Raspberry Pi 2 met Afdac-LB en Volumio
Moderator: Beheerdersteam
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Raspberry Pi 2 met Afdac-LB en Volumio
Heeft iemand deze combi al werken via i2s?
ik krijg het niet aan de praat, iemand een idee of dit sowieso zou kunnen werken?
ik heb alle dac's in het configuratiescherm al geprobeerd, maar helaas geen lock
ik krijg het niet aan de praat, iemand een idee of dit sowieso zou kunnen werken?
ik heb alle dac's in het configuratiescherm al geprobeerd, maar helaas geen lock
Re: Raspberry Pi 2 met Afdac-LB en Volumio
Heeft Volumio al ondersteuning voor de nieuwe Pi2?
RPI-update e.d. gedaan?
RPI-update e.d. gedaan?
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Raspberry Pi 2 met Afdac-LB en Volumio
Volgens de site:
VERSION: 1.55
RELEASE DATE: 08-02-2015
Compatible with every model of Raspberry PI, also the new Pi 2.
heb de volgende zaken uitgevoerd:
en nog wat modules toegevoegd:
maar vervolgens zegt aplay -l:
VERSION: 1.55
RELEASE DATE: 08-02-2015
Compatible with every model of Raspberry PI, also the new Pi 2.
heb de volgende zaken uitgevoerd:
CODE: Selecteer alles
sudo rpi-update
sync
sudo rebootCODE: Selecteer alles
snd_soc_bcm2708
snd_soc_bcm2708_i2s
bcm2708_dmaengine
snd_soc_pcm5102a
snd_soc_hifiberry_dacCODE: Selecteer alles
aplay: device_list:268: no soundcards found...Re: Raspberry Pi 2 met Afdac-LB en Volumio
Ik meende bij de Volumio een algemene I²S connectie gebruikte/activeerde in het menu bij de instellingen van het systeem.
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Raspberry Pi 2 met Afdac-LB en Volumio
die optie zit er bij deze versie niet (meer) op
(ik heb alle opties al geprobeerd)
(ik heb alle opties al geprobeerd)
Re: Raspberry Pi 2 met Afdac-LB en Volumio
Om dan maar eens een BN er te imiteren, "elk voordeel heb zun nadeel".
Hoe doet de piCoreplayer het, ziet die de DAC wel?
Hoe doet de piCoreplayer het, ziet die de DAC wel?
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Raspberry Pi 2 met Afdac-LB en Volumio
hiervoor gebruikte ik de 'standaard B PI' met picoreplayer, zonder problemen
maar voor de 2 is nog geen picoreplayer beschikbaar
heb op de vorige ook wel es volumio geprobeerd, maar ook zonder succes, en had toen de moed maar opgegeven
maar wil het nu eigenlijk wel aan de praat hebben.....
maar voor de 2 is nog geen picoreplayer beschikbaar
heb op de vorige ook wel es volumio geprobeerd, maar ook zonder succes, en had toen de moed maar opgegeven
maar wil het nu eigenlijk wel aan de praat hebben.....
Re: Raspberry Pi 2 met Afdac-LB en Volumio
Komt nu wel duidelijk naar boven dat de nieuwe Pi2 voor aardig wat problemen zorgt.
Misschien ook nog even kijken naar max2play?
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd uiteraard.
Misschien ook nog even kijken naar max2play?
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd uiteraard.
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Raspberry Pi 2 met Afdac-LB en Volumio
maar dan kom ik toch even weer op een basis vraag terug:
zou de PI het moeten doen met de afdac-lb? en dan bedoel ik ook de 'oude' B versie, want deze heb ik ook niet aan de praat gekregen met Volumio, alleen maar met piCorePlayer
zou de PI het moeten doen met de afdac-lb? en dan bedoel ik ook de 'oude' B versie, want deze heb ik ook niet aan de praat gekregen met Volumio, alleen maar met piCorePlayer
Re: Raspberry Pi 2 met Afdac-LB en Volumio
Maar je had de AFDAC LB toch al aan de praat met de RPI?
Als er een standaard Philips I2S signaal wordt aangeboden dan zal de SRC4392 dit verwerken. Ik begrijp überhaupt niet waarom het type dac in Volumio instelbaar is.
Check anders eens met een scope of de RPI wel I2S signalen aanbiedt.
Als er een standaard Philips I2S signaal wordt aangeboden dan zal de SRC4392 dit verwerken. Ik begrijp überhaupt niet waarom het type dac in Volumio instelbaar is.
Check anders eens met een scope of de RPI wel I2S signalen aanbiedt.
Re: Raspberry Pi 2 met Afdac-LB en Volumio
Het definiëren voor de pinnen e.d. om het I²S goed te krijgen is nog niet helder.
Er is meer wat nog niet lekker werkt.
http://www.raspberrypi.org/forums/searc ... ds=pi2+i2s
Er is meer wat nog niet lekker werkt.
http://www.raspberrypi.org/forums/searc ... ds=pi2+i2s
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Raspberry Pi 2 met Afdac-LB en Volumio
zeker, maar alleen de 'oude' B versie in combinatie met piCorePLayerMaar je had de AFDAC LB toch al aan de praat met de RPI?
maar piCorePlayer is (nog) niet geschikt voor de 2 (en ik ben ook niet super enthousiast over piCorePlayer.... ik moet te vaak de LMS restarten)
en Volumio had ik ook op de 'oude' B niet aan de praat
ik ben nu bezig om het geheel in een behuizing te maken, en wilde dan gelijk met de PI 2 aan de slag (ze zijn niet 'kast-compatible')
ook heb ik nog een beagleBone black liggen, zal deze vanavond es proberen
Re: Raspberry Pi 2 met Afdac-LB en Volumio
Is het dan niet slimmer om de oude met de piCore te gebruiken als speler en de Pi 2 als LMS, (hoe heb je dat trouwens gedaan?
) 
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Raspberry Pi 2 met Afdac-LB en Volumio
zou je haast zeggen he?Is het dan niet slimmer om de oude met de piCore te gebruiken als speler
maar ik wil dus eigenlijk ook niet vast zitten aan piCorePlayer, dus zou het sowieso handig zijn dan Volumio werkt
een virtuele windows 8.1 machine met LMSPi 2 als LMS, (hoe heb je dat trouwens gedaan?
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Raspberry Pi 2 met Afdac-LB en Volumio
ik heb gisteren een poging gedaan de beaglebone black te voorzien van volumio, en dat is wel gelukt
het aansturen van de dac dmv i2s wat minder
wel geluid alleen vreselijk kraken (het standaard opstart deuntje leek wel goed te klinken)
wat zou hier het probleem kunnen zijn?
ik heb getest met standaard 44.1/16 files
het aansturen van de dac dmv i2s wat minder
wel geluid alleen vreselijk kraken (het standaard opstart deuntje leek wel goed te klinken)
wat zou hier het probleem kunnen zijn?
ik heb getest met standaard 44.1/16 files
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Raspberry Pi 2 met Afdac-LB en Volumio
Werkt goed. Beter dan mijn windows pc.Pi 2 als LMS
LMS geinstalleerd. M'n USB schijf met flacs gemount. LMS geconfigureerd...en voila. Zolang ik maar Squeeze Commander (Android) gebruik (voor navigatie/aansturing). In plaats van de Logitech app...werkt alles soepel en snel.
Re: Raspberry Pi 2 met Afdac-LB en Volumio
Wat gebruik je dan als speler Bas?Bas Horneman schreef:Werkt goed. Beter dan mijn windows pc.Pi 2 als LMS
LMS geinstalleerd. M'n USB schijf met flacs gemount. LMS geconfigureerd...en voila. Zolang ik maar Squeeze Commander (Android) gebruik (voor navigatie/aansturing). In plaats van de Logitech app...werkt alles soepel en snel.
- salautom
- Berichten: 382
- Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
- Locatie: Ergens in het zonnige Spanje
Re: Raspberry Pi 2 met Afdac-LB en Volumio
ik ben eigenlijk wel benieuwd wie hier op het forum gebruik maken van de afdac-lb in combinatie met een i2s aangesloten speler en met welke software......
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Raspberry Pi 2 met Afdac-LB en Volumio
Logitech Touch, Rpi b+ met hifiberry en Rpi b+ met Durio sound DAC. (Beide rpi's met picoreplayer software)Wat gebruik je dan als speler Bas?
Laatst gewijzigd door Bas Horneman op ma 02 mar 2015, 17:30, 3 keer totaal gewijzigd.
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Raspberry Pi 2 met Afdac-LB en Volumio
Ik heb hier weleens een Logitech Classic met LMS op mijn RPI 'b' maar dat gaf toch wel wat problemen met FLAC's.Bas Horneman schreef:Logitech Touch, Rpi b+ met hifiberry en Rpi b+ met Durio sound DAC. (Beide rpi's met picoreplayer software)Wat gebruik je dan als speler Bas?
De beperking was de Classic, die heeft onvoldoende snelheid om de FLAC's te decoderen.
Sindsdien heb ik de RPI niet meer als server ingezet.
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Raspberry Pi 2 met Afdac-LB en Volumio
Ik heb ook de classic. Zal het vanavond wel even proberen. Maar ik ga er van uit dat het werkt omdat ik LMS zo ingesteld heb dat LMS de decoding doet zodat de "player" niet extra werk hoeft te doen.De beperking was de Classic, die heeft onvoldoende snelheid om de FLAC's te decoderen.
Sindsdien heb ik de RPI niet meer als server ingezet.
De oude rpi is ook niet echt geschikt als LMS server denk ik. Vooral omdat de database van LMS toch wel graag wat extra geheugen gebruikt (kan ik me zo voorstellen)
Laatst gewijzigd door Bas Horneman op ma 02 mar 2015, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Raspberry Pi 2 met Afdac-LB en Volumio
Ben benieuwd, mijn model B trok het niet. Nu slijt hij zijn leven als speler en staat er een iMac in de meterkast. En dat gaat perfect. (kost alleen wat ruimte in de toch al niet te grote meterkast)
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Raspberry Pi 2 met Afdac-LB en Volumio
Dat lijkt me ook dat dit perfect gaat. Is vele male krachtiger dan Rpi2.iMac in de meterkast. En dat gaat perfect
