)van elke (is een brug-) versterkerhelft in te stellen.
Ik zou die zo instellen dat er over de 0,33 Ω emitterweerstanden net geen spanning staat.
maar niet op de PCB.
Wel 2 lege plaatsen waar een instel pot zou kunnen zitten. (zie rode cirkels.)
In plaats daarvan heeft men een 82R / 2 Watt gemonteerd.
Die staat parallel aan de plek waar de instelpot zou kunnen zitten.
Ze heten R71 en R72 maar zijn in het schema niet terug te vinden.
Jammer dat er geen PCB layout in de service manual zit. het zit allemaal vrij compact op elkaar.
Ik zit trouwens even te kijken naar eventuele vervanger voor de stuur-transistoren.
De 2N5551 en de MJE13007 zijn bij EOO geen probleem.
De MPS8599, de MJE182 en MJE5852 zijn blijkbaar en heel ander verhaal.
Zou ik daar ook andere types voor kunnen nemen ?
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
De instelling van de ruststroom komt ook niet zo krek, 't is geen audioversterker.Je kunt later altijd nazien of de stroom laag genoeg is (of zelfs nul) door de spanning over de 0,33 weerstanden te meten.
Hoe kom je er zo bij dat de transistoren niet deugen
.
Meet eerst 's tussen collector en emitter met een ohmmeter (lage weerstand bereik),als er dan in twee richtingen iets in de buurt van sluiting lijkt te zijn kan 't mis zijn.Wel een beetje lastig met die parallele eindtorren, als het mis is weet je niet welke, dan emitterweerstanden losmaken.
Gaat alles goed kan de spanning erop, van de ruststroom worden de trasistors niet heet (tenzij er iets mis is met de vaste instelling ruststroom).Voor de veiligheid kun je eerst die potm.vervangende weerstanden overbruggen (kortsluiten)
Anne
Hoe kom je er zo bij dat de transistoren niet deugen
Meet eerst 's tussen collector en emitter met een ohmmeter (lage weerstand bereik),als er dan in twee richtingen iets in de buurt van sluiting lijkt te zijn kan 't mis zijn.Wel een beetje lastig met die parallele eindtorren, als het mis is weet je niet welke, dan emitterweerstanden losmaken.
Gaat alles goed kan de spanning erop, van de ruststroom worden de trasistors niet heet (tenzij er iets mis is met de vaste instelling ruststroom).Voor de veiligheid kun je eerst die potm.vervangende weerstanden overbruggen (kortsluiten)
Anne
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Nou, ja. dat transistoren als eerste kapot gaan lijkt me toch wel voor de hand liggend ?
Tenslotte is dat al eerder gebeurd bij een eerdere eigenaar. (er zijn al eens 4 eindtorren en emitterweerstanden vernieuwd.)
Maar ik ga in ieder geval de komende dagen met je tips en suggesties aan de slag.
Ik zal eerst eens alle emitterweerstanden aan een kant losmaken.
Tenslotte is dat al eerder gebeurd bij een eerdere eigenaar. (er zijn al eens 4 eindtorren en emitterweerstanden vernieuwd.)
Maar ik ga in ieder geval de komende dagen met je tips en suggesties aan de slag.
Ik zal eerst eens alle emitterweerstanden aan een kant losmaken.
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Heb je al 's gekeken wat voor nrs. op de transistoren staan ?
Lijkt me heel wat anders dan volgens schema
Anne
Lijkt me heel wat anders dan volgens schema
Anne
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Huh ?
Verklaar je eens nader, Anne.
Ik ga er vanavond een uurtje voor zitten om wat dingen door te meten.
Zal ook een lijstje maken van de gemonteerde transistoren.
Verklaar je eens nader, Anne.
Ik ga er vanavond een uurtje voor zitten om wat dingen door te meten.
Zal ook een lijstje maken van de gemonteerde transistoren.
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
De MJE13007 en zo zitten in een TO-220 jasje.Edoch op de foto zitten er dingen die veel meer op de TO-246 lijken zoals de MJE21193/4.
Daarbij zouden er per kant 2x 4 eindtransistors zijn met daarbij nog 2 dezelfde als driver.Hier zie ik op de driverplaats? wel TO-220 transistors met ertussen 1 die wel T0-126 zou kunnen zijn zoals aangegeven (Q15-Q17)
Anne
Daarbij zouden er per kant 2x 4 eindtransistors zijn met daarbij nog 2 dezelfde als driver.Hier zie ik op de driverplaats? wel TO-220 transistors met ertussen 1 die wel T0-126 zou kunnen zijn zoals aangegeven (Q15-Q17)
Anne
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Waar haal je de tijd en het geduld vandaan Ray? Ik had 'm allang in de kliko gekieperd!
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Ik ben degene die hem er dan weer uithaald....
Tijd heb ik amper, en geduld, tja, liefde voor techniek, hè.
Tijd heb ik amper, en geduld, tja, liefde voor techniek, hè.
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Ah!buis schreef:De MJE13007 en zo zitten in een TO-220 jasje.
Edoch op de foto zitten er dingen die veel meer op de TO-246 lijken zoals de MJE21193/4.
Daarbij zouden er per kant 2x 4 eindtransistors zijn met daarbij nog 2 dezelfde als driver.
Hier zie ik op de driverplaats? wel TO-220 transistors met ertussen 1 die wel T0-126 zou kunnen zijn zoals aangegeven (Q15-Q17)
Alle typenummers op de PCB komen overeen met die op het schema.
De 2 stuks MJE182, Q17 en Q18, (inderdaad TO-126) zitten in het midden gemonteerd.
Daarnaast zitten Q19, Q20, Q21 en Q22.
De 16 grote jongens zijn de MJE21193/4.
Ook deze zijn allemaal op de juiste plek in overeenstemming met het schema gemonteerd
Helemaal in het midden, tussen de twee rijen in, zit een TO-92.
Dat is een LM335 temperatuur-sensor. (U7, blad II van het versterker-schema, helemaal links.)
Q39, Q40, Q41, Q42 zijn niet van koeling voorzien,
en Q13 t/m Q16 zijn zoals eerder vermeld voorzien van losse koelblokjes.
Vrijwel alle vermogens transistoren zijn van ON-Semi. met een enkele Fairchild ertussen.
Van de stuurtorretjes (2N5551 en MPS8599) is het merk niet goed zichtbaar.
Alle emitter-weerstanden zijn losgesoldeerd.
Van de week ga ik beginnen met het doormeten van de transistoren.
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Het klopt dus allemaal wel.Als ik goed kijk is het idd te zien dat er twee verschillende nrs. bij het rijtje transistors staan.
Was me niet opgevallen, nogal slecht leesbaar, toch maar een sterkere bril ?
Ook nog naar de andere moeilijke gevallen gekeken.
MPS8599 kun je de BC556 voor nemen, aansluitingen wel omgekeerd (c en e verwisseld)
MJE182 mag een BD135 zijn, ook 137 of 139.Staat weinig spanning over en ook niet veel stroom, niet erg waarschijnlijk dat die stuk is (zijn).
Voor de MJE5852 zou een MJE15033 kunnen dienen.Het NPN komplement is MJE15032 en dat is ongeveer de MJE13007.
Anne
Was me niet opgevallen, nogal slecht leesbaar, toch maar een sterkere bril ?
Ook nog naar de andere moeilijke gevallen gekeken.
MPS8599 kun je de BC556 voor nemen, aansluitingen wel omgekeerd (c en e verwisseld)
MJE182 mag een BD135 zijn, ook 137 of 139.Staat weinig spanning over en ook niet veel stroom, niet erg waarschijnlijk dat die stuk is (zijn).
Voor de MJE5852 zou een MJE15033 kunnen dienen.Het NPN komplement is MJE15032 en dat is ongeveer de MJE13007.
Anne
- Bijlagen
-
- MJE15032-3.pdf
- (70.52 KiB) 37 keer gedownload
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Hee Ray nu met de powerplant bezig, ik heb zijn grote broer wel eens op de werkbank gehad.
daar was de isolatie tussen de eindtorren doorgeslagen, aangezien de collector aan de voeding zat was het dus sluiting tussen de plus en GND.
Toch zijn onder garantie alle printen vervangen waarvan ik de oude nog heb liggen, werkte daarna ook weer prima.
De verschillende golfvormen zijn inderdaad opvallend, zo heb je ook een afgeplatte sinus welke ervoor zorgt dat de laadstromen van de voedings Elco's wat milder worden. In mijn beleving wordt het probleem wel verplaatst naar de powerplant zelf maar het geeft hoorbare verschillen in elk geval, ik geloof nu meer in een goed stekkerblok zonder filters en zo.
Toch wel leuk om zoiets te krijgen, zijn best wel duur als je ze nieuw koopt.
Daar mag je best wel een paar uurtjes in stoppen, zat nog te denken aan het inbouwen van klasse D versterkers.... scheelt een hoop warmte.
daar was de isolatie tussen de eindtorren doorgeslagen, aangezien de collector aan de voeding zat was het dus sluiting tussen de plus en GND.
Toch zijn onder garantie alle printen vervangen waarvan ik de oude nog heb liggen, werkte daarna ook weer prima.
De verschillende golfvormen zijn inderdaad opvallend, zo heb je ook een afgeplatte sinus welke ervoor zorgt dat de laadstromen van de voedings Elco's wat milder worden. In mijn beleving wordt het probleem wel verplaatst naar de powerplant zelf maar het geeft hoorbare verschillen in elk geval, ik geloof nu meer in een goed stekkerblok zonder filters en zo.
Toch wel leuk om zoiets te krijgen, zijn best wel duur als je ze nieuw koopt.
Daar mag je best wel een paar uurtjes in stoppen, zat nog te denken aan het inbouwen van klasse D versterkers.... scheelt een hoop warmte.
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
De nieuwprijzen die ik gevonden had waren over de 2000 euro. best fors.
Ik heb trouwens de exacte locaties kunnen vinden van de reparaties van de eerder genoemde eigenaar op HT forum.
Hier en hier.
Daar word onder andere ook gesproken van een sluiting door de isolatie heen met het koelblok.
Ondertussen begonnen met het verwijderen van transistoren, dat is de enige manier om ze schoon te krijgen.
De koelpasta zal werkelijk in alle hoeken en gaten...
Ook heb ik de eerste serie van MJL21193 / 94 doorgemeten.
Tussen de C en E meet ik meer dan 10 megaOhm (ook tussen E en C) en tussen B en E rond de 3 megaOhm.
Ik veronderstel dat ze dan in ieder geval niet doorgeslagen zijn ?
Bord word steeds leger...
De componenten desolderen is veel werk, omdat hij dubbelzijdig is moet er flink gestookt worden.
maar omdat veel doormetaliseringen ook als via dienen moet ik natuurlijk ook voorzichtig zijn om ze niet te beschadigen.
Ik vind het toch merkwaardig, het ding komt bij iemand vandaan die jaarlijks duizenden euro's uitgeeft aan zijn hobby,
en dan zo'n beetje de goedkoopste merkloze elco's gebruiken.
(JH, zal wel Chinees zijn...)
Dus maar nette Nippon en Rubycon erin gezet. R1 en R2 zijn ook al vernieuwd, en er gaan nog meer vernieuwd worden.
R71 en R72 staan trouwens wel in het schema, dat blijken de emitter weerstanden voor de drivers te zijn.
Ik heb trouwens de exacte locaties kunnen vinden van de reparaties van de eerder genoemde eigenaar op HT forum.
Hier en hier.
Daar word onder andere ook gesproken van een sluiting door de isolatie heen met het koelblok.
Ondertussen begonnen met het verwijderen van transistoren, dat is de enige manier om ze schoon te krijgen.
De koelpasta zal werkelijk in alle hoeken en gaten...
Ook heb ik de eerste serie van MJL21193 / 94 doorgemeten.
Tussen de C en E meet ik meer dan 10 megaOhm (ook tussen E en C) en tussen B en E rond de 3 megaOhm.
Ik veronderstel dat ze dan in ieder geval niet doorgeslagen zijn ?
Bord word steeds leger...
De componenten desolderen is veel werk, omdat hij dubbelzijdig is moet er flink gestookt worden.
maar omdat veel doormetaliseringen ook als via dienen moet ik natuurlijk ook voorzichtig zijn om ze niet te beschadigen.
Ik vind het toch merkwaardig, het ding komt bij iemand vandaan die jaarlijks duizenden euro's uitgeeft aan zijn hobby,
en dan zo'n beetje de goedkoopste merkloze elco's gebruiken.
Dus maar nette Nippon en Rubycon erin gezet. R1 en R2 zijn ook al vernieuwd, en er gaan nog meer vernieuwd worden.
R71 en R72 staan trouwens wel in het schema, dat blijken de emitter weerstanden voor de drivers te zijn.
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Het isolatiefolie wat origineel gebruikt wordt is ook niet echt betrouwbaar, die zou ik zeker niet meer gebruiken.
er staat toch een pittige voedingspanning op, ik meen me te herinneren iets van +en- 100V.
Het doorslaan heeft geen effect op de eindtorren, die zullen nog wel goed zijn. Het netentree gedeelte krijgt volgens mij de grootste klap en misschien de gelijkrichter, verder zijn het gewoon eindversterkers die in brug staan.
er staat toch een pittige voedingspanning op, ik meen me te herinneren iets van +en- 100V.
Het doorslaan heeft geen effect op de eindtorren, die zullen nog wel goed zijn. Het netentree gedeelte krijgt volgens mij de grootste klap en misschien de gelijkrichter, verder zijn het gewoon eindversterkers die in brug staan.
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Beter teveel dan te weinigray5150 schreef:Ondertussen begonnen met het verwijderen van transistoren, dat is de enige manier om ze schoon te krijgen.
De koelpasta zal werkelijk in alle hoeken en gaten...
Ziet er goed uitOok heb ik de eerste serie van MJL21193 / 94 doorgemeten.
Tussen de C en E meet ik meer dan 10 megaOhm (ook tussen E en C) en tussen B en E rond de 3 megaOhm.
Ik veronderstel dat ze dan in ieder geval niet doorgeslagen zijn ?
Je kunt er zo mee naar de oorlogBord word steeds leger...![]()
Later er,voor de zekerheid, een draadje door en aan beide zijden solderen bijv.De componenten desolderen is veel werk, omdat hij dubbelzijdig is moet er flink gestookt worden.
maar omdat veel doormetaliseringen ook als via dienen moet ik natuurlijk ook voorzichtig zijn om ze niet te beschadigen.
't Is geen audio-versterker !Ik vind het toch merkwaardig, het ding komt bij iemand vandaan die jaarlijks duizenden euro's uitgeeft aan zijn hobby,
en dan zo'n beetje de goedkoopste merkloze elco's gebruiken.(JH, zal wel Chinees zijn...)
Dus maar nette Nippon en Rubycon erin gezet.
Anne
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Dat is wel zo maar er hangt wel audio apparatuur aan, verder krijgen die Elco's behoorlijk op hun lazer zoals bij een versterker voor een basgitaar ofzo. Er moeten wel goede Elco's in wil je er een poosje plezier van hebben.Ah!buis schreef:'t Is geen audio-versterker !.
Anne
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Ja natuurlijk, was maar grapjeMr Tube schreef:Dat is wel zo maar er hangt wel audio apparatuur aan, verder krijgen die Elco's behoorlijk op hun lazer zoals bij een versterker voor een basgitaar ofzo. Er moeten wel goede Elco's in wil je er een poosje plezier van hebben.Ah!buis schreef:'t Is geen audio-versterker !.
Anne
Nog een, met goeie elco's heeft Ray straks niks meer te doen
Anne
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Ik denk dat het een betere optie is om apparatuur aan te schaffen van een klasse waarbij een dergelijke noodsprong als een "powerplant" niet meer nodig is.
Hele goede apparatuur heeft hele goede ingebouwde voedingen waardoor je dus ook geen verschil kunt waarnemen of er een "powerplant" voor hangt of niet, dat is een leuke oplossing bij de wat minder goed ontworpen apparatuur.
Overigens neemt dat niet weg dat als ik de powerplant gratis gekregen had dat ik dan ook de uitdaging was aangegaan om het ding weer aan de praat te krijgen maar dat is gewoon te leer en vermaak, en ik vindt dat ray het erg goed en grondig aanpakt, petje af daarvoor!
Hele goede apparatuur heeft hele goede ingebouwde voedingen waardoor je dus ook geen verschil kunt waarnemen of er een "powerplant" voor hangt of niet, dat is een leuke oplossing bij de wat minder goed ontworpen apparatuur.
Overigens neemt dat niet weg dat als ik de powerplant gratis gekregen had dat ik dan ook de uitdaging was aangegaan om het ding weer aan de praat te krijgen maar dat is gewoon te leer en vermaak, en ik vindt dat ray het erg goed en grondig aanpakt, petje af daarvoor!
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
De perfecte versterker of ander apparaat is totaal ongevoelig voor kabels en lichtnet storingen, jammer genoeg heb ik de perfecte versterker nog niet gevonden.... er is altijd wel wat.
Ben het wel met de stelling eens dat het zonder powerplant ook goed moet klinken, Goede stekkerblokken en kabels zijn wellicht een beter investering.
Ben het wel met de stelling eens dat het zonder powerplant ook goed moet klinken, Goede stekkerblokken en kabels zijn wellicht een beter investering.
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Dat klopt. maar deze bak heeft al geen al te beste naam wat betreft degelijkheid.Ah!buis schreef:'t Is geen audio-versterker !ray5150 schreef:Ik vind het toch merkwaardig, het ding komt bij iemand vandaan die jaarlijks duizenden euro's uitgeeft aan zijn hobby,
en dan zo'n beetje de goedkoopste merkloze elco's gebruiken.(JH, zal wel Chinees zijn...)
Dus maar nette Nippon en Rubycon erin gezet..
Anne
Dus al als ik dat tegen minimale investering wat kan verbeteren, zal ik dat niet nalaten.
Die gele tape gaat eraf, de roze siliconen worden schoongewassen en gespoeld en daarna geinspecteerd op beschadigingen. als ze in orde zijn gebruik ik die opnieuw.Mr Tube schreef:Het isolatiefolie wat origineel gebruikt wordt is ook niet echt betrouwbaar, die zou ik zeker niet meer gebruiken.
er staat toch een pittige voedingspanning op, ik meen me te herinneren iets van +en- 100V.
Het doorslaan heeft geen effect op de eindtorren, die zullen nog wel goed zijn.
Het netentree gedeelte krijgt volgens mij de grootste klap en misschien de gelijkrichter, verder zijn het gewoon eindversterkers die in brug staan.
Het klopt dat de voedingspanning + en - 100 Volt is.
Dank je, Olaf.Olaf Markus schreef:Ik denk dat het een betere optie is om apparatuur aan te schaffen van een klasse waarbij een dergelijke noodsprong als een "powerplant" niet meer nodig is.
Hele goede apparatuur heeft hele goede ingebouwde voedingen waardoor je dus ook geen verschil kunt waarnemen of er een "powerplant" voor hangt of niet,
dat is een leuke oplossing bij de wat minder goed ontworpen apparatuur.
Overigens neemt dat niet weg dat als ik de powerplant gratis gekregen had dat ik dan ook de uitdaging was aangegaan om het ding weer aan de praat te krijgen maar dat is gewoon te leer en vermaak,
en ik vindt dat ray het erg goed en grondig aanpakt, petje af daarvoor!
Normaal zou ik zo'n apparaat ook niet kopen.
Als ik het geld ervoor zou hebben zou ik eerder kijken naar een goede CD speler of voorversterker.
Wat niet wegneemt dat ik het inderdaad als een uitdaging zie of het ding weer aan de praat te krijgen, en als het mogelijk is, te verbeteren qua constructie.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Reparatiepoging PS Audio Powerplant 500.
Gelijk heb je, is toch leuk knutselen aan zo'n apparaat!
