project 08 - desktop 3weg

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: project 08 - desktop 3weg

Bericht door Henkjan »

desktopTL³ - kast met lijn.~png.jpg
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: project 08 - desktop 3weg

Bericht door meiborg »

Ik vind hem wel chique hoor! Is ie al Mathcad approved?

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: project 08 - desktop 3weg

Bericht door FR_Aad »

Maar ehhhh, een desktop met een baspoort aan de onderkant?
Of komt er een pootje onder?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: project 08 - desktop 3weg

Bericht door pappaleo »

FR_Aad schreef:
Maar ehhhh, een desktop met een baspoort aan de onderkant?
Of komt er een pootje onder?
Nee, daar is wel bij nagedacht. In de meeste bureaus zitten van die kabeldoorvoeren. Je haalt de plastic plaatjes eraf en plaatst de poort daar precies boven op. :mrgreen:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: project 08 - desktop 3weg

Bericht door FR_Aad »

pappaleo schreef:
FR_Aad schreef:
Maar ehhhh, een desktop met een baspoort aan de onderkant?
Of komt er een pootje onder?
Nee, daar is wel bij nagedacht. In de meeste bureaus zitten van die kabeldoorvoeren. Je haalt de plastic plaatjes eraf en plaatst de poort daar precies boven op. :mrgreen:

:rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: project 08 - desktop 3weg

Bericht door pappaleo »

Maar zonder gekheid: Ik vind het een leuk ontwerpje. De poort is inderdaad een aandachtspuntje. Hij kan op pootjes, maar door zijn afmetingen (exaxt een LP hoes) zou het zo leuk zijn als hij gelijk gebruikt werd als steun voor LP's.

Hij kan ook op een plank bijvoorbeeld, dan zet je hem gewoon op z'n kop met de poort boven.

Maar misschien is een (dubbele) poort in de zijwanden nog een idee?
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: project 08 - desktop 3weg

Bericht door meiborg »

Ik verwacht met pootjes van 1cm hoog dat hij met minimale correctie op de lijn prima presteerd. De afgelegde lijn wordt door de breedte van 12cm maar zo'n 6cm langer. Dan zou ik ook kiezen voor de poort uit het zicht.

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: project 08 - desktop 3weg

Bericht door Henkjan »

pappaleo schreef:
Maar misschien is een (dubbele) poort in de zijwanden nog een idee?
dat zou ook kunnen, een 3hoek aan elke kant van in totaal gelijke opening als dat 4cm gat. maar dan kan die ook niet meer de boekenkast in :think: maar als alternatief is dit wel t beste realiseerbaar zonder de rest aan te hoeven passen.
meiborg schreef:
Ik verwacht met pootjes van 1cm hoog dat hij met minimale correctie op de lijn prima presteert. De afgelegde lijn wordt door de breedte van 12cm maar zo'n 6cm langer.
dat is wel een flink % van de totale lengte, beter zou dan zijn >2cm dan verwacht ik geen (of verwaarloosbaar) effect op de afstemming meer (ik zal t allemaal door mathcad heen trekken)
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: project 08 - desktop 3weg

Bericht door meiborg »

Daarom zei ik ook met aanpassing van de lijn ;). Ideaal is anders, dat geef ik toe. Echter pootjes van 2cm is ook niet ideaal, plus als je hem dan "tussen de boeken" plaatst behoud je net als met de andere twee opties allerlei problemen, in dit geval dat de lijn wordt verlengd tot de voorkant met alle gevolgen van dien.

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: project 08 - desktop 3weg

Bericht door FR_Aad »

Ik vind hem in ieder geval nu al leuk
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: project 08 - desktop 3weg

Bericht door grimoire »

om terug te komen op de SDS-106 suggestie: zo 3 even grote op een rij ziet er zeker strakker uit, dus hopelijk pakt het goed uit:)

op zn kop zetten op/in een kast kan nog wel, maar denk dat je op een buro dan teveel reflecties krijgt van de breedbander?
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: project 08 - desktop 3weg

Bericht door meiborg »

Je kunt je bureau natuurlijk beplakken met Baffletex, of van dat roze velours, of tijgerprint fluweel... :D.

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: project 08 - desktop 3weg

Bericht door FR_Aad »

meiborg schreef:
Je kunt je bureau natuurlijk beplakken met Baffletex, of van dat roze velours, of tijgerprint fluweel... :D.

Mvg Reinder
:lagge:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: project 08 - desktop 3weg

Bericht door Henkjan »

Henkjan schreef:
pappaleo schreef:
Maar misschien is een (dubbele) poort in de zijwanden nog een idee?
dat zou ook kunnen, een 3hoek aan elke kant van in totaal gelijke opening als dat 4cm gat. maar dan kan die ook niet meer de boekenkast in :think: maar als alternatief is dit wel t beste realiseerbaar zonder de rest aan te hoeven passen.
desktopTL³ - poort aan de zijkanten.~png.jpg
zo dan :dank:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: project 08 - desktop 3weg

Bericht door dre »

Goed bezig.

Hoe krijg je het filter er eigenlijk in? :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: project 08 - desktop 3weg

Bericht door pappaleo »

Ja! :goedzo:
zo kan die gewoon op een bureau/tafel/boekenplank staan.

Er hoeft niet persé wat tegen aan te staan. Maar de speaker moet zelf wel ergens op staan. Dus dit lijkt me handiger.

Ben benieuwd hoe dat uitpakt.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: project 08 - desktop 3weg

Bericht door pappaleo »

dre schreef:
Goed bezig.

Hoe krijg je het filter er eigenlijk in? :mrgreen:
Teleportatie :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: project 08 - desktop 3weg

Bericht door Henkjan »

dre schreef:
Hoe krijg je het filter er eigenlijk in? :mrgreen:
als ik binnen t budget wil blijven moeten t toch kernspoelen en elko's (max MKT) worden ben ik bang, dus dan moet dat in dat kleine vakje passen :hide: in t prototype blijft t toch buiten de kast dus da's later zorg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: project 08 - desktop 3weg

Bericht door dre »

Ik vind 'm wel heel gaaf trouwens! 8)
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: project 08 - desktop 3weg

Bericht door meiborg »

Je kunt hem natuurlijk voor zover mogelijk filteren met industriële condensatoren, scheelt weer wat ten opzichte van de "audiofiele" componenten. Laatst zag ik ook weer een filter uit een Bowers & Wilkins, waarvan ik toch kan zweren dat het gewoon Wima was wat er op zat. Iig gewoon standaard rechthoekige rode condensatoren, en het is toch een best merk.

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: project 08 - desktop 3weg

Bericht door dre »

De topmodellen van B&W gebruiken mundorf s/g/o.
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: project 08 - desktop 3weg

Bericht door meiborg »

Ik neem aan dat ze die lijn niet doorvoeren door het hele assortiment dan ;).

Mvg Reinder
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: project 08 - desktop 3weg

Bericht door grimoire »

als je het filter hokje luchtdicht maakt naar de TL dan kan je er ook een lade in maken :hide:

of open zijkanten van het filterhokje met evt plexiglas ervoor :rock:
zon gat door de kast wat je bij sommige hoorns ziet dus,
maar moet je wel een heel mooi filter maken natuurlijk
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: project 08 - desktop 3weg

Bericht door Henkjan »

of een versterkertje, of een IHA, of een vakje voor snoep, espresso kopje past er ook wel in... :bakkie: een wereld van mogelijkheden
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: project 08 - desktop 3weg

Bericht door pappaleo »

Ik ga voor de espresso :bakkie:
Plaats reactie

Terug naar “Luidspreker Ontwerpwedstrijd”