Dipool met AMT , AT en 15" .

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door rikpost »

CarloPJB schreef:
Edo schreef:
CarloPJB schreef:
Zal morgen even een foto posten.
Ondertussen al wat dagen verder...maar ehm..waar blijven die foto's..??... :D
#-o Begin jij ook al :hide:


Kom gewoon luisteren , veel leuker dan plaatjes kijken :rock:
Dat kan ik be amen ...amen !! :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door CarloPJB »

rikpost schreef:
Ik had al wat verwacht door de foto's maar bizarrrrrr.
Ik heb nog nooit zoveel conus oppervlak gezien in een 1 gezins woning.

Maar het is geen kwatiteit boven kwaliteit ,dit klinkt echt goed :mrgreen:

Het laag is fenomenaal misschien soms zelfs iets te ,maar dat is ok een kwestie van smaak.

Ik had wat muziek meegenomen waaronder The Ritual van de band Testament.
Omdat dat bij mij nog niet helemaal lekker klinkt had ik deze cd naar carlo meegenomen om te kijken of dat in de opnamen zat.
Maar het is mijn afstelling :idea:
Bij hem klinkt het gewoon goed ,wel hobbelt de dubble base drum er een beetje achter aan .
Maar dat kunnen ook de muren zijn die nog wat na ijlen op de maat.

Kortom hier en daar nog een klein puntje op de i en dan ,Super set!!"!
:goeie: :goeie: :goeie: :goeie:

:D :D :D :D

Was gezellig Rik en als het puntje op de I staat moeten we maar eens kijken of na ijlen aan de muren ligt .
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door rikpost »

CarloPJB schreef:
rikpost schreef:
Ik had al wat verwacht door de foto's maar bizarrrrrr.
Ik heb nog nooit zoveel conus oppervlak gezien in een 1 gezins woning.

Maar het is geen kwatiteit boven kwaliteit ,dit klinkt echt goed :mrgreen:

Het laag is fenomenaal misschien soms zelfs iets te ,maar dat is ok een kwestie van smaak.

Ik had wat muziek meegenomen waaronder The Ritual van de band Testament.
Omdat dat bij mij nog niet helemaal lekker klinkt had ik deze cd naar carlo meegenomen om te kijken of dat in de opnamen zat.
Maar het is mijn afstelling :idea:
Bij hem klinkt het gewoon goed ,wel hobbelt de dubble base drum er een beetje achter aan .
Maar dat kunnen ook de muren zijn die nog wat na ijlen op de maat.

Kortom hier en daar nog een klein puntje op de i en dan ,Super set!!"!
:goeie: :goeie: :goeie: :goeie:

:D :D :D :D

Was gezellig Rik en als het puntje op de I staat moeten we maar eens kijken of na ijlen aan de muren ligt .
Dat was het zeker !
Ja ben benieuwd , er is wel ongelooflijk veel energie in de ruimte benieuwd of zich dat laat temmen.
Viel mij overigens alleen op bij die dubble base drum hoor :wink:
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door Edo »

CarloPJB schreef:
Edo schreef:
CarloPJB schreef:
Zal morgen even een foto posten.
Ondertussen al wat dagen verder...maar ehm..waar blijven die foto's..??... :D
#-o Begin jij ook al :hide:


Kom gewoon luisteren , veel leuker dan plaatjes kijken :rock:
prima idee...!! ff bijkletsen. Stuur je wel een PB'tje.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door CarloPJB »

rikpost schreef:
CarloPJB schreef:
rikpost schreef:
Ik had al wat verwacht door de foto's maar bizarrrrrr.
Ik heb nog nooit zoveel conus oppervlak gezien in een 1 gezins woning.

Maar het is geen kwatiteit boven kwaliteit ,dit klinkt echt goed :mrgreen:

Het laag is fenomenaal misschien soms zelfs iets te ,maar dat is ok een kwestie van smaak.

Ik had wat muziek meegenomen waaronder The Ritual van de band Testament.
Omdat dat bij mij nog niet helemaal lekker klinkt had ik deze cd naar carlo meegenomen om te kijken of dat in de opnamen zat.
Maar het is mijn afstelling :idea:
Bij hem klinkt het gewoon goed ,wel hobbelt de dubble base drum er een beetje achter aan .
Maar dat kunnen ook de muren zijn die nog wat na ijlen op de maat.

Kortom hier en daar nog een klein puntje op de i en dan ,Super set!!"!
:goeie: :goeie: :goeie: :goeie:

:D :D :D :D

Was gezellig Rik en als het puntje op de I staat moeten we maar eens kijken of na ijlen aan de muren ligt .
Dat was het zeker !
Ja ben benieuwd , er is wel ongelooflijk veel energie in de ruimte benieuwd of zich dat laat temmen.
Viel mij overigens alleen op bij die dubble base drum hoor :wink:
Is ook wel een mega marteling voor een systeem . Vond het wel een lekker nummertje .
Gebruikersavatar
rodi
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 20:39

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door rodi »

Afgelopen zondagavond heb ik Carlo zijn set ook mogen beluisteren. Wat een impact en rust qua geluid! Dat is nog eens een keer op een toffe manier loodbitumen kopen! Nog bedankt voor alle tips. :D
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door ray5150 »

Edo schreef:
CarloPJB schreef:
Zal morgen even een foto posten.
Ondertussen al wat dagen verder...maar ehm..waar blijven die foto's..??... :D
+1
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door CarloPJB »

Kreeg gisteren mail dat mijn Mundorf SGO's binnen zijn .

Ik ga ze zaterdag ophalen , gelijk even wat mooie sets aanschouwen :kwijl:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door CarloPJB »

Vanmiddag een hele ervaring rijker . Bij Tony Gee langsgeweest voor een heerlijk bakkie thee en een gezellig gesprek afgewisseld met luisteren naar de http://www.humblehomemadehifi.com/Euridice.html . Wat een prachtige speaker om te zien en een groot genot om te horen spelen . Ik had veel over Accuton gelezen maar nog nooit gehoord.
Was een leerzame ervaring , gelijk weer wat ideeën om het thuis hopelijk nog wat beter te krijgen.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door rikpost »

CarloPJB schreef:
Kreeg gisteren mail dat mijn Mundorf SGO's binnen zijn .

Ik ga ze zaterdag ophalen , gelijk even wat mooie sets aanschouwen :kwijl:
Ik kom snel weer eens luisteren O:)

En ja die Accutons laten zich niet zo eenvoudig filteren maar als het goed is ,is het loepzuiver zonder vermoeiend te worden.
Ik vond de Kharma Ceramic ook altijd erg mooi klinken ,volgens mij zat daar ook Accuton in.
Maar weinig zelfbouwers krijgen het goed in balans
Zou hem ook wel eens willen horen bij Tony
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door bas focal m180 »

rikpost schreef:
Zou hem ook wel eens willen horen bij Tony
Misschien als we lief zijn laat Tony ze horen in Breda.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door CarloPJB »

Net in een ander topic de tip gekregen de speakers wat verder in te draaien ( :hide: was daar nog niet mee aan het experimenteren geweest ) . Oude situatie was 15 graden ingedraaid en ben nu naar 30 graden gegaan . Dat had ik dus veel eerder moeten doen !!!

Speakers staan 115 cm van de achterwand , 250 uit elkaar en luisterafstand is 350 cm.

Genieten geblazen \:D/
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door rikpost »

CarloPJB schreef:
Net in een ander topic de tip gekregen de speakers wat verder in te draaien ( :hide: was daar nog niet mee aan het experimenteren geweest ) . Oude situatie was 15 graden ingedraaid en ben nu naar 30 graden gegaan . Dat had ik dus veel eerder moeten doen !!!

Speakers staan 115 cm van de achterwand , 250 uit elkaar en luisterafstand is 350 cm.

Genieten geblazen \:D/
Uit je stoel blazen zul je bedoelen :rofl:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door CarloPJB »

rikpost schreef:
CarloPJB schreef:
Net in een ander topic de tip gekregen de speakers wat verder in te draaien ( :hide: was daar nog niet mee aan het experimenteren geweest ) . Oude situatie was 15 graden ingedraaid en ben nu naar 30 graden gegaan . Dat had ik dus veel eerder moeten doen !!!

Speakers staan 115 cm van de achterwand , 250 uit elkaar en luisterafstand is 350 cm.

Genieten geblazen \:D/
Uit je stoel blazen zul je bedoelen :rofl:

:mrgreen: met stoel en al tegen de wand :wink:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door rikpost »

Ik ben nog bij Jeroen wezen luisteren ,viel mij op dat ze daar ook vrij sterk ingedraaid stonden.
Je moet blijkbaar wat meer met de achterwand reflecties werken.
Klonk fenominaal overigens :rock:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door CarloPJB »

Gisteren bij Jeroen heerlijk zitten genieten :kwijl:


Naar wat ik daar heb ervaren bij mij nog wat simpele aanpassingen gedaan , speakers staan nu 120 uit de achterwand en 280 uit elkaar. Ze staan nog steeds 30 graden ingedraaid. Het hele plaatje is nog weer wat groter geworden . :rock:

Tevens heb ik cornerwoofer die achter de linker baffle stond verplaatst . Was even zweten .
Gebruikersavatar
rodi
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 20:39

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door rodi »

En heb je de woofers ook al verder ingeregeld?
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door CarloPJB »

rodi schreef:
En heb je de woofers ook al verder ingeregeld?
Daar wordt op dit moment aan gewerkt :rock:
Gebruikersavatar
rodi
Berichten: 502
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 20:39

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door rodi »

Arme buren :lol:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door CarloPJB »

Het GROTE genieten is nu echt begonnen :-({|=

Jeroen is vanavond langs geweest en heeft het hele systeem nog eens doorgemeten en zo hier en daar wat aanpassingen gedaan .





:hide: Denk dat hij veel beter duidelijk kan maken wat er nog aan te verbeteren viel , waar de " problemen " zaten en hoe hij dit opgelost heeft en tot welk resultaat dit heeft geresulteerd.

Ik ben er HEEL ERG BLIJ mee ,het overtreft mijn stoutste verwachtingen en dit was in mijn geval nooit mogelijk geweest zonder de ondersteuning van Jeroen_D :dank: :dank: :dank:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door jeroen_d »

Daar zijn vrienden toch voor, ik ben allang blij dat je dit project hebt afgemaakt!

Dit keer geen meetverslag, maar ik kan wel iets vertellen over de situatie.
Carlo heeft gekozen voor een opstelling waarbij een van de speakers vlakbij het raam staat en waarbij de luisterpositie toch redelijk dichtbij de hoek aan de andere kant van de kamer zit. Daar kan natuurlijk geen dipool tegenop, daar krijgt iedere speaker problemen. We hebben behoorlijk wat moeten corrigeren aan de laagweergave en nadat het voldoende glad was getrokken heb ik lekker zitten luisteren, genietend van mooie muziek en versnaperingen, waarbij de niveau afstemming van de subs, OB woofers en het midhoog nog wat beter op elkaar zijn gematched.

Uiteindelijk klonk het geheel als een klok, echt heel mooi. De dynamiek is welhaast eindeloos natuurlijk met deze subs erbij. Er valt nog wat te winnen qua definitie, maar ja, daar zijn veel duurdere OB woofers voor nodig en een wat andere opzet van de baffle. Dat is voer voor een volgend project. Ik zou Carlo sterk aanraden eerst maar eens een flinke tijd van dit systeem te gaan genieten. :)
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door rikpost »

Ik moet binnenkort maar weer eens langs komen geloof ik :mrgreen:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door CarloPJB »

rikpost schreef:
Ik moet binnenkort maar weer eens langs komen geloof ik :mrgreen:

Je weet waar mijn huis woont :wink:
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door meiborg »

Chappeau! Geniet er van!

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Dipool met AMT , AT en 15" .

Bericht door CarloPJB »

meiborg schreef:
Chappeau! Geniet er van!

Mvg Reinder

Dat lukt opperbest , kom haast niet aan slapen toe.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”