project 08 - desktop 3weg
Moderator: Beheerdersteam
Re: project 08 - desktop 3weg
Ik vind hem wel chique hoor! Is ie al Mathcad approved?
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: project 08 - desktop 3weg
Maar ehhhh, een desktop met een baspoort aan de onderkant?
Of komt er een pootje onder?
Of komt er een pootje onder?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: project 08 - desktop 3weg
Nee, daar is wel bij nagedacht. In de meeste bureaus zitten van die kabeldoorvoeren. Je haalt de plastic plaatjes eraf en plaatst de poort daar precies boven op.FR_Aad schreef:Maar ehhhh, een desktop met een baspoort aan de onderkant?
Of komt er een pootje onder?
Re: project 08 - desktop 3weg
pappaleo schreef:Nee, daar is wel bij nagedacht. In de meeste bureaus zitten van die kabeldoorvoeren. Je haalt de plastic plaatjes eraf en plaatst de poort daar precies boven op.FR_Aad schreef:Maar ehhhh, een desktop met een baspoort aan de onderkant?
Of komt er een pootje onder?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: project 08 - desktop 3weg
Maar zonder gekheid: Ik vind het een leuk ontwerpje. De poort is inderdaad een aandachtspuntje. Hij kan op pootjes, maar door zijn afmetingen (exaxt een LP hoes) zou het zo leuk zijn als hij gelijk gebruikt werd als steun voor LP's.
Hij kan ook op een plank bijvoorbeeld, dan zet je hem gewoon op z'n kop met de poort boven.
Maar misschien is een (dubbele) poort in de zijwanden nog een idee?
Hij kan ook op een plank bijvoorbeeld, dan zet je hem gewoon op z'n kop met de poort boven.
Maar misschien is een (dubbele) poort in de zijwanden nog een idee?
Re: project 08 - desktop 3weg
Ik verwacht met pootjes van 1cm hoog dat hij met minimale correctie op de lijn prima presteerd. De afgelegde lijn wordt door de breedte van 12cm maar zo'n 6cm langer. Dan zou ik ook kiezen voor de poort uit het zicht.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project 08 - desktop 3weg
dat zou ook kunnen, een 3hoek aan elke kant van in totaal gelijke opening als dat 4cm gat. maar dan kan die ook niet meer de boekenkast inpappaleo schreef:Maar misschien is een (dubbele) poort in de zijwanden nog een idee?
dat is wel een flink % van de totale lengte, beter zou dan zijn >2cm dan verwacht ik geen (of verwaarloosbaar) effect op de afstemming meer (ik zal t allemaal door mathcad heen trekken)meiborg schreef:Ik verwacht met pootjes van 1cm hoog dat hij met minimale correctie op de lijn prima presteert. De afgelegde lijn wordt door de breedte van 12cm maar zo'n 6cm langer.
Re: project 08 - desktop 3weg
Daarom zei ik ook met aanpassing van de lijn
. Ideaal is anders, dat geef ik toe. Echter pootjes van 2cm is ook niet ideaal, plus als je hem dan "tussen de boeken" plaatst behoud je net als met de andere twee opties allerlei problemen, in dit geval dat de lijn wordt verlengd tot de voorkant met alle gevolgen van dien.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: project 08 - desktop 3weg
om terug te komen op de SDS-106 suggestie: zo 3 even grote op een rij ziet er zeker strakker uit, dus hopelijk pakt het goed uit:)
op zn kop zetten op/in een kast kan nog wel, maar denk dat je op een buro dan teveel reflecties krijgt van de breedbander?
op zn kop zetten op/in een kast kan nog wel, maar denk dat je op een buro dan teveel reflecties krijgt van de breedbander?
Re: project 08 - desktop 3weg
Je kunt je bureau natuurlijk beplakken met Baffletex, of van dat roze velours, of tijgerprint fluweel...
.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: project 08 - desktop 3weg
meiborg schreef:Je kunt je bureau natuurlijk beplakken met Baffletex, of van dat roze velours, of tijgerprint fluweel....
Mvg Reinder
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project 08 - desktop 3weg
zo danHenkjan schreef:dat zou ook kunnen, een 3hoek aan elke kant van in totaal gelijke opening als dat 4cm gat. maar dan kan die ook niet meer de boekenkast inpappaleo schreef:Maar misschien is een (dubbele) poort in de zijwanden nog een idee?maar als alternatief is dit wel t beste realiseerbaar zonder de rest aan te hoeven passen.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: project 08 - desktop 3weg
Ja!
zo kan die gewoon op een bureau/tafel/boekenplank staan.
Er hoeft niet persé wat tegen aan te staan. Maar de speaker moet zelf wel ergens op staan. Dus dit lijkt me handiger.
Ben benieuwd hoe dat uitpakt.
zo kan die gewoon op een bureau/tafel/boekenplank staan.
Er hoeft niet persé wat tegen aan te staan. Maar de speaker moet zelf wel ergens op staan. Dus dit lijkt me handiger.
Ben benieuwd hoe dat uitpakt.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: project 08 - desktop 3weg
Teleportatiedre schreef:Goed bezig.
Hoe krijg je het filter er eigenlijk in?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project 08 - desktop 3weg
als ik binnen t budget wil blijven moeten t toch kernspoelen en elko's (max MKT) worden ben ik bang, dus dan moet dat in dat kleine vakje passendre schreef:Hoe krijg je het filter er eigenlijk in?![]()
Re: project 08 - desktop 3weg
Je kunt hem natuurlijk voor zover mogelijk filteren met industriële condensatoren, scheelt weer wat ten opzichte van de "audiofiele" componenten. Laatst zag ik ook weer een filter uit een Bowers & Wilkins, waarvan ik toch kan zweren dat het gewoon Wima was wat er op zat. Iig gewoon standaard rechthoekige rode condensatoren, en het is toch een best merk.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: project 08 - desktop 3weg
Ik neem aan dat ze die lijn niet doorvoeren door het hele assortiment dan
.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: project 08 - desktop 3weg
als je het filter hokje luchtdicht maakt naar de TL dan kan je er ook een lade in maken 
of open zijkanten van het filterhokje met evt plexiglas ervoor
zon gat door de kast wat je bij sommige hoorns ziet dus,
maar moet je wel een heel mooi filter maken natuurlijk
of open zijkanten van het filterhokje met evt plexiglas ervoor
zon gat door de kast wat je bij sommige hoorns ziet dus,
maar moet je wel een heel mooi filter maken natuurlijk
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project 08 - desktop 3weg
of een versterkertje, of een IHA, of een vakje voor snoep, espresso kopje past er ook wel in...
een wereld van mogelijkheden
